اخبار داغ

شهدای زن، فرصتی برای تبیین جایگاه و منزلت زن در جامعه است/ انقلابی گری هفت شهیده زن چابهار در حادثه تروریستی تاسوعا

شهدای زن، فرصتی برای تبیین جایگاه و منزلت زن در جامعه است/ انقلابی گری هفت شهیده زن چابهار در حادثه تروریستی تاسوعا
وقتی به زنان شهیده ایران اسلامی نگاه بیندازیم که در سایه تربیت دینی و مکتب زهرا و زینب (س) در عرصه زندگی با حفظ و صیانت از گوهر زنانه خود بالاترین جهاد را به نمایش گذاشتند و با شجاعت هراس در دل دشمن آفریدند، تجلیل و تحسین خود را نثار این زنان می کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهاربهاران، زنان‌ ایرانی ‌در طی‌ جنگ‌ تحمیلی ‌با پیروی‌ از مکتب ‌عاشورا و پیام‌ رسان ‌آن ‌حضرت زینب ‌کبری ‌(س‌) حماسه‌های ‌فراموش‌ نشدنی ‌آفریدند. لیکن ‌با توجه ‌به‌ نقش‌ غیرمستقیم‌ زنان‌ در جنگ ‌تحمیلی‌ هنوز آنچنان‌که ‌شایسته ‌است ‌از فداکاری‌، مقاومت ‌و ایثار آنان ‌سخن‌ به‌ میان‌ نیامده ‌است، در حالی‌که‌ آنان ‌در پشت‌ صحنه‌ نقش‌ عظیمی ‌ایفا می‌کردند که ‌هیچ ‌دوربینی ‌نتوانسته ‌است ‌این ‌نقش‌ را سزاوارانه ‌به ‌تصویر بکشاند.

حضرت زینب کبری (س) اسوه صبر و تقوا است که با بصیرت و موضعگیری در مقابل دشمن، امام خویش را یاری و به همه ما درس آزادگی داد، ایشان نمونه ای کامل از چهره زن مسلمان و الگویی برای تمام زنان جهان است چرا که در جریان مبارزه کربلا پیام رسان امام حسین(ع) و مدافع ولایت بود.

سهم چابهار هفت شهیده زن است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های چابهار و کنارک در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران گفت: در حادثه تروریستی تاسوعای حسینی سال 1389 در شهرستان چابهار توسط گروهک تروریستی در نزدیکی مسجد امام حسین (علیه السلام) و میدان فرمانداری چابهار به وقوع پیوست، 32 تن از پیروان راستین حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) در خون خود غلتیدند و به قافله شهدای اسلام پیوستند و 95 نفر دیگر نیز مجروح شدند که در میان شهدا هفت شهیده زن بود.

علی داورنیا اظهار کرد: شهدای تاسوعای حسینی در آن روز پر برکت جاوید شدند و عاملان آن لعن و نفرین را برای خود خریدند.

وی افزود: کشور عزیزمان با داشتن بانوان و زنان تربیت یافته در مکتب قرآن به خود می بالد، زنان محجبه و پایبند به ارزش های اخلاقی و بانوان ایثارگر و مجاهدی که جهاد خود را در همه عرصه ها با رعایت همه موازین به نمایش می گذارند و نمونه بارز آن، شهدای زنی است که در حادثه تروریستی شهید شدند و یاد و نامشان را گرامی می داریم.

رئیس بنیاد شهید چابهار بیان کرد: سیستان و بلوچستان دارای17 بانوی شهید است که در سهم چابهار هفت شهیده زن است؛ ثنا پردل، سونا دشتی، نسترن خسروی، ربابه رستمی، سیمین ترسایی، سکینه سندگل و مطهره نارویی شهدای زن چابهار هستند.

وی افزود: شهدا جان خود را در راه حفظ ارزش‌های اسلام فدا کردند و ذخیره‌ای همیشه جاویدان برای کشور به شمار می‌آیند.

مقام و منزلت زن در دنیای اسلام و تمدن اسلامی بی نظیر است

موسس مدرسه رهروان ولایت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران گفت: زنان کشور ما نقش بی بدیلی در دوران دفاع مقدس داشتند. اینان سبب پایداری و تداوم آئین اسلامی و استمرار نظام شهدا شدند.

حجت الاسلام و المسلمین برومند رازیانی اظهار کرد: در رابطه با شهدای زن به درستی حق مطلب را ادا نکرده‌ایم و به خوبی آنها را به جامعه معرفی نکرده‌ایم یعنی شان و منزلت زنان شهید به جامعه معرفی نشده است.

وی افزود: وظیفه اصلی ما احیای فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین در بین جوانان و نوجوانان است و حضور این شهدا نمونه بارز احیای فرهنگ شهادت و دفاع مقدس است.

موسس مدرسه رهروان ولایت شهرستان چابهار بیان کرد: دشمنان اسلام و قرآن با تمام توان در تلاش هستند تا جایگاه رفیع زنان و دختران در اسلام را بشکنند و به انحراف بکشانند و باید هوشیار بود و در برابر این تهاجم فرهنگی کارهای ارزشی و اسلامی انجام دهیم.  

وی با اشاره به نقش آفرینی دو بانوی بزرگ اسلام بیان کرد: نمونه بارز نقش آفرینی زن در اجتماع را می توان در حضرت زهرا (س) دید که ایشان در موقعیت خاص به میدان آمدند و به انجام وظیفه خود پرداختند و ملاک برای فعالیت های اجتماعی زنان باید رفتار حضرت زینب(س) باشد و الگوی گیری از ایشان بسیار مهم و تاثیر گذار است.

حجت الاسلام رازیانی خاطرنشان کرد: زنان ‌ایرانی‌، طی‌ انقلاب ‌اسلامی‌ و پس‌ از پیروزی‌ آن‌ در بیشتر امور دوش‌به‌ دوش‌ مردان ‌شرکت ‌داشتند و از جمله‌ خدمت­ های ‌ارزنده ‌آنان ‌در دفاع ‌مقدس‌ می‌باشد که‌ با معیارهای ‌مادی‌ قابل‌ سنجش‌ نیستند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهاربهاران,
,
,
,
, سهم چابهار هفت شهیده زن است , سهم چابهار هفت شهیده زن است ,
,
, چهاربهاران, (, علیه السلام),
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مقام و منزلت زن در دنیای اسلام و تمدن اسلامی بی نظیر است, مقام و منزلت زن در دنیای اسلام و تمدن اسلامی بی نظیر است,
,
, چهاربهاران,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه