اخبار داغ

رئیس اتاق بازرگانی مازندران مطرح کرد

رقم ناچیز تبادلات اقتصادی میان ایران و نروژ/ رقم صادرات مازندران به نروژ صفر است

رقم ناچیز تبادلات اقتصادی میان ایران و نروژ/ رقم صادرات مازندران به نروژ صفر است
رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه تبادلات اقتصادی کشور ما با نروژ قابل توجه نیست، گفت: در 4 ماهه ابتدایی امسال، تنها 6 میلیون دلار صادرات داشتیم که ظرفیت استان ما در این بخش رقم صفر را نشان می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، عبدالله مهاجر صبح امروز در نشست فعالان اقتصادی مازندران با سفیر نروژ در ساری با بیان اینکه کشور کوهستانی نروژ دارای ظرفیتی مشابه با استان مازندران است، اظهار کرد: اکثر این کشور شامل جنگل‌های انبوه است که قابل تأمل است. ظرفیت دیگر اینکه جزو چندین کشور تولیدکننده نفت جهان است که یک‌چهارم درآمد سرانه آن نیز از این بخش حاصل می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی با بیان اینکه نروژ با جمعیتی حدود 5 میلیون، میزان صادراتش 3 میلیون بشکه نفت است که ظرفیت بالایی است و قطعا می‌توانیم تبادل نظر خوبی در این خصوص با این کشور داشته باشیم، افزود: نروژ جزو اوپک نیست و تولیداتشان را به‌صورت آزاد عرضه می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه آنچه برای استان حائز اهمیت است و با این رویکرد در خدمت نماینده نروژ هستیم، موضوع آبزی‌پروری است، بیان کرد: کشور نروژ دریا و سواحل بسیار زیادی را در خود جای داده است، بر این اصل یکی از منابع درآمدی این کشور آبزی‌پروری و پرورش ماهی‌های گوناگون است. از سویی دیگر ظرفیت مازندران نیز در آبزی‌پروری یکی از ظرفیت‌های قابل توجه در کشور است که می‌توانیم همکاری خوبی را داشته باشیم.

مهاجر در ادامه با بیان اینکه موضوع بعدی در حوزه چوب است، خاطرنشان کرد: درآمد جدی سرانه نروژ چوب است که در این بخش نیز ما، وارد کننده چوب هستیم. چوب‌های کشور نروژ واقعا چوب قابل‌توجهی است که استانداردهای خوبی را به خود اختصاص داده است. فکر می‌کنم در این حوزه هم با توجه به اینکه استان ما دارای شرکت‌های مصرف‌کننده چوب است، می‌توانیم ورود پیدا کنیم.

وی دامداری و دامپروری را یکی دیگر از ظرفیت‌های مشترک بین مازندران و نروژ عنوان و اضافه کرد: این بخش یکی از مزیت‌های کشور و مازندران است که ظرفیت‌های استان ما در این بخش، می‌تواند ورود پیدا کند و ارتباط تجاری را با نروژ مهیا کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه حوزه جدی دیگری که در امور اقتصادی بین دو کشور می‌تواند قابل توجه باشد، حوزه گردشگری است، بیان کرد: سفیر نروژ از ظرفیت‌های گردشگری مازندران بازدید کرد که جاذبه‌های استان می‌تواند یکی از فرصت‌های مناسبی باشد که برای گردشگران دو کشور مفید فایده و جذاب باشد.

مهاجر اضافه کرد: ما در بیش از 12 ظرفیت بخش کشاورزی، دارای رتبه اول و دوم کشور هستیم.

وی یادآور شد: یکی دیگر از ظرفیت‌های جدی ما در ظرفیت‌های طیور است که می‌توانیم در این بخش نیز بهره خوبی ببریم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران تأکید کرد: آنچه که ظرفیت نروژ را مشخص می‌کند، استان ما در این ظرفیت‌ها ورود پیدا کند.

مهاجر با بیان اینکه تبادلات اقتصادی کشور ما با نروژ قابل توجه نیست، تصریح کرد: ارقام و عدد صادرات و واردات ایران با نروژ رقم قابل توجهی نیست. در چهار ماهه سال‌جاری، تنها 6 میلیون دلار صادرات داشتیم که ظرفیت استان ما در این بخش رقم صفر را نشان می‌دهد که البته این موضوع مسئولیت ما و سفیر نروژ را سنگین‌تر می‌کند.

وی خطاب به سفیر نروژ اعلام کرد: ما این آمادگی را داریم که اولا سطح ارتباط تجاری کشورمان را با این رقم ناچیز، افزایش دهیم و ثانیا استان مازندران هم در صادرات و هم در واردات با شما نقش داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی در پایان اذعان کرد: امیدواریم در دیدارهای بعدی تبادلات اقتصادی دو کشور در واردات و صادرات و به‌ویژه استان مازندران افزایش و قابل توجه باشد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه