اخبار داغ

گزارشی از قدیمی‌ترین بنادر شرق هرمزگان؛

بندرکرگان با 80 سال قدمت گمرک بدون اسکله و پهلوگیری/مطالباتی که بعد از گذشت 28 سال بی نتیجه ماند+مستندات

بندرکرگان با 80 سال قدمت گمرک بدون اسکله و پهلوگیری/مطالباتی که بعد از گذشت 28 سال بی نتیجه ماند+مستندات
مردم بندر کرگان میناب مستنداتی دارند که درسال 68 مبلغی را بابت مشارکت برای ایجاد اسکله پرداخت کرده اند اما هیچ اقدامی از نهادهای مربوطه تاکنون صورت نگرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل ملاحی، دهیار دهستان بندرکرگان شهرستان میناب در گفتگو با فرهنگ کده با اشاره به اینکه احداث اسکله تجار در بندر کرگان میناب یکی از مطالبات به حق و دیرینه مردم این خطه است، اظهار کرد: به دلیل پیگیری فراوان احداث اسکله ملال آور شده و شایسته نیست این مطالبه همچنان روی زمین و در حد شعار بماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اسماعیل ملاحی، دهیار دهستان بندرکرگان شهرستان میناب در گفتگو با , فرهنگ کده,  با اشاره به اینکه احداث اسکله تجار در بندر کرگان میناب یکی از مطالبات به حق و دیرینه مردم این خطه است، اظهار کرد: به دلیل پیگیری فراوان احداث اسکله ملال آور شده و شایسته نیست این مطالبه همچنان روی زمین و در حد شعار بماند.,

دهیار دهستان بندرکرگان میناب بیان کرد: مردم بندر کرگان میناب مستنداتی دارند که مبلغ بیش از 5 میلیون تومان درسال 68 بابت مشارکت برای ایجاد اسکله پرداخت کرده اند اما هیچ اقدامی از نهادهای مربوطه (استانداری و اداره بندر) صورت نگرفته است.

,

مطالباتی که بعد از گذشت 28 سال بی نتیجه ماند

, مطالباتی که بعد از گذشت 28 سال بی نتیجه ماند, مطالباتی که بعد از گذشت 28 سال بی نتیجه ماند,

ملاحی با بیان اینکه مردم بندرکرگان از عدم احداث اسکله در این بندرگاه گلایه مند هستند، افزود: مطالبه مردم بندر کرگان از ایجاد اسکله بعد از گذشت 28 سال همچنان بی نتیجه مانده است.

,

, ,

وی با بیان اینکه هرساله به دلیل عدم احداث اسکله و پهلوگیری چندین فروند لنج در دهانه خور غرق می شود، افزود: در هفته گذشته یک فروند لنج باری نیز غرق شد که خسارت زیادی وارد کرد.

,

بندرکرگان با 80 سال قدمت گمرک و بیش از۷۰ فروند لنج

, بندرکرگان با 80 سال قدمت گمرک و بیش از۷۰ فروند لنج, بندرکرگان با 80 سال قدمت گمرک و بیش از۷۰ فروند لنج,

دهیار دهستان بندرکرگان میناب با اشاره به قدمت گمرک بندرکرگان، تصریح کرد: این بندر بیش از ۸۰ سال فعالیت ملوانی دارد و بیش از۷۰ فروند لنج در این بندرگاه وجود دارد.

,

ملاحی افزود: این بندر در زمینه صادرات خرما برای دام و واردات کالای ملوانی فعالیت دارد و بیشترین لنج به غیر از اسکله باهنر در این خور وجود دارد و لنجدارانی که برای کار به بندرگاه های دیگر رفتند بیش از۹۰ درصد مردم به این شغل روی آوردند.

,

وی یادآور شد: در سال 68 مبلغ بیش از ۵ میلیون تومان توسط نماینده لنجداران و امام جمعه بندرکرگان پرداخت شد و چندین بار پیگیری کردیم مسئولان مربوطه پاسخ می دهند که مربوط به گذشته بوده و برای دولت سودی ندارد و شکایت را بایگانی کردند.

,

, ,

دهیار دهستان بندرکرگان میناب ادامه داد: مردم در مرحله اول درخواست لایروبی دهانه خور و یک سکوی پهلوگیری دارند که یک میلیارد هم هزینه نمی شود و این درصورتی است که مالکین لنج ها سالانه بالای ۵ میلیون مالیات می دهند.

,

ملاحی بیان کرد: پول مشارکت احداث اسکله بندرکرگان در حال حاضر به حساب استانداری واریز شده که سال ۷۴  مسئولان به ماگفتند پیگیری نکنید ما پول را برمی گردانیم و خرج روستا می کنیم اما تاکنون هیچ کاری انجام ندادند.

,

سفر وزیر کشور هم مشکل بندرکرگان را حل نکرد

, سفر وزیر کشور هم مشکل بندرکرگان را حل نکرد, سفر وزیر کشور هم مشکل بندرکرگان را حل نکرد,

وی اضافه کرد: همه مستندات را به عنوان نامه به دست رحمانی فضلی وزیر کشور دادم و درسفری که در سال 95 در بندرعباس با دهیاران داشتند مطرح کردم اما جوابی تاکنون ندادند.

,

, ,

 مسئولان به وعده ایجاد اسکله در بندر کرگان عمل کنند

,  مسئولان به وعده ایجاد اسکله در بندر کرگان عمل کنند,  مسئولان به وعده ایجاد اسکله در بندر کرگان عمل کنند,

دهیار دهستان بندرکرگان میناب اظهار کرد: مسئولان حق مردم بندر کرگان بازگردانند تا شاهد این همه خسارت نباشیم و برای یک بار هم که شده به وعده ایجاد اسکله در بندر کرگان عمل کنند.

,

ملاحی با اشاره به اینکه از اول انقلاب هرمسئولی به این بندر آمده وعده احداث اسکله را دادند اما هیچ کدام به قول های خود عمل نکردند، افزود: مردم از طریق لنج ها بیش از یک قرن باکشورهای حاشیه خلیج فارس تردد می کنند اما هنوز کد بندری به آن تعلق نگرفته است و مسئولان می گویند شما بندر نیستید.

,

بندر کرگان قدیمی‌ترین بنادر شرق هرمزگان

, بندر کرگان قدیمی‌ترین بنادر شرق هرمزگان, بندر کرگان قدیمی‌ترین بنادر شرق هرمزگان,

وی تصریح کرد: ناخداها و ملوانان بندر کرگان معروف اند حتی از تیاب وسیریک و کوهستک از ناخدایان بندر کرگان استفاده می کنند و مهارت بالایی در برابر امواج دریا و آشنایی بیشتری به فنون لنج و دریانوردی دارند.

,

دهیار دهستان بندرکرگان میناب ادامه داد: سفرهای دریایی قدیمی مردم بندر کرگان به هند و پاکستان و سومال معروف است و زمانی بدون موتور و با بادبان سفرهای بالای 6 ماه می رفتند.

,

ملاحی، بندر کرگان را یکی از قدیمی‌ترین بنادر شرق هرمزگان عنوان کرد و گفت: این بندر فرصت مناسبی برای توسعه است و باید از این فرصت‌ها با فراهم کردن امکانات به خوبی استفاده شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه