اخبار داغ

کارشناس ادیان و عرفان:

حضرت زینب (س) الگوی زنان و مردان است

حضرت زینب (س) الگوی زنان و مردان است
کارشناس ادیان و عرفان گفت: حضرت زینب سلام‌الله علیها بانوی صبر و اسطوره‌ای بزرگ است که با حجاب، عفاف و غیرت زنانه الگویی شایسته برای زنان و مردان است، جهاد بزرگ ایشان راه روشن سعادت را نشان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا ملکی ، کارشناس ارشد ادیان و عرفان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه آیین و اندیشه پایگاه خبری تحلیلی زنان خبر اظهار داشت: ولادت حضرت زینب کبرى سلام‌الله علیها بر همگان مبارک‌باد و امیدوارم همه به‌ویژه بانوان سیره و روش ایشان را الگوی زندگی خویش قرار دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان خبر, زنان خبر,

وی گفت: حجت‌الاسلام صفایی حائری بحث عقلانیت و آزادی را دو عنصر مهم عنوان کرده است و اعتقاد دارد که انسان به واسطه این دو عنصر زندگی می‌کند.

,

کارشناس ارشد ادیان و عرفان با اشاره به الگوی رفتاری انسان‌ها بیان کرد: عقلانیت در بخش عمل و آزادی شخصیت انسان را در مسیر زندگی می‌سازد؛ انگار اصل الگوی رفتاری و اخلاقی گم شده است و باید به اصل خویش بازگردیم.

,

وی بیان داشت: باید به واسطه عقل انسانی کسی را الگو قرار دهیم که وجه برتری داشته باشد و آن صفات برتر را در رفتار و شخصیت خویش نهادینه کنیم.

,

کارشناس ارشد ادیان و عرفان در مورد افراد برجسته دینی یادآور شد: برای حفظ انسانیت و الگو پذیری باید به گذشته بنگریم و افراد برجسته، والا مقام، بزرگان، انسان‌های موفق، بزرگان و پیشوایان  دینی و... را سرلوحه قرار دهیم، این بحث فقط تعلق به مسلمانان ندارد بلکه در تمام ادیان افرادی هستند که به عنوان الگو، روش و راه آنان سرمشقی برای آیندگان قرار گرفته است.

,

وی گفت: الگوی ما کسی است که خلقت به او به متصل است، دختر گرانمایه حضرت رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله وسلم که فرزندی به نام زینب سلام‌الله علیها تربیت کرده است که فقط پنج سال سایه مادری روی سر او بوده است.

,

ملکی با اشاره به ارزش دختر حضرت زهرا سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: پدر حضرت زینب سلام‌الله علیها او را زینت خود نامیده است، وجودش در پنج تن آل‌عبا شاخص است و نزدیک‌ترین فرد به این خانواده عصمت می‌باشد که دارای ارزش بسیار والایی است.

,

وی افزود: اوج تکامل انسانی حضرت زینب سلام‌الله علیها زمانی است که در قتلگاه به خداوند می‌گوید که خداوندا این قربانی را از ما بپذیر؛ در مجلس یزید به این بانوی گران‌قدر جسارت شد و ذره‌‌ای عقب نرفت و با عزت در مقابل آنان ایستاد و سخنان ارزشمند ایشان کاخ یزید را در خواری و ذلت فرو برد.

,

کارشناس ارشد ادیان و عرفان حضرت زینب را اسطوره دانست و مطرح کرد: حضرت زیب سلام‌الله علیها را باید خیلی بیشتر از الگو ببینیم، ایشان اسطوره جامعه انسانی هستند و رفتار، روش و سبک زندگی ایشان راه‌گشا می‌باشد.

,

وی اظهار داشت: اوج مقام بندگی، بی‌بی زینب سلام‌الله علیها را به جایی پیش برد که چنین ایفای نقش کرد و ادامه رسالت متصل به وجود ایشان است؛ جامعه اسلامی بدهکار این مقام ارزشمند است.

,

ملکی در ادامه گفت: در اوج زمان درماندگی ظاهری حضرت زینب سلام‌الله علیها خود را درمانده ندانست و با مقام والایی که داشت با افتخار جهاد بزرگی را انجام داد.

,

وی با اشاره به شرط ازدواج حضرت زینب سلام‌الله علیها بیان کرد: پیش از اینکه از حضرت زینب‌ سلام‌الله علیها زن بودن را بیاموزیم باید انسان بودن را یاد بگیریم، بعد روش زندگی ایشان را به عنوان یک بانوی کامل و اسطوره الگو قرار دهیم؛ شرط عقد این بانوی بزرگ‌مایه و ارزشمند همراهی با مولایش حسین علیه‌السلام در سفرها بود نه صرفا برادر، یک نمونه از سبک ازدواج ایشان می‌تواند الگوی بانوان باشد.

,

کارشناس ارشد ادیان و عرفان ادامه داد: روش تربیت فرزندان حضرت زهرا سلام‌الله علیها و حضرت زینب سلام‌الله علیها شعرخوانی، محبت پدر، مادر، ولایت، خواندن شعرهایی در وصف ائمه، پیامبر و... بوده است، مادران باید شعرها و لالایی‌های بامحتوا وبامعنی برای کوکان بخوانند تا در فکر و ذهن آنان تاثیرگذار باشد.

,

وی خطاب به مادران بیان کرد: برای تربیت فرزند باید عقل او را بیدار کرد و دغدغه مادران آموزش، روش زندگی صحیح و تربیت اصولی فرزندان با الگوپذیری از بزرگان دینی باشد.

,

ملکی روز پرستار را به همه پرستاران تبریک گفت و افزود: قشنگ‌ترین و لطیف‌ترین روحیه انسان‌ها در پرستاران وجود دارد، آنان افراد را در بدترین شرایط جسمی یا روحی تحویل می‌گیرند و از درد و رنج او باتمام وجود کم می‌کنند که با محبت زیباترین صحنه‌ها را رقم می‌زنند.

,

وی خاطرنشان کرد: پرستاران رسالت پیامبرگونه‌ای دارند که با عشق و محبت در سخت‌ترین شرایط ممکن به حرفه خود می‌پردازند.

,

انتهای پیام/

,

,

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه