اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

با افزایش قیمت دلار همه وعده های دولت در خصوص برجام پوچ از آب در آمد /4 میلیون پول فروش نفت صرف واردات بنزینی می شود که می توانیم آن را تولید کنیم

با افزایش قیمت دلار همه وعده های دولت در خصوص برجام پوچ از آب در آمد /4 میلیون پول فروش نفت صرف واردات بنزینی می شود که می توانیم آن را تولید کنیم
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: با افزایش قیمت دلار همه وعده های دولت در خصوص برجام پوچ از آب در آمد که این افزایش قیمت ناشی از راهبرد غلط دولت است و باعث افزایش قیمت تمام شده تولید داخلی، کاهش قدرت خرید مردم و افزایش نرخ تورم می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی در گفت و گو با،بوتیا نیوز، اظهار کرد: دولت حدود 6 سال است که نگاه خود را به سفره بیگانه معطوف کرده است و همین برداشت غلطی که از نتایج مذاکره با دشمن داشت بلایی برای او شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بوتیا نیوز,

کارشناس مسائل اقتصادی افزود: دولت هم چنان به شعارهای خود ادامه می دهد در حالی که برجام هیچ دستاوردی برای کشور نداشته است و تنها صادرات نفت خام دو برابر شد.

,

شیخی بیان کرد: قرار بود دولت اقتصاد بدون نفت را به عنوان راهبرد سیاست اقتصاد مقاومتی و سیاست های کلی اقتصادی کشور که ایلاغیه مقام معظم رهبری و یک سند بالا دستی فوق برنامه های 5 ساله است را دنبال کند اما چون دلیلی برای توجیه کردن شکست های برجام ندارد هم چنان به صادرات دو برابری نفت خام می نازد.

,

وی در ادامه تصریح کرد: ما 6 سال است که شاهد تعطیلی دیپلماسی مفید، اقتصادی و سرمایه گذاری با کشورهای غیر محارب هستیم و متاسفانه دولت رد این زمینه اقدام خاصی نکرده است.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: دولت می توانست با فرآوری نفت خام و با صدور محصولات پتروشیمی، ارزش افزوده چند برابری را نصیب کشور کند و هیچ ربطی هم به برجام نداشت.

,

شیخی ادامه داد: از طرف دیگر بیش از نصف میزان درآمد نفت خرج واردات می شود و حدود 4 میلیارد دلار پول فروش نفت، این ثروت ملی که مربوط به  گذشته، حال و آینده است صرف واردات بنزین می شود در حالی که دولت می توانست بنزین تولید و کشور را از واردات بنزین بی نیاز کند.

,

وی با بیان اثرات منفی افزایش قیمت دلار در کشور، تصریح کرد: با افزایش قیمت دلار همه وعده های دولت در خصوص برجام پوچ از آب در آمد و آقای روحانی برای دولت بعد بدهی زیادی برجای خواهد گذاشت.

,

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه  افزایش قیمت دلار جز تورم در دولت بعدی چیز دیگری نخواهد داشت،مطرح کرد: افزایش قیمت دلار ناشی از راهبرد غلط دولت است و باعث افزایش قیمت تمام شده تولید داخلی، کاهش قدرت خرید مردم و افزایش نرخ تورم می شود.

,

شیخی خاطر نشان کرد: از طرفی افزایش نرخ ارز باعث بی ثباتی شدید اقتصاد می شود و این مشکل برطرف نمی شود تا زمانی که تقاضای دلار را از سبد ارزی کشور خارج کنیم چرا که استعمار از دو طریق تحریم ها و افزایش قیمت ارز در اقتصاد دنیا نفوذ می کند.

,

وی در پایان عنوان کرد: بزرگ ترین کار غلط دولت این است که سراغ مبادلات پولی دو جانبه نرفته است تا بتواند سلطه دلار را از معادلات اقتصادی ما بردارد لذا می طلبد که دولت رد این زمینه اقدام جدی داشته باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه