اخبار داغ

در گفتگو با پرستاران بیمارستان فراهان مطرح شد؛

پرستاران در انتظار تحقق وعده‌های دولت/اجرای تعرفه خدمات پرستاری یکی از مطالبات جامعه پرستاری است

پرستاران در انتظار تحقق وعده‌های دولت/اجرای تعرفه خدمات پرستاری یکی از مطالبات جامعه پرستاری است
دعای خیر بیماران هدیه‌ای زیبا برای پرستارانی است که به کار خود عشق و علاقه بسیار زیادی دارند، اما واقعیت امر این است که آنها از وعده‌ها خسته شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ پنجم جمادی الاولی روز ولادت باسعادت بانوی قهرمان کربلا، پرچم دار نهضت عاشورا، حضرت زینب کبری(س) است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

حضرت زینب(س) ضمن اینکه رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به خوبی انجام داد، در پرستاری از بیماران و مصیبت‌زدگان فاجعه کربلا نیز با تحمل سختی ها و ناملایمات، آنی فروگذار نبود و تا آخرین رمق، دین خود را به مکتب و رهبرش ادا کرد. به همین دلیل نیز ولادت حضرت زینب(س) را روز پرستار نامیده‌اند.

,

پرستاران؛ انسان‌هایی وارسته هستند که با صبر، عشق، ایثار و با بهره‌گیری از دانش، تجربه و مهربانی بیماران را در راه بازیابی سلامت و تندرستی همراهی می‌کنند. البته خود آنان نیز به دنبال حمایت و پشتیبانی جامعه بوده و خواهان ارج نهادن جامعه به جایگاه واقعی خویش هستند.

,

همه افراد جامعه به نوعی در طول عمر خود با این قشر زحمت‌کش برخورد داشته‌اند، کسانی که با پوشیدن لباس مقدس پرستاری، به ارائه خدمات مشغول هستند.

,

مراکز درمانی با کمبود پرستار مواجه هستند

, مراکز درمانی با کمبود پرستار مواجه هستند, مراکز درمانی با کمبود پرستار مواجه هستند,

بر اساس استاندارها، باید تعداد پرستاران سه برابر تعداد پزشکان و ۲ برابر تعداد تخت‌های بیمارستانی باشد، اما متاسفانه در مراکز درمانی کشور به ازای هر تخت بیمارستانی یک پرستار فعالیت می‌کند که موجب چالش‌های فراوانی در این حرفه شده است.

,

, ,

خدمت مردم مرا در شغل پرستاری دلگرم می کند

, خدمت مردم مرا در شغل پرستاری دلگرم می کند, خدمت مردم مرا در شغل پرستاری دلگرم می کند,

سعید عباسیان، یکی از پرستاران بیمارستان فرهنگ خسروان فراهان گفت: مدت ۲ سال است که به عنوان پرستار در این بیمارستان مشغول به کار هستم. زمانی که در دانشگاه قبول شدم شغل پرستاری را انتخاب کرده و از همان ابتدای ورود به این شغل ذوق و علاقه بسیاری داشتم و رفته رفته علاقه‌ام نسبت به این شغل بیشتر شد.

,

وی افزود: قبل از کنکور دوست داشتم در رشته‌ای مشغول به کار شوم که بتوانم به مردم خدمت کنم، گویا خدا صدای مرا شنید و در رشته پرستاری قبول شدم، گرچه در این رشته ناملایمت‌های بسیاری دیده می‌شود، اما دعای خیر بیماران نیز در این راه کمک بسیاری به این قشر از جامعه می‌کند.

,

عباسیان با اشاره به ویژگی‌های یک پرستار اظهار کرد: پرستار باید صبور و با اخلاق باشد و مهارت‌‌های لازم برای رویارویی با افراد مختلف، با نیازها و فرهنگ‌‌های متفاوت را داشته باشد؛ چراکه بیشترین زمان خود را با بیماران و همراهانی سپری می‌کند که با درد، استرس، نگرانی و آشفتگی روحی به او مراجعه می‌‌کنند.

,

این پرستار بیمارستان فرهنگ خسروان فراهان گفت: آنچه پرستاران را به این شغل دلگرم می‌کند، خدمت به مردم است. اما ساعات طولانی کار پرستاران، کمبود نیروی پرستار در اکثر بیمارستان‌‌ها، عدم احقاق حق آنان سبب نارضایتی این قشر شده است.

,

وی تصریح کرد: سختی‌های این کار ناخواسته بر زندگی ما تاثیر می‌گذارد. گاهی همراهان بیماران به علت نگرانی‌ها و اضطراب‌های ناشی از بیماری بیمارشان، از پرستاران انتظارات بیشتری دارند، این در حالی است که اولویت کادر پرستاری بر اساس نیاز بیماران است و این موضوع آرامش بیمار و تمرکز پرستار را بر هم می‌زند.

,

عدم اجرایی شدن وعده‌های دولت سبب دلسردی پرستاران

, عدم اجرایی شدن وعده‌های دولت سبب دلسردی پرستاران,

عباسیان گفت: جامعه پرستاری همواره چشم انتظار اجرایی شدن وعده‌های دولت به این قشر زحمتکش است؛ پرستاران بیشترین سختی و مشقت را متحمل می‌شوند و در عین حال، کم‌ترین نفع را می‌برند. حقوق و دستمزد با کار ما همخوانی ندارد، برخی وعده‌ها از جمله عدم اجرایی شدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری این قشر را دلسرد کرده است و ما پرستاران انتظار داریم مسئولان مشکلات این قشر را ببینند و به آنها رسیدگی کنند.

,

, ,

پرستاران گله‌ مند از عدم اجرای تعرفه‌گذاری پرستاری 

, پرستاران گله‌ مند از عدم اجرای تعرفه‌گذاری پرستاری ,

رفیعی یکی دیگر از پرستاران بیمارستان فرهنگ خسروان فراهان گفت: مدت ۶ سال است که به شغل پرستاری مشغول هستم، البته اوایل علاقه‌ای به این شغل نداشته و آرزوی قبولی در رشته پزشکی را در سر می‌پروراندم، اما بعد از نتایج کنکور به اجبار وارد این رشته شدم.

,

وی افزود: ترم اول دچار افسردگی و افت تحصیلی شدم، اما کم کم که وارد کار عملی و حضور در بیمارستان شدم، به این شغل علاقمند شدم.

,

رفیعی اظهار کرد: به یاد دارم روزهای اولی که برای کار در بیمارستان مشغول شدم، استرس بسیار زیادی داشتم اما در حال حاضر بعد از گذشت ۶ سال اگر روزی به بیمارستان نروم، احساس دلتنگی می‌کنم و به آن دل بسته شده‌ام.

,

پرستار بیمارستان فرهنگ خسروان فراهان با اشاره به سختی‌های این شغل گفت: ساعات کاری زیاد، پرستاران را دچار خستگی مفرط و فشار روحی و روانی می‌کند که معمولا تبعاتی نیز به همراه دارد.

,

وی گفت: حجم کار ما بسیار بالا بوده و تعداد مراجعه‌کنندگان هم زیاد است، اما تعداد نیروهای پرستاری و کادر درمانی نسبت به بیماران کم است.

,

کم‌توجهی به دغدغه‌های پرستاران از سوی متولیان امر

, کم‌توجهی به دغدغه‌های پرستاران از سوی متولیان امر, کم‌توجهی به دغدغه‌های پرستاران از سوی متولیان امر,

رفیعی افزود: پرستاران در کنار رسیدگی به بیمار، وظایف دیگری هم دارند و رسیدگی به بیمار تنها بخشی از کار پرستار است. تکمیل گزارشات مربوط به کار، تمرکز زیادی نیاز دارد که ممکن است درج اطلاعات اشتباه سبب خدشه در کار ما شود، اما متاسفانه این موضوع از سوی همراهان بیمار مورد متوجه قرار نمی‌گیرد.

,

این پرستار بیمارستان فرهنگ خسروان فراهان افزود: درصد زیادی از پرستاران عاشق و شیفته شغل خود هستند، اما دغدغه‌‌های مختلفی در این رشته وجود دارد که اغلب مورد کم‌ توجهی متولیان امر قرار گرفته‌ است.

,

وی خاطرنشان کرد: امروز پرستاران گله‌‌مندِ عدم اجرای تعرفه‌گذاری پرستاری هستند و خواسته اصلی آنان افزایش تعرفه است، که انتظار می‌رود وزارت بهداشت نسبت به اجرای این مهم اقدامات لازم را انجام دهد.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه