اخبار داغ

رییس شورای شهر بندرعباس:

کتابخانه شهدا به مکان فرهنگی تبدیل می شود

کتابخانه شهدا به مکان فرهنگی تبدیل می شود
رییس شورای شهر بندرعباس گفت: قراراست که مصوبات شورای چهارم شهر اجرا شود و کتابخانه شهدا به اسناد تاریخی شهر بندرعباس، موزه هرمزگان شناسی و فرهنگسرای رسانه تبدیل شود و شهرداری مکانی دیگر را تحت عنوان کتابخانه به نهاد کتابخانه ها واگذار نماید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ کتابخانه شهدا بندرعباس، نخستین کتابخانه هرمزگان با قدمت حدود39 سال است که در سال 1391 به علت قرار گرفتن در حریم دریا و بلوار ساحلی، حکم تخریب آن صادر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

با اعتراض جمعی از فرهنگ دوستان مقرر شد که کتابخانه شهدای بندرعباس با تغییر کاربری و ایجاد محیطی فرهنگی به کار خود ادامه دهد.

,

شهرداری موظف به ساخت کتابخانه ای در بوستان شهید دباغیان بندرعباس شد که کلنگ آن درهمان سال زده شد و علاوه بر آن قرار شد که شهرداری از 26 هزار جلد کتابی که در این کتابخانه وجود دارد نگهداری کند؛ اما شهرداری وعده هایش را عملی نکرد و نهاد کتابخانه ها تنها کتاب های مرجع را نگه داشت و سایر کتابها بین کتابخانه های استان توزیع شد.

,

با گذشت زمان، شهرداری بندرعباس وعده هایش را فراموش کرد تا اینکه در هفته کتاب و کتابخوانی در جلسه شورای شهر بندرعباس که میهمان آن مدیر کتابخانه های عمومی استان هرمزگان بود مقرر شدعمل به وعده ها در دستور کار شورای شهر و شهرداری قرار گیرد؛ اما تا امروز خبری ازاقدامی برای ساماندهی این کتابخانه به گوش نرسیده است.

,

با توجه به اینکه که کتابخانه شهدا همچنان بلاتکلیف است؛خبرنگار هرمز برای اطلاع از این موضوع به سراغ رییس شورای شهر بندرعباس رفت.

,

, ,

اسلام باوقار، رئیس شورای شهر بندرعباس، در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: کتابخانه شهدای بندرعباس به دلیل اینکه در حریم 60متری ساحل واقع شده، حکم تخریب آن را صادرشد.

,

رییس شورای شهر بندرعباس با اشاره به اینکه کتابخانه شهدا نمادی برای شهر است، عنوان کرد: با اعتراض دوستداران کتاب و اینکه بافت کتابخانه شهدا نمادی برای شهر است؛مقرر شد کتابخانه شهدا تبدیل به فضای فرهنگی شود.

,

با وقار افزود: طبق توافق شهرداری و نهاد کتابخانه ها، شهرداری موظف به ساخت کتابخانه ای جایگزین کتابخانه شهدا شده است.

,

وی عنوان کرد: در سال94 13در شورای شهر بندرعباس مصوب شد که کتابخانه شهدا بندرعباس، به فرهنگسرایی برای هنرمندان،محل نگهداری اسناد تاریخی شهرداری و مرکز فرهنگ رسانه تبدیل شود.

,

رییس شورای شهر بندرعباس گفت: در سال گذشته از طرف شهرداری بندرعباس مبلغ  ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بابت طلب نیم درصد سهم کتابخانه ها  به صورت یک ساختمان در پشت پارک دباغیان به آنها داده شد.
باوقارخاطر نشان کرد: قراراست که مصوبات شورای چهارم شهر اجرا شود و کتابخانه شهدا به اسناد تاریخی شهر بندرعباس،موزه هرمزگان شناسی و فرهنگسرای رسانه تبدیل شود و شهرداری مکانی دیگر را تحت عنوان کتابخانه به نهاد کتابخانه ها واگذار نماید.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه