اخبار داغ

استقبال از نمایش‌ تئاترهای مشهدی در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

استقبال از نمایش‌ تئاترهای مشهدی در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر
نمایش «سندروم پای بیقرار» به کارگردانی عبدالله در حالی در سی و ششمین جشنواره فجر به روی صحنه رفت که این نمایش در هر دو سانس خود با استقبال کم نظیری مخاطبان همراه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس جشنواره بین المللی تئاتر فجر امسال با حضور پررنگ خراسان رضوی (رسال 10 اثر) همراه بود حضور این تعداد اثر در جشنواره تئاتر فجر در نوع خود بی سابقه بود که این نشان از رشد و شکوفایی تئاتر استان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

از جمله این 10 اثر می توان به تئاترهای «شنا در آتش» به نویسندگی و کارگردانی رضا صابری در بخش مهمان و تئاتر «پیانیستولوژی» به نویسندگی و کارگردانی محمد نیازی در بخش منتخبی از تولیدات هنرمندان جوان این جشنواره و سه نمایش «سندروم پای بیقرار» به کارگردانی عبدالله برجسته، «اتاق ورونیکا» به کارگردانی حسین اکبرپور و «نسخه آزمایشی» به کارگردانی علی حاتمی نژاد، نام برد.

,

 

,

به علاوه نمایش «حذفیات» به نویسندگی و کارگردانی مهدی ضیاء چمنی در بخش برگزیده های استانی جشنواره فجر و نمایش «سورنا» درجشنواره تئاتر فجر استانی و نمایش های «مرگ» به کارگردانی عرفان شیرنگی و «نادیدنی» به کارگردانی جعفر حجازی از مشهد در بخش مرور خارج از صحنه و نمایش «بوکس» به کارگردانی محمود فلاحی از مشهد برگزیده جشنواره مریوان(تئاتر خیابانی)، ازجمله ده اثری استان خراسان رضوی هستند که در جشنواره تئاتر فجر امسال هنرنمایی خواهند کرد.

,

 

,

 نمایش «سندروم پای بیقرار» به کارگردانی عبدالله برجسته در دومین روز جشنواره به روری صحنه رفت که در هر دو سانس خود با استقبال کم نظیری از مخاطبان همراه شد.

,

 

,

همچنین نمایش«اتاق ورونیکا» در سومین روز جشنواره به روری صحنه رفت.

,

 

,

امروز «حذفیات» و فردا چهارم بهمن ماه نمایش «نسخه آزمایشی» در تالار چهار سوق درساعت 18به نمایش در می آید.

,

 

,

پنج شنبه پنجم بهمن ماه نمایش «شنا در آتش» در تماشاخانه ایرانشهر در ساعت 18 به روی صحنه می رود و تئاتر «پیانیستولوژی» در تالار چهار سوق به نمایش در می آید.

,

 

,

همچنین نمایش«بوکس» سه اجرا در محوطه تئاتر شهر خواهد داشت که اولین اجرای آن در روز هفتم بهمن ماه و دو اجرای دیگر در روز هشتم بهمن برگزار می شود.

,

 

,

نمایش «نادیدنی» هر روز ساعت 16 در «عمارت روبرو» از جمله تئاترهایی است که به روی صحنه  می رود.

,

 

,

امروز ششمین روز از برگزاری حضوری و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر است و حضور 10 نماینده از مشهد در این جشنواره بین المللی توقع را از این گروه ها بالا برده به طوریکه انتظار می رود گروهای تئاتری که در بخش رقابتی این جشنواره حضور دارند بتوانند مقام خوبی از این جشنواره کسب کنند و با دست پر به استان بازگرداند.

,

 

,

اینکه خراسان رضوی به عنوان قطب تئاتر ایران شناخته شود کافی نیست، بلکه باید از لحاظ کیفی و محتوایی نیز حرفی برای گفتن داشته باشد و این نیازمند آموزش و هزینه برای گروهای تئاتری است تا این گروه ها بتوانند در ادامه فعالیت خود در جشنواره های بین المللی حضور یابند نکته بعد که باید به آن اشاره کرد این است که رفتن به جشنواره های بین المللی نیاز به حمایت مادی دارد و مسئولان استان اگر به این موضوع توجه نکنند یکی از بهترین فرصتها برای فرهنگ سازی و صادر کردن فرهنگ به سایر کشورها را از دست خواهند داد.

,

 

,

خراسان رضوی با داشتن افراد با استعداد و با تجربه در زمینه تئاتر (خیابانی، کودک، صحنه ای و غیره ) می‌تواند پیشرو در تئاتر کشور باشد به شرط اینکه از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد یکی از راههایی که می شود استعدادهای دیگر در زمینه تئاتر را شکوفا و پرورش داد وجود دانشگاه های هنر در زمینه تئاتر است که متاسفانه مشهد با وجود این همه هنرمند تنها شهر هنر پروری است که یک دانشگاه دولتی هنر ندارد.

,

 

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه