اخبار داغ

پرستاران را دریابید:

تعویق هشت ماهه کارانه پرستاران

تعویق هشت ماهه کارانه پرستاران
رئیس نظام پرستاری استان همدان ضمن اشاره به مشکلات جامعه پرستاران اظهار داشت :معوقات و کارانه پرستاران بین 8 تا 10 ماه پرداخت نشده است و علت آن بدهی های سازمان های بیمه گر به وزارت بهداشت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبنم همدان امروز میلاد با سعادت حضرت زینب (س) است روزی که به نام پرستاران فداکار و دلسوز نامگذاری شده است..حضرت زینب (س) در طول حیات خویش دو نقش عظیم ایفا نمودند. یکی از این نقش ها پرستاری بوده است. در عقیله بنی هاشم ابتدا نقش پرستاری از حضرت زهرا (س) را به عهده داشت پس ازضربت خوردن حضرت علی (ع) در نوزدهم ماه مبارک رمضان از امیر المومنین (ع) پرستاری نمود, پس از مسمومیت امام حسن (ع) از ایشان پرستاری کردند. در بحبوحه میدان جنگ در واقعه عظیم عاشورا از امام سجاد (ع) پرستاری کردند پس از آن نیز دردهای عمیق خانواده های شهیدان کربلا را تسکین دادند و انان را به صبر و بردباری دعوت نمودند .حضرت زینب (س) پس از  واقعه عظیم عاشورا در کاخ یزید با وجود کارشکنی ها و حیله گری های بنی امیه واقعیت های حماسه عاشورا و چهره واقعی یزید را به جامعه نشان دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبنم همدان ,

 

,

حضرت زینب (س) خطابه خوان نهصت عاشورا و تسکین دهنده آلام خانواده های شهدا و ندای آگاهی بخش و بیدار کننده  جامعه اسلامی بودند. به مناسبت روز پرستار گفتگویی با هادی زرینی رئیس نطام پرستاری همدان انجام دادیم .

,

 

,

تدوین کتاب شرح وظایف پرستاری از سوی نظام پرستاری استان همدان

, تدوین کتاب شرح وظایف پرستاری از سوی نظام پرستاری استان همدان,

رئیس نظام پرستاری ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار به جامعه پرستاری استان اظهار داشت :در طی سال گذشته از سوی جامعه پرستاری استان همدان توانمندسازی هایی در سطح کشور انجام شده است. یکی از فعالیت ها بازنگری در شرح وظایف گروه های هوشبری ,اتاق عمل ,پرستاری جامعه نگر است

,

وی افزود: کتاب  شرح وظایف توسط سازمان نظام پرستاری استان همدان تدوین شده است . خوشبختانه این کتاب به ثبت رسیده و در سطح کشور اجرایی شده است .موفقیت دیگر در برگزاری کلاس های جانشین پروری بوده است که در سطح علمی بالا برگزار شده است ,این کلاس ها مورد استقبال وزارت بهداشت قرار گرفته است و همدان به عنوان مدیر پرستاری مجری اجرای این طرح در سطح کشور شده است , حکم آن  نیز ابلاغ شده است .

,

, ,

نهمین دوره المپیاد ورزشی پرستاران  سراسر کشور در سال 1397 در استان همدان برگزار خواهد شد

, نهمین دوره المپیاد ورزشی پرستاران  سراسر کشور در سال 1397 در استان همدان برگزار خواهد شد,

زرینی خبر داد :نهمین دوره المپیاد ورزشی پرستاران از سراسر کشور در خرداد  و تیر ماه سال 1397 در استان همدان برگزار خواهد شد .با توجه به اینکه سایر استان ها همچون اصفهان ,یزد ,بندر عباس نیز کاندید میزبانی برگزاری المپیاد بوده اند با این وجود استان همدان برگزیده شد.

,

 

,

المپیاد ورزشی فرصتی برای استراحت و کاهش فشار کاری پرستاران

, المپیاد ورزشی فرصتی برای استراحت و کاهش فشار کاری پرستاران,

زرینی ادامه داد :یکی از مزیت های  برگزاری المپیاد پرستاران در همدان این است که جذب سرمایه صورت می گیرد ,برگزاری المپیاد ورزشی پرستاران موفقیتی برای پرستاران و نظام پرستاری استان محسوب می شود .با برگزاری این المپیاد ورزشی می توان پرستاران را برای چند روز از دغدغه ها و فشار کاری جدا کرد .

,

 

,

تعویق هشت ماهه کارانه پرستاران

, تعویق هشت ماهه کارانه پرستاران ,

رئیس نظام پرستاری به مشکلات جامعه پرستاران اشاره داشت و گفت :معوقات و کارانه  پرستاران بین 8 تا 10 ماه پرداخت نشده  است و علل آن بدهی های سازمان های بیمه گر به وزارت بهداشت می باشد. سازمان های بیمه گر پولی برای خدماتی که به انها ارائه شده  است پرداخت نکرده اند .مشکل دیگر مشکل کمبود نیرو است  این مشکل در سطح کشور نیز وجود دارد, ما انتظار داریم وزارت بهداشت ردیف استخدامی را در استان همدان افزایش دهد که مشکل نیرو جبران شود ,پرستارانی که به صورت طرح و پایان طرح فعالیت می کنند باید جذب سازمان پرستاری شوند و پرستارانی که به صورت شرکتی و قراردادی فعالیت می کنند در استان رسمی شوند .

,

 

,

ردیف استخدامی پرستاران در استان همدان افزایش خواهد یافت

, ردیف استخدامی پرستاران در استان همدان افزایش خواهد یافت,

رییس نظام پرستاری تصریح داشت :با توجه به افزایش تخت های بیمارستانی و فعال شدن بخش سوختگی در بیمارستان بعث و افتتاح بیمارستان اکباتان در آینده انتظار می رود ردیف استخدامی پرستاران در استان همدان افزایش پیدا کند .اگر نیروی کار افزوده شود حجم کاری پرستاران کاهش پیدا می کند .بنابراین  کار با کیفیت بهتر  ارائه می شود ,بالا رفتن کیفیت کار پرستاران موجب رضایت خاطر  افراد جامعه خواهد شد .

,

 

,

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری موجب تعامل بیشتر پزشکان و پرستاران

, قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری موجب تعامل بیشتر پزشکان و پرستاران,

رییس نظام پرستاری به قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اشاره داشت و اذعان داشت :قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال 86 در مجلس به تصویب رسیده است ,به دولت و وزارت بهداشت ابلاغ شده است .متاسفانه با وجود گذشت ده سال هنوزاجرایی نشده است اگر قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاران اعمال شود بهره وری و کیفیت کار پرستاران بالاتر می رود و دیگر اینکه عدالت در پرداخت ها صورت می گیرد و شکاف در آمدی بین پزشک و پرستار کم می شود.

,

, ,

زرینی ادامه داد :پرستار و پزشک تیم هستند و به صورت تیمی کار می کنند و ما انتظار داریم با اجرای طرح تعرفه گذاری تعامل بین پزشک و پرستار بیشتر شود .

,

 

,

تیم پرستاری استان همدان اولین تیم حاضر در مناطق زلزله زده

, تیم پرستاری استان همدان اولین تیم حاضر در مناطق زلزله زده,

رییس نظام پرستاری همدان به خاطره شیرین خود اشاره داشت و گفت :در زلزله غرب کشور تیم پرستاری استان همدان اولین تیمی بود که  قبل از تیم کرمانشاه در منطقه حادثه حضور پیدا کرد .  گروه پرستاری همدان در مسیر زلزله زده یک خانم باردار را از زیر آوار نجات داد, آن خانم که در ماه نهم بارداری بود , سریعا به بیمارستان 520 ارتش منتقل شد پس از انجام معاینات و سونوگرافی ان خانم به اتاق عمل منتقل شد و فرزندی سالم به دنیا آورد .

,

 

,

بهترین خاطره یک پرستار: نجات جان مادر باردار از زیر آوار و تولد نوزاد سالم

, بهترین خاطره یک پرستار: نجات جان مادر باردار از زیر آوار و تولد نوزاد سالم,

زرینی خاطر نشان کرد :در میان فاجعه غم بار  زلزله بزرگترین شادی برای من سلامتی ان مادر و کودک بود که با وجود آوار سنگین زلزله نجات یافتند  .

,

 

,

 به مناسبت روز پرستار و ایثار و فداکاری حضرت زینب (س)از پرستار خوش اخلاق و موفق خواستم که خاطره شیرین خود را بازگو نماید .

,

, ,

پرستار نمونه بخش CCU: بهترین خاطره من  نجات یافتن یکی از بهترین معلمان دوران تحصیلم  از کما بود

, پرستار نمونه بخش , CCU, CCU, : بهترین خاطره من  نجات یافتن یکی از بهترین معلمان دوران تحصیلم  از کما بود,

لیلا نصری پرستار نمونه سال گذشته بخش  CCUبه خاطره شیرین خود از دوران پرستاری اشاره داشت :بهترین خاطره دوران خدمتم به سالهایی باز می گردد که چهار یا پنج سال بود که فعالیت خودم را شروع کرده بودم این خاطره در ارتباط با  یکی ازبهترین معلمان دوران تحصیلم است که نسبت به ایشان ارادت خاصی دارم  و ایشان لطف  زیادی نسبت به  من و خواهر و بردارم در دوران تحصیل داشتند .ایشان  در سال 1370 به دلیل کمبود امکانات ساعت 4 صبح از ملایر به بیمارستان اکباتان منتقل شد .من در ان زمان در بیمارستان اکباتان در بخش CCU فعالیت می کردم ایشان به دلیل سکته وسیع  قلبی دچار ایست قلبی و اریتمی خطرناک شد من و همکارانم سریع اقدامات احیاء را شروع کردیم,ایشان  پس از 48 ساعت که کاملا  در کما و به دستگاه تنفس مصنوعی وصل بود به هوش آمد و به حالت طبیعی بازگشت و پس از انجام عمل قلب باز  سلامتی خود را بدست آورد  .

, CCU, CCU,

 

,

نصری ادامه داد :هم اکنون پس از گذشت 26 سال زمانی که ایشان را با حال عمومی خوب می بینم بسیار خرسند و خوشحال می شوم و هرگز نمی توانم محبت های ایشان را فراموش کنم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه