اخبار داغ

فرماندار ویژه طبس خبر داد:

گله‌های دو هزار نفری شتر به طبس وارد می‌شود

گله‌های دو هزار نفری شتر به طبس وارد می‌شود
فرماندار ویژه طبس گفت: به منظور اصلاح نژاد دام سنگین در شهرستان طبس با هماهنگی سازمان دامپزشکی در قالب شترهای شیری و گوشتی گله‌های دو هزار نفره شتر را به کشور وارد خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سید مهدی طلائی مقدم در گفتگوی اختصاصی با طبس‌نیوز بیان کرد: در موضوع دام سبک در شهرستان طبس آن را به سمت اصلاح نژاد بردیم و همه کمک کردند و طبس اکنون تبدیل به پایگاه اصلاح نژاد بز سانن در خراسان جنوبی و حتی مرکز کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طبس‌نیوز,

وی افزود: اصلاح نژاد در سال‌های آینده باعث افزایش راندمان و افزایش بهره‌وری در دام سبک خواهد شد.

,

فرماندار ویژه طبس گفت: اکنون اصلاح نژاد را می خواهیم در زمینه دام سنگین یا پرورش شتر در بخش شتر شیری و شتر گوشتی انجام دهیم.

,

وی با بیان اینکه دولت تسهیلات شش درصد روستایی را ابلاغ کرده است افزود: ما به این تسهیلات سمت و سو دادیم و با سازمان دامپزشکی هماهنگ کردیم که بتوانیم در قالب شترهای شیری و شتر گوشتی گله های دو هزار نفره شتر را به کشور و شهرستان وارد کنیم.

,

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه استقبال خوبی برای این طرح انجام شد گفت: طبق برآورد جهاد کشاورزی از نظر اقتصادی این طرح توجیه اقتصادی خوبی می تواند داشته باشد.

,

وی ادامه داد: در هر چهار نفر شتر که بتوانند در یک دوره سه ماهه پرورش دهند نزدیک ۷ میلیون تومان سودآوری خواهد داشت، شتر گوشتی نیز برای فروش حداقل قیمت ۳۰ هزار تومان است در حالی که هم اکنون در بازار فروش تهران، یزد و مشهد بالغ بر ۴۰ هزار تومان فروش میرود ولی ما کف قیمت را ۳۰ هزار تومان گرفته ایم.

,

فرماندار ویژه طبس عنوان کرد: طبس خواستگاه پرورش شتر در کشور بوده است اما متاسفانه در سنوات اخیر به ویژه به دلیل خشکسالی ها کمتر این موضوع مورد توجه قرار گرفته و به یقین این ظرفیت در شهرستان وجود دارد و نیاز به هماهنگی بین دستگاه های دولتی و سیستم بانکی و بخش خصوصی است که امیدواریم و دنبال این هستیم که هماهنگی را ایجاد کنیم که منجر به ایجاد اشتغال شود.

,

وی ادامه داد: موضوع مهم اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است یعنی از همین ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده شود که یکی از ظرفیت های طبس نیز پرورش شتر است.

,

طلائی مقدم در خصوص واردات شتر بیان کرد: ما به صورت مجتمع شتر وارد می‌کنیم و یک نفر به عنوان متولی وارد کننده است، چون مجوزهایی که برای واردات شتر می‌دهند حداقل در گله‌های ۲ هزار نفری است و برای یک دامدار امکان این را ندارد که ۲ هزار شتر را وارد کند.

,

وی در خصوص همکاری بانک‌ها در این زمینه گفت: بانک های عامل را در این جلسه دعوت کردیم و باید به دنبال راهکاری برای بهترین نحو، ارزان‌ترین تسهیلات و طولانی‌ترین مدت پرداخت کنیم.

,

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: با صحبت هایی که با دامپزشکی کشور داشتیم واردات شتر عمدتا از کشورهای آفریفای جنوبی و استرالیا داریم اما کشورهایی مانند انگلستان و پاکستان و کشورهای دیگری نیز هستند که میتوانیم وارد کنیم و ما دنبال این هستم که بتوانیم با بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت باشد.

,

وی در پاسخ به اینکه جای برخی شترداران طبسی در جلسه سرمایه گذاری در بخش شتر خالی است گفت: جلسه دوم سرمایه گذاری در بخش شتر برگزار شد تا به یک جمع‌بندی برسیم و اول بین خودمان تعاملی برقرار کنیم و به یقین از نظرات دوستان نیز استفاده خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه