اخبار داغ

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی:

جرایم اینترنتی و سایبری در عجب‌شیر نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش یافته است!

جرایم اینترنتی و سایبری در عجب‌شیر نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش یافته است!
رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی از افزایش 35 درصدی وقوع جرایم اینترنتی و سایبری در شهرستان عجب‌شیر نسبت به سال گذشته خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ عجب شیر، سرهنگ محسن محمودی صبح امروز  در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه شهرستان عجب شیر اظهار داشت: با دستور فرماندهی نیروی انتظامی استان، مأموریت داریم در شهرستان ها حضور پیدا کرده و ضمن ملاقات با آحاد مردم، مشکلات موجود در فضای مجازی را رصد کرده و توانمندی‌های پلیس فتا را به مردم معرفی کنیم.
وی افزود:پلیس فتا از سال 1390 فعالیت خود را در استان آذربایجان‌شرقی با نیروی چابک، علمی و متخصص شروع کرد تا بتواند امنیت کاربران و ارزش و هویت دینی را درفضای مجازی حفظ کره و به عنوان مرزبان فضای سایبر و چشمانی همیشه بیدار در مقابل دشمنان و افرادی که درصدد سوء استفاده از مردم هستند،خدمت رسانی کند.
رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی جزو پنج استان اول کشور در تعداد جرایم سایبری است، گفت: افزایش وقوع جرایم اینترنتی در آذربایجان‌شرقی نشانگر این است که ضریب نفوذ اینترنت در این استان بالا بوده و سواد رسانه‌ای نیز زیادتر شده است.
محمودی خاطرنشان کرد: در بین پنج استانی که بیشترین جرایم سایبری را دارند، آذربایجان‌شرقی رتبه نخست کشف جرایم را به خود اختصاص داده است که در این راستا از دستگاه قضایی که همیشه یار و یاور پلیس بوده است، تشکر می‌کنیم.
وی اظهار داشت: پلیس فتای استان دو شعبه در شهرستان‌های مرند و مراغه دارد که شکایات و گزارشات واصله را دریافت و بررسی می‌کنیم.
رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی گفت: 102 درصد کشف جرایم سایبری را در کارنامه خود داریم که عمده جرایم رخ داده در استان علی‌رغم اقدامات پیشگیرانه؛ هتک حیثیت و نشر اکاذیب، کلاهبرداری‌های رایانه‌ای و جرایم اقتصادی و اخلاقی هستند.
سرهنگ محمودی تأکید کرد: کاربران از اطلاعات و داده‌های خود در فضای مجازی مراقبت کرده و هر داده‌ای را در فضای سایبر بارگذاری نکنند. شایعات در فضای مجازی زیاد هستند که نباید آن‌ها را باور کرد و تحقیق و تفحص نسبت به اطلاعاتی که از این بستر دریافت می‌شود، در سرلوحه کار قرار گیرد و اجازه سودجویی به کسی داده نشود.
وی با تأکید بر اینکه پلیس همیشه در کنار مردم است، بیان داشت: پلیس فتا تمام تلاش خود را به کار بسته است که در کوتاهترین زمان ممکن احقاق حق کند، مردم نسبت به خدمتگذاران خود در نیروی انتظامی مطمئن باشند.
رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: به کسانی که در استان بخواهند سوء استفاده کرده و ضرر و اذیتی به مردم برسانند، هشدار می‌دهم که در حد تخصص و توانایی‌مان؛ تا دستگیری آن‌ها راحت نخواهیم نشست و حتما دیر یا زود به سراغ مجرمان خواهیم رفت. به هیچ فردی اجازه مختل کردن امنیت کاربران در فضای مجازی را نخواهیم داد.
محمودی افزود: در هنگام خریدهای اینترنتی و انلاین، مراقبت و دقت لازم صورت گیرد تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند. اگر فردی به هر عنوانی دچار سوء استفاده شد یا از یک کلاهبرداری مطلع است، با پلیس فتا تماس بگیرد چرا که در پرونده‌های جرایم سایبری، مقوله زمان بسیار ضروری است و باید مد نظر قرار گیرد. مردم مطئمن باشند پلیس فتا محرم اسرار و مأمن امنی برای آن‌هاست.
وی در خصوص ایجاد شعبه پلیس فتا در شهرستان عجب‌شیر گفت: یکی از اهداف سفرهای استانی، پیگیری همین قضیه است و مطمئناً ایجاد دفاتر شهرستانی پلیس به موضوعاتی همچون تعداد جمعیت و تعداد وقوع جرایم بستگی دارد. در این سفر ضمن تعامل با مسئولان و بررسی شرایط، ایجاد دفتر پلیس فتا در شهرستان عجب شیر امکان سنجی خواهد شد.
رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: استفاده 4 الی 8 ساعته از فضای مجازی در کشورمان که از آمار و استانداردهای جهانی خیلی بیشتر است، ضرورت توجه همه جانبه به این فضا را نشان می‌دهد.
سرهنگ محمودی گفت: مرکزفوریت های سایبری سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir آماده دریافت و بررسی هرگونه گزارش، شکایت، پیشنهاد و سؤالات است و کاربران محترم می‌توانند از این طریق در سریعترین زمان پاسخ خود را دریافت کنند.
وی اضافه کرد: حسب تدبیر فرماندهی انتظامی استان، پیشگیری اجتماع محور را در دستور کار خود قرار دادیم و از طرق مختلف مثل برنامه‌های تلویزیونی، حضور در مساجد، مدارس و سازمان‌ها، فرهنگ‌سازی و آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهیم که مورد اقبال اقشار مختلف جامعه مثل قشر دانشگاهی نیز قرار گرفته ایم.
رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه جامعه نسبت به قانون جرایم رایانه‌ای اطلاع کافی ندارد، گفت: این قانون باید به نحو مقتضی به اطلاع مردم برسد. مطابق قانون، هر کس به داده‌های محافظت شده دسترسی پیدا کند و آن‌ها را نشر دهد، مجرم است. گرفتن "اسکرین شات" جرم نیست ولی انتشار آن که داده‌ای متعلق به دیگران است، جرم تلقی می‌شود.
محمودی خاطرنشان کرد: پلیس فتا با فضای مجازی مخالف نیست بلکه به قانونمند بودن آن تأکید دارد. رواج یکسری آداب و فرهنگ‌سازی‌ها در فضای مجازی حیاتی است.
وی در خصوص میزان اعتماد مردم به پلیس فتا گفت: وقتی آمارها از افزایش کشف جرایم اینترنتی حکایت می‌کنند، یعنی مردم به پلیس اعتماد داشته و آن را محرم اسرار خود می‌دانند.بازخوردهای خوبی از مراجعه هموطنان به پلیس فتا دریافت می‌کنیم. رضایتمندی مردم، مدال افتخار پلیس است و اگر انتقادی هم وجود دارد، مشتاقانه اماده دریافت‌شان هستیم.
رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: آزادی خوبی در فضای مجازی داریم اما کنترل و محدودیت برای اقشار مختلف لازم است، وقتی کودک هشت ساله یک بازی اینترنتی مثل کلش آو کلنز انجام می‌دهد که در کشورهای غربی حداقل سن برای بازی کردنش، هفده سال است؛ در آینده دست به کارهای دیگری نیز خواهد زد.کودکان نباید در کوچه پس کوچه‌های فضای مجازی بدون توجه رها شوند.
محمودی در پایان صحبت‌هایش از افزایش 35 درصدی وقوع جرایم اینترنتی و سایبری در شهرستان عجب‌شیر نسبت به سال گذشته خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ عجب شیر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه