اخبار داغ

گفت و گویی به بهانه روز پرستار؛

روایت دست های مهربان/ زیر سایه دعای بیماران زندگی برکت دارد

روایت دست های مهربان/ زیر سایه دعای بیماران زندگی برکت دارد
پرستاران گاه سخن از مشکلات مادی و فشار کاری می‌زنند؛ اما با همه سختی‌هایی که بر دوش دارند ذره‌ای از مهربانی و دلسوزی برای بیمار فروگذار نمی‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای سرخه؛ به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) که با نام روز پرستار نامگذاری شده است؛ به سراغ دو تن از پرستاران سرخه ای رفتیم که گفت و گو با این دو پرستار جوان را در ادامه می خوانید؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای سرخه,

اعظم اسراری در گفت و گو با خبرنگار ندای سرخه اظهار کرد: متولد سال 62 هستم؛ 9 سال است که در حرفه مقدس پرستاری مشغول خدمت هستم.

,

وی افزود: علاقه زیادی به شغل پرستاری دارم و آرام کردن درد بیماران و کم کردن رنج و ناتوانی آنها و حس و حال خوب پس از بهبود یافتن بیماران را بسیار دوست دارم و احساس بسیار خوبی دارم.

,

این پرستار نمونه گفت: اگر در این شغل علاقه نباشد ؛ کار کردن مشکل می شود؛ اما بیشترین سختی هنگامی است که مسولییت مراقبت از یک بیمار بدحال را داریم و میبینیم که اطرافیانش با تمام وجود از ما تقاضا نجات بیمارشان را دارند.

,

اسراری بیان کرد: خانواده و معلمان دوران دبیرستانم بسیار مرا تشویق کردن که رشته پرستاری را انتخاب کنم.

,

وی افزود: شیفت کاری ما چرخشی است و قطعا شیفت شب از دیگر شیفتها سخت تر است.

,

این پرستار جوان و علاقه مند به شغلش گفت: اخلاق و برخورد مناسب گوش دادن به صحبتهای بیمارو اطرافیانش و کم کردن استرس بیمار و همچنان به بیمار و خانواده اش اطمینان دهیم که ما تمام سعی خود را برای بهبودی او انجام می دهیم و در این راه از تمام علم و اطلاعات به روز خود استفاده می کنیم.

,

اسراری گفت: فاکتورهای بسیاری برای یک پرستار نمونه بودن وجود دارد که به نظر من واکنش مناسب حین بحرانی شدن حال بیمار و داشتن مهارت کافی برای بهبود و برقراری ارتباط مناسب با بیمار از مهمترین آنهاست.

,

وی توصیه من به آنها که می خواهند در آینده این رشته را به عنوان یک شغل انتخاب کنند، افزود: با علاقه وارد این حرفه شوند با تمام وجود برای بیمار کار انجام دهند و وجدان بیدار داشته باشند اخلاق خوب و مناسب داشته باشند و هر روز به اطلاعات و علم خود اضافه کنند.

,

اسراری در خصوص اینکه آیا از حقوق پرستاری رضایت دارد با توجه به حجم زیاد کاری، بیان کرد: برای بنده جنبه معنوی این شغل بسیار مهم تر از جنبه مادی ان است اما در کل ن حقوق ما مناسب نیست.

,

وی در خصوص عدم پرداخت یارانه کار پرستاران در ماه های اخیر گفت: تقاضای جامعه پرستاران از مسئولان پرداخت به موقع و رسیدگی به مشکلات این قشر است.

,

این پرستار گفت: رسیدگی به مشکلات و افزایش نیروی پرستار در درمانگاه ها و بیمارستان ها می تواند بسیار کارگشا باشد.

,

از نوجوانی دوست داشتم روزی لباس سفید پرستاری را بر تن  کنم

, از نوجوانی دوست داشتم روزی لباس سفید پرستاری را بر تن  کنم,

فهیمه جلیلی  از دیگر پرستاران جوان سرخه ای است که متولد سال 70 است؛ در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: دارای مدرک کارشناسی پرستاری و دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری کودکان در دانشگاه علوم پزشکی ایران هستم.

,

وی با اشاره به اینکه پدر و مادرم بسیار مرا تشویق کردند که وارد این حرفه شوم، افزود: سه است که در حرفه پرستاری شاغل شده ام؛ از نوجوانی یکی از اهدافم این بود که روزی لباس سفید پرستاری را بر تن کنم و به گونه ای برای مردم و جامعه ام مفید باشم.

,

این پرستار نمونه اظهار داشت: یکی از مشکلات حرفه ما کمبود نیروی کار است که مسلما این امر باعث فشار بر پرستاران در طول شیفت کاری می شود؛ و از طرفی این کمبود باعث تحمیل شیفت های زیاد کاری بر ما می شود؛ تعداد بیماران بسیار بیشتر از استانداردهای لازم برای هر یک از پرسنل است و مشکلات دیگر از این دست.

,

جلیلی بیان کرد: شیفت های کاری به صورت صبح، ظهر و شب است؛ در شیفت شب به دلیل ساعت کاری بیشتر خسته کننده تر است.

,

وی گفت: یکی از رسالت های مهم پرستاران صبر در مقابل بیماران و برخورد مهربانانه با بیمار و همراهنش و اینها عاملی مؤثر در بهبود روند بیماری بیماران دارد.

,

این پرستار نمونه بیان کرد: یک پرستار باید همواره در ارتقای دانش پزشکی خود تلاش کند؛ تا در کارش بیش از پیش مثمرثمر باشد.

,

جلیلی اظهار داشت: با توجه به سختی کار و حجم زیاد کار حرفه پرستاری به نظر بنده حقوق پرستاران راضی کننده نیست.

,

وی پرستاران باید همواره صبر را سرلوحه کار خودشان قرار دهند، گفت: من هم سعی می کنم در کارم علاوه بر عشق و علاقه به پرستاری صبر را پیشه کنم.

,

این پرستار بیان کرد: کمبود نیروی کار باعث شده است پرستار در طول هرشیفت تعداد بیشتری بیمار داشته باشد که  در این صورت رسیدگی ها کاهش می یابد و با توجه به کارهای  پرونده نویسی که پرستاران زمان بسیار زیادی را صرف نوشتن میکنند؛ زمان کمتری را بر بالین بیمار سپری میکنند.

, .,

جلیلی گفت: تعداد بیماران برای یک پرستار در هرشیفت کمتر شود و نوشتن ها به حداقل برسد کاری که در برخی از بیمارستان های تهران در حال بررسی است ک پرونده ها بر بالین بیمار است و کارهایی ک در طول شیفت انجام میشود به صورت ضبط کردن صدا انجام میشود.

, .]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه