اخبار داغ

به مناسبت روز پرستار : گفتگو بیجار بام ایران با پرستار نمونه کشور

پرستار بیجاری؛ فرشته‌ ای رحمت برای بیماران/تجربه 18سال سابقه ی کاری که همسرم یار و یاورم بود

پرستار بیجاری؛ فرشته‌ ای رحمت برای بیماران/تجربه 18سال سابقه ی کاری که همسرم یار و یاورم بود
همزمان با روز پرستار خبرنگار بیجار بام ایران مصاحبه ای با پرستار نمونه کشوری در بیمارستان امام حسین(ع) بیجار داشته که در ادامه می خوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بیجار بام ایران، امروز 5 جمادی الاول ، روز ولادت دُر درخشان مهر و عاطفه ، پرستار زخم های به خون نشسته دشت کربلا حضرت زینب (س) است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از بیجار بام ایران,

روزی که چه زیبا به نام روز پرستار مرین شده است ، فرشتگان سفید پوش زمینی که خستگی را خسته کرده اند تا مبادا شرمسار خانواده ای شوند که چشمشان به التیام دردهای کسی است که قوت لایموتشان را تامین می کند و در و دیوار بیمارستان از او بابت این همه پایداری و صبوری شرمسار است.

,

امروز در کنار تعدادی از مسئولان که به همت بسیج جامعه پزشکی برای تبریک روز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار با شاخه گل و شیرینی راهی بیمارستان امام حسین(ع) شده بودند همراه بودیم.

,

در ابتدای حضور مسئولان در اورژانس ، فرماندار بیجار از زهرا ذوالفقاری بعنوان پرستار نمونه کشوری با اهدا شاخه گل و تقدیر نامه تجلیل کرد، ما هم بر آن شدیم مصاحبه ای با این پرستار نمونه داشته باشیم.

,

 

,

, ,

همراه پرستار نمونه در استیشن اورژانس مستقر شدیم و مصاحبه خود را با گفتن تبریک به پرستار نمونه آغاز کردیم و از او

,

نمونه خواستیم بیشتر خودش را برای خوانندگان ما معرفی کند؟

,

زهرا ذوالفقاری هستم ، متولد سال 1355 شهر بیجار، 18 سال سابقه کار در بیمارستان را دارم که 14 سال آن مدیریتی بوده و 4 سال آن بر بالین مریض خدمت کرده ام و در حال حاضر هم سرپرستار اورژانس هستم.

,

 

,

, ,

خانم ذوالفقاری برگردیم به دوران تحصیلی و چطور شد رشته پرستاری را انتخاب کردید؟

,

سال 70 در رشته تجربی دوران دبیرستان خودم را آغاز کردم و در سال 74 فارغ التحصیل شدم و همان سال با رتبه 3800 پرستاری روزانه دانشگاه علوم پزشکی کردستان پذیرفته شدم و سال 78 فارغ التحصیل شدم.

,

حقیقتا با توجه به تلاشی که کرده بودم از آوردن رشته پرستاری خیلی راضی نبودم و از اینکه نتوانسته بودم در رشته پزشکی ادامه تحصیل بدهم کمی ناراحت بودم.

,

ترم سوم تحصیلی برای انجام کارهای عملی وارد بیمارستان شدم و همینجا بود که با تمام وجودم حس کردم پرستاری شغل نیست ، بلکه یک کار دلی و احساسی است که باید از تمام وجودت برایش مایه بگذارید.

,

اینم بگم که در طول 4 سالی که بر بالین مریض بعنوان پرستار خدمت کرده ام به یاد ندارم با گریه مریضی من هم گریه نکرده باشم و خانواده ام به این مشکل من زیاد خرده می گرفتند و جوابم این بود قرار نیست چون پرستار هستید نسبت به درد و غم مریض بی توجه باشید.

,

خانم ذوالفقاری فرمودید 14 سال کار مدیریتی در بیمارستان امام حسین(ع) بیجار داشته اید از مشکلات کار مدیریتی برایمان بگوئید؟

,

در طول 14 سال سابقه مدیریتی ام با تمام وجود برای رفع مشکلات پرسنل سعی و تلاش نمودم.

,

تغییر مدیریت بیمارستان در فاصله هر سه چهار ماه یکبار موجب ایجاد چالش هایی می شد که سنگینی آن بر دوش بنده بود و باید طوری کار می کردم که تغییر مکرر مدیران موجب بروز مشکلی برای بیمارستان نمی شد.

,

در طول سه دوره ارزشیابی اعتبار بخشی که بنده حضور داشتم بیمارستان امام حسین(ع) بیجار بعنوان درجه یک معرفی شد.

,

شکر خدا بیمارستان بیجار از لحاظ مراقبت و فرایندهای پرستاری در حد استاندارد است اما کمبود نیرو از مشکلاتی است که با آن دست و پنجه نرم می کنیم و ساختار آن متوجه مسئولان بالادستی در سازمان است.

,

 

,

, ,

نظر خودتان در خصوص اینکه بعنوان پرستار نمونه انتخاب شدید چیست؟

,

خوشحالم بعد از 18 سال سابقه کار با نیت خالص رزومه کاری موفقی داشته باشم و به لطف مدیران بیمارستان ابتدا بعنوان پرستار نمونه شهرستانی و بعد از معرفی به استان با توجه به سابقه کاری که از من خبر داشتند بعنوان پرستار نمونه کشوری به وزارتخانه معرفی شدم.

,

خانم ذوالفقاری اگر پرستار نمی شدید چه شغلی را انتخاب می کرد؟

,

پرستار نمونه کشوری با اشکی که در چشمانش جمع شد ، گفت: سوال خیلی سختی پرسیدی ، اما باور کنید پرستاری را با هیچ چیز در دنیا عوض نمیکنم ، زیرا دعای یک مریض چنان انرژی مثبتی در روح و کالبد من می دمد که با هیچ چیز قابل تغییر نیست.

,

مورد مهمی که در مورد شغل پرستاری باید مورد توجه قرار بگیرد ، که در شغل پرستاری اگر با وجدان و توانایی علمی بالا کار کنید هم موجب رضایتمندی بیماران می شوید و هم باری از دوش همکارت برمی دارید.

,

از پرستار نمونه دیار گروس می خواهیم بیشتر در مورد زندگی اش برایمان توضیح دهد؟

,

دارای 2 فرزند پسر هستم ، شکر خدا تا کنون کاری نکرده ام که شغلم برای زندگی شخصی ام مشکلی به وجود بیاورد، همیشه با برنامه ریزی کارهایم را به طور جدگانه و خوب انجام داده ام.

,

در هنگامی که در بیمارستان هستم چنان غرق در کار می شوم که اگر بچه هایم هم مریض باشند اصلا فراموش میکنم زنگ بزنم و احوالشان را بپرسم.

,

پرستاری یکی از مشاغل سخت است که اگر برنامه ریزی و یار خوب نداشته باشید می تواند در زندگی اثر گذار باشد.

,

در همین جا از همسرم که در تمامی مراحل زندگی همرام بوده و تمام سختی زندگی را به تنهایی به دوش می کشد قدردانی میکنم و موفقیت هایم را مدیون وی می دانم.

,

دقیقا به یاد دارم زمانی که مدیر دفتر پرستاری بودم ساعت 2 نصف شب با بنده تماس گرفتن که مریض تصادفی و اورژانسی در بیمارستان داریم در حالی که فرزندم تب خیلی بالائی داشت در منزل جا گذاشتم و آمدم سرکار.

,

خانم ذوالفقاری از مشکلات جامعه پرستاری برایمان بگوئید؟

,

کمبود امکانات تفریحی ، رفاهی و ورزشی یکی از مشکلاتی است که پرستاران شهرستان بیجار با آن رو به رو هستند.

,

معوقات پرسنلی هم از دیگر مشکلات است که دیروز وزیر بعد از چند ماه قول دادند که حتما پرداخت می شود .

,

البته جا دارد از همین جا از شما و دیگر اصحاب رسانه تقاضا کنم که صدای ما رو به گوش مردم عزیز برسانید و بگوئید که مردم به پرستاران اعتماد کنند زیرا کمبود نیرو در قسمت پرستاری واقعا بی داد می کند و همین موجب می شود شاخص پرستاری رعایت نشود.

,

طبق شاخص پرستاری در بخش عمومی هر شش مریض یک پرستار است و در بخش های ویژه هر دو مریض یک پرستار هست که بعلت کمبود نیروی انسانی این شاخص ها در بیمارستان ما اصلا رعایت نمی شود و موجب می شود گاهی همراهان مریض نگران و پرخاشگری کنند.

,

اضافه کاری اجباری، تحمل حجم بالای کار در طول شیفت ها از مشکلاتی است که پرستاران با آن دست و پنجه نرم کنند.

,

مردم بدانند که تمامی پرستاران مریض ها را به یک چشم نگاه می کنند و با آگاهی که دارد می داند کدام مریض در اولویت است.

,

سخن پایانی شما ؟

,

از همسرم به خاطر همراهی بی نظیرش در طول این 18 سال شغل پرستاری تشکر میکنم ، اگر همراهی اون نبود من نمونه کشوری نمی شدم.

,

از مسئولین هم تقاضا دارم تبعیض بین تیم درمان به ویژه پزشکان و پرستاران را بردارند و به قشر پرستار هم توجه بیشتری کنند.

,

 

,

, ,

 

,

خداحافظی ما با پرستار نمونه کشوری و دیگر همکارانش در اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) با گرفتن عکس یادگاری انجام شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه