اخبار داغ

گفتگو با پرستار بخش دیالیز بیمارستان تفرش؛

خاطره انگیزترین لحظه های یک پرستار در کنار بیماران دیالیزی/بهبود بیماران به من انرژی می‌دهد

خاطره انگیزترین لحظه های یک پرستار در کنار بیماران دیالیزی/بهبود بیماران به من انرژی می‌دهد
یکی از پرستاران بخش دیالیز بیمارستان والفجر تفرش گفت: برخی روزها بیمارانی با وضعیت بد و حتی وخیم به این بخش مراجعه می‌کنند و پس از انجام دیالیز حالشان بهبود می‌یابد؛ این لحظات برایم شیرین و لذت‌بخش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای تفرش، سالروز میلاد حضرت زینب(س)، روزی برای قدردانی ذره‌ای از زحمات پرستاران است؛ افرادی که رنج بیمار را رنج خود می‌دانند. رسالت پرستاران درمان است و در این راه سوگند خورده‌اند که از هیچ تلاشی دریغ نکنند و پای این سوگند نیز ایستاده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش,

حرفه پرستاری تعطیلی و غیره نمی‌شناسد و به دلیل کمبود پرسنل پرستاران حتی با وجود اضافه کاری‌های اجباری و افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان نیز بر سر پیمان خود مانده و با وجود مشکلات بسیار باز هم به تیمار بیماران می‌پردازند، زیرا می‌دانند که چشم امید بیماران بعد از خدا به آنها است.

,

ساعت بخش دیالیز بیمارستان والفجر تفرش، ساعت ۱۱:۳۰ صبح را نشان می‌دهد؛ و بیش از نصف تخت‌های بخش پر شده است. در این میان صدای بیماری شنیده می‌شود که از درد آه می‌کشد. بیماری دیگر سعی می‌کند چشمانش را ببندد تا لحظات برایش زودتر سپری شود.در اینجا پرستارانی را می‌بینیم که با لبخند و روی گشاده در حال خدمت به بیماران هستند تا بتوانند از دردهای آنان بکاهند.

,

پرستاری از جمله مشاغلی است که با سختی‌های بسیاری همراه بوده و حتی ممکن است افراد در این راه از سلامتی خود نیز بگذرند و ایثارگری کنند؛ بی‌دلیل نیست که نام این قشر از جامعه با زادروز اسوه صبر و ایثار، حضرت زینب کبری(س) همراه شده است.

,

تنها شیرینی شغل ما دعای خیر بیماران است

, تنها شیرینی شغل ما دعای خیر بیماران است, تنها شیرینی شغل ما دعای خیر بیماران است,

فاطمه شاهوردی یکی از پرستاران بخش دیالیز بیمارستان والفجر تفرش به مدت ۲۲ سال خدمت، ۱۶ سال در بخش دیالیز بوده است.

,

وی در گفتگو با خبرنگار ندای تفرش، با اشاره به سختی‌ها و شیرینی‌های شغل پرستاری گفت: پرستاری از جمله مشاغلی است که فرد نمی‌تواند به صورت دلخواه حتی برای اوقات فراغت خود برنامه‌ریزی کند. چراکه ممکن است یک پرستار در ساعات استراحت نیز مجبور به حضور در محل کارش باشد.

, ندای تفرش،, ندای تفرش،,

, ,

شاهوردی اظهار کرد: در مدت ۱۶ سالی که در بخش دیالیز به بیماران خدمت می‌کنم، حتی در ایام عید نوروز نیز در کنار خانواده‌ نبوده‌ام، زیرا پس از زمان سال تحویل در بیمارستان و در کنار بیماران ساعات آغاز سال جدید را سپری کرده‌ام.

,

وی افزود: باتوجه به کمبود نیرو حتی در ایام تعطیل نیز در بیمارستان حضور داریم و نمی‌توانیم همانند سایر کارمندان، از تعطیلات و مرخصی به راحتی استفاده کنیم.

,

این پرستار بخش دیالیز بیمارستان والفجر تفرش ادامه داد: تنها شیرینی کار ما دعای خیر بیماران است. روزهایی هست که بیمارانی با وضعیت بد و حتی وخیم به این بخش مراجعه می‌کنند و وضعیت بیمار پس از دیالیز ۲ ساعته، کاملا تغییر کرده و به راحتی می‌نشیند و نفس می‌کشد که این لحظات برایم شیرین و لذت‌بخش است.

,

شاهوردی بیان کرد: فعالیت واحد دیالیز از صبح آغاز می شود و تا ساعت ۶ عصر خدمت‌رسانی به بیماران ادامه دارد. البته گاهی به دلیل وضعیت اورژانسی برخی از بیماران، اتفاق افتاده که نیمه شب هم در بیمارستان باشم، چراکه درد بیمار را درد خود می‌دانم و زمانی که در کنار آنها هستم، هیچ مسئله‌ای جز بهبودی بیمار برایم مهم نیست.

,

سعه صدر و صبر باید از جمله ویژگی‌های یک پرستار باشد

, سعه صدر و صبر باید از جمله ویژگی‌های یک پرستار باشد, سعه صدر و صبر باید از جمله ویژگی‌های یک پرستار باشد,

وی با اشاره به ویژگی‌های یک پرستار خوب، گفت: یک پرستار در مرحله اول باید علم خود را به روز کند و توانمندی‌ها و مهارت‌های حرفه‌ای خود را افزایش دهد. اخلاق خوب، رفتار مناسب، سعه صدر، صبر و درک وضعیت بیمار از دیگر ویژگی‌های یک پرستار خوب است.

,

, ,

لزوم به روز بودن پرستاران در زمینه‌های علمی

, لزوم به روز بودن پرستاران در زمینه‌های علمی, لزوم به روز بودن پرستاران در زمینه‌های علمی,

این پرستار بخش دیالیز بیمارستان والفجر تفرش ادامه داد: اکثر بیماران، درباره بیماری خود اطلاعات و آگاهی زیادی دارند و اگر در این میان، علم پرستار به روز نباشد، در مقابل سوالات متعدد بیماران احساس ضعف می‌کند.

,

شاهوردی با بیان اینکه کار پرستار تنها تزریق و تنظیم فشار نیست، گفت: چون پرستاران زمان بیشتری را با بیماران می‌گذرانند، باید پاسخگوی سوالات متعدد آنان به صورت صحیح و علمی باشند.

,

این پرستار بخش دیالیز بیمارستان والفجر تفرش با اشاره به خاطرات خود در طول مدت پرستاری‌اش، گفت: تمام ساعات یک پرستار خاطره‌ساز است؛ چراکه در بخش‌هایی مانند دیالیز، به علت مراجعه روزانه بیماران، این افراد به عنوان عضوی از خانواده پرستاران محسوب شده و اگر اتفاقی برای آنها بیفتد، برای پرستار هم ناراحت‌کننده است.

,

, ,

انتخاب شغل پرستاری باید با تحقیق و علاقه باشد

, انتخاب شغل پرستاری باید با تحقیق و علاقه باشد, انتخاب شغل پرستاری باید با تحقیق و علاقه باشد,

شاهوردی ادامه داد: عشق به کار پرستاری موجب آسان شدن همه سختی‌ها می‌شود. چراکه در بعد مادی نیز سختی‌های این شغل قابل جبران نیستند.

,

وی با اشاره به توصیه‌های خود به کسانی که می‌خواهند شغل پرستاری را انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: پرستاری را تنها باید به خاطر پرستاری انتخاب کرد و به آن عشق و علاقه داشت. چراکه اگر فردی با هدف سوپروایزر و مسئول بخش شدن که ممکن است در کار پرستاری هم وجود داشته باشد، آن را انتخاب کند، در میانه راه با مشکل مواجه می‌شود. پرستاری را باید با تحقیق و عشق انتخاب کرد تا موفقیت در آن حاصل شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه