اخبار داغ

معاون آموزش حوز‌ه‌های علمیه خواهران:

65هزار طلبه خواهر در سراسر کشور در حال تحصیل هستند/پذیرش از 3تا 30بهمن در سه سطح

65هزار طلبه خواهر در سراسر کشور در حال تحصیل هستند/پذیرش از 3تا 30بهمن در سه سطح
معاون آموزش حوز‌ه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه بیش از ۴۲ هزار نفر در حوزه‌های علمیه خواهران فارغ‌التحصیل شده‌اند، گفت: در حال حاضر 65هزار نفر طلبه خواهر در سراسر کشور در حال تحصیل در هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، محمود خالقی پیش از ظهر امروز در نشست خبری پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به اینکه پذیرش امسال حوزه خواهران در روز ولادت حضرت زینب(س) است، اظهار داشت: از روز سوم تا سی ام بهمن ماه زمان پذیرش طلبه می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی ادامه داد:پذیرش خواهران طلبه در سطح 2 یا مقدماتی که با مدرک دیپلم ، در سطح 3 و در سطح 4 می باشد.

,

معاون آموزش حوز‌ه‌های علمیه خواهران بااشاره به اینکه افراد می توانند با مدرک دیپلم و سیکل هم وارد شوند، گفت: افرادی که با مدرک دیپلم در حوزه‌های علمیه خواهران پذیرش می‌شوند باید ۱۹۰ واحد تحصیلی و افرادی که با مدرک سیکل و از دبیرستان وارد حوزه‌های علمیه خواهران می‌شوند باید ۲۶۶ واحد تحصیلی را بگذرانند.

,

وی بیان داشت: پذیرش سطح ۲ در حوز‌ه‌های علمیه خواهران آزمون ورودی ندارد و آزمون به صورت شفاهی انجام می‌شود.

,

خالقی با اشاره به اینکه در این سطح طلاب می توانند به صورت حضوری و نیمه حضوری مشغول به تحصیل شوند، عنوان داشت: در حال حاضر ۴۹۴ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور برای تحصیل طلاب سطح ۲ وجود دارد.

,

وی خاطرنشان کرد: در سطح ۳ نیز ۶۸ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور در 12 رشته وجود دارد که آزمون ورودی این سطح در روز ۱۴ اردبیهشت سال ۱۳۹۷ برگزار می‌شود و تحصیل در سطح ۳ نیز به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری است.

,

معاون آموزش حوز‌ه‌های علمیه خواهران با اشاره به پنجمین سال پذیرش سطح 4 در حوزه های خواهران، ابرار داشت: در حال حاضر ۴ رشته فقه خانواده، تفسیر تطبیقی، حکمت متعالی و کلام اسلامی برای طلاب این سطح در نظر گرفته شده است.

,

وی ادامه داد: در سطح 4 در یازده استان و 17 مدرسه علمیه فقط بصورت حضوری آمادگی پذیرش طلاب برای اشتغال به تحصیل را دارد.

,

خالقی در ادامه با اشاره به آمار محصلین طلبه خواهر، بیان داشت: در حال حاضر تعداد طلاب شاغل به تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران بیش از ۶۵ هزار نفر است که از این تعداد بیش از ۵۵ هزار نفر در مقطع سطح دو، حدود ۹۵۰۰ نفر در مقطع سطح سه و بیش از ۴۰۰ نفر در سطح ۴ مشغول به تحصیل هستند.

,

وی اضافه کرد:65 هزار نفر طلبه در 494 مدرسه علمیه سراسر کشور در حال تحصیل می باشند که تعداد فارغ التحصیلان سطح 2 حدود 41هزار نفر و سطح 3 حدود 1700 نفر می باشند و در سطح 4 هم هنوز فارغ التحصیلی نداشته ایم.

,

معاون آموزش حوز‌ه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه بیش از ۴۲ هزار نفر در حوزه‌های علمیه خواهران فارغ‌التحصیل شده‌اند، گفت: علاقمندان به تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند با مراجعه به مدارس علمیه خواهران سراسر کشور و یا با ورود به سایت مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران اقدام به نام‌نویسی کنند.

,

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در سال جاری ۲۲ هزار نفر در نظر گرفته شده است البته احتمال افزایش این آمار نیز وجود دارد.

,

خالقی با اشاره به پذیرش طلاب خارجی در حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: براساس توافق‌نامه‌ای که میان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه المصطفی به امضا رسیده است، طلاب غیر ایرانی نیز می‌تواند در حوزه‌های علمیه خواهران پذیرش شده و مشغول به تحصیل شوند.

,

وی گفت: در حال حاضر در سطح ۲، بیش از ۹۰ درصد از استادان از بانوان هستند و در مقاطع سطح ۳ و ۴ نیز در تلاش هستیم تا بیشتر استادان از بانوان باشند.

,

خالقی افزود: استفاده از فضای مجازی و شبکه داخلی کوثرنت که مخصوصا طلبه های خواهر می باشد که در این شبکه های انجمن های متعددی برای ارتقا سطح علمی طلبه ها پیش بینی شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های معاونت آموزش حوزه‌های علمیه خواهران در سال‌های گذشته، توجه به شاخص‌های اخلاقی و تربیتی در جذب و پذیرش و بوده است و این مبحث به صورت جدی دنبال شده است و بر همین اساس نیز، دوره‌های ارتقاء برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه