اخبار داغ

در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان مطرح شد؛

تدوین دایرة‌المعارف ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی/ضرورت مشارکت دستگاه‌های اجرایی در برگزاری کنگره شهدا

تدوین دایرة‌المعارف ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی/ضرورت مشارکت دستگاه‌های اجرایی در برگزاری کنگره شهدا
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: حدود ۶۲۰۰ شهید استان توسط کارگروه‌ها شناسایی و اطلاعات مربوطه گردآوری شده است، در حال حاضر نیز فرهنگ نامه شهدای استان نیز در دست تدوین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی صبح امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: همسران جانباز نماد بارز صبر و استقامت هستند چراکه در کنار مدیریت امور زندگی و تربیت فرزندان، پرستاری از همسر را نیز بر عهده‌ دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ایام‌الله فجر افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امنسال برنامه‌های این ایام با محوریت مردم و متفاوت‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود؛ لذا همه باید در جهت برگزاری باشکوه‌ برنامه‌های دهه فجر تلاش کنند چراکه این ایام بزرگداشت آرمان‌های انقلاب است.

,

استاندار مرکزی به برگزاری کنگره ۶۲۰۰ شهید استان هم اشاره کرد و گفت: تاکنون اقدامات خوبی از سوی سپاه روح‌الله استان در این راستا انجام شده است و به دلیل قدمت و سبقه فرهنگی استان همه باید در کنار هم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این کنگره تلاش کنیم.

,

وی با بیان اینکه بایستی تلاش کنیم کنگره شهدای استان با کیفیتی برگزار شود که در تاریخ استان ثبت و ضبط شود و برای رسیدن به این هدف بایستی در اسرع وقت کمیته‌های مربوطه را فعال کنیم. همچنین برای تأمین منابع مالی کنگره کمیته‌ای ویژه تشکیل شود تا با استفاده از منابع استانی و ملی نسبت به برگزاری کیفی این کنگره تلاش کنیم.

,

آقازاده با بیان اینکه در ایام دهه فجر ۶۰۰ بازدید از خانواده شهدا در سطح استان پیش‌بینی شده است، گفت: دیدار از خانواده شهدا و جانبازان باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد تا مدیران از یادشان نرود که چه خون‌هایی برای اینکه آنان امروز بر این صندلی‌ها تکیه بزنند بر زمین ریخته شده است.

,

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

, فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:,

تدوین فرهنگ‌نامه شهدای استان مرکزی

, تدوین فرهنگ‌نامه شهدای استان مرکزی, تدوین فرهنگ‌نامه شهدای استان مرکزی,

سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: از سه سال گذشته با تشکیل ستاد پیشینه رزم برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها به منظور برگزاری کنگره ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی شروع شده است.

,

کریمی با اشاره به اینکه ۹ کارگروه در ذیل پیشینه رزم استان تشکیل و مشغول به کار شدند، افزود: کارگروه عملیات، کارگروه تبلیغات هنری، کارگروه اجرایی، ادارات و سازمان‌ها، تاریخ شفاهی، تاریخ انقلاب اسلامی، آمار، اطلاعات و رایانه، امور بانوان و تدوین و انتشار از جمله کارگروه‌هایی هستند که در راستای برگزاری این کنگره وظایفی بر عهده دارند.

,

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از اقدامات مقدماتی برای برای برگزاری کنگره توسط کارگروه‌ها انجام شده است، گفت: حدود ۶۲۰۰ شهید استان توسط کارگروه‌ها شناسایی و اطلاعات مربوطه گردآوری شده است، در حال حاضر نیز فرهنگ نامه شهدای استان نیز در دست تدوین است.

,

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی به اقدامات صورت گرفته برای کنگره اشاره کرد و ادامه داد: ۵۲ جلد کتاب آماده چاپ و تعدادی هم در دست اقدام است، انجام ۱۶۰۰ مصاحبه، تهیه ۲۳ عنوان فیلم کوتاه و مستند، تهیه دانش‌نامه دفاع مقدس استان، برگزاری ۳۰ یادواره «آبروی محله، افتخار کوچه‌‌ها»،  ۳۰ برنامه «یک مسجد، یک خاطره و یک فرمانده»، انتخاب ۸۰ هزار عکس، ۲۵۰ هزار سند، تهیه کتاب جامع عکس و نقش ادارت در دوران دفاع مقدس نیز تهیه شده است.

,

انجام ۸۰ پروژه مهندسی در دوران دفاع مقدس توسط کارخانجات استان مرکزی

, انجام ۸۰ پروژه مهندسی در دوران دفاع مقدس توسط کارخانجات استان مرکزی, انجام ۸۰ پروژه مهندسی در دوران دفاع مقدس توسط کارخانجات استان مرکزی,

کریمی به نقش ادارات و کارخانجات استان مرکزی در دوران دفاع مقدس هم اشاره کرد و افزود: ۸۰ رده دولتی و ۳۸ کارخانه استان مرکزی در دوران دفاع مقدس نقش آفرین بودند، همچنین ۸۰ پروژه مهندسی توسط کارخانجات استان در این دوران انجام شده است.

,

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲ کنگره در سطح کشور برگزار شده است، افزود: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سال آینده کنگره ۶۲۰۰ شهید استان برگزار خواهد شد که به طور قطع این کنگره از سایر کنگره‌ها متفاوت‌تر خواهد بود چراکه به نقش حضرت امام(ره) در دوران دفاع مقدس می‌پردازد.

,

کریمی با بیان اینکه در این سه سال ریالی از هیچ اداره‌ یا دستگاهی برای برگزاری کنگره دریافت نشده است، گفت: در ادامه کار نیازمند حمایت‌های استانداری مرکزی هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه