اخبار داغ

رئیس نظام پرستاری استان همدان:

بدهی سنگین سازمان‌های بیمه‌گر، بلای جان کارانه پرستاران

بدهی سنگین سازمان‌های بیمه‌گر، بلای جان کارانه پرستاران
رئیس نظام پرستاری استان همدان گفت: بدهی‌های سنگین سازمان‌های بیمه‌گر به وزارت بهداشت موجب به تعویق افتادن کارانه پرستاران شده‌است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛هادی زریّن در گفتگو با خبرنگار نافع ضمن تبریک روز پرستار به زحمتکشان این قشر اظهار کرد: باتوجه به بدهی های سازمان‌های بیمه‌گر به وزارت بهداشت، حدود 8 تا 10 ماه از پرداخت آخرین کارانه پرستان می‌گذرد اما هنوز خبری از پرداخت مطالبات پرستاران نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

وی تصریح کرد: در طی اجرای طرح تحول سلامت و افزایش مبالغ تعهدات بیمه‌ها، سازمان‌های بیمه‌گر از پرداخت مطالبات وزارت بهداشت سر باز می‌زنند و حاصل آن تعویق مطالبات و اضافه‌کاری کادر و پرسنل بیمارستان به ویژه کادر پرستاری است.

,

 

,

رئیس نظام پرستاری همدان با اشاره به اینکه گروه پرستاری شامل هوشبری، بهیار، اتاق عمل، کمک بهیار و پرستار است ادامه داد: کمبود نیروی کارشناس پرستاری در گروه پرستاران در استان همدان یکی دیگر از مهمترین مطالبات صنفی پرستاران است چراکه گاهی اضافه کاری شاغلین این قشر به بیش از 100 ساعت می‌رسد که طبیعتا این روند بر راندمان و عملکرد پرستاران اثرگذار است.

,

 

,

وی با بیان اینکه در چشم انداز 1404 افزایش هزار تخت بیمارستانی در استان همدان پیش‌بینی شده است گفت: در حال حاضر وضعیت پرستار به تخت در استان همدان 1.34 می‌باشد که این شرایط در کشور 1.7 به ازای هر تخت است و در خاورمیانه 2.5 پرستار به ازای هر تخت می باشد. 

,

 

,

اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در هاله‌ای از ابهام

, اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در هاله‌ای از ابهام, اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در هاله‌ای از ابهام,

زریّن در ادامه گریزی هم به مطالبات کشوری قشر پرستار داشت و عنوان کرد: پرستاری در زمره مشاغل سخت و زیان آور است و در همه کشورهای دنیا برای این موضوع شرایط ویژه ای در نظر گرفته می‌شود و مطالبه پرستاران کشور ما هم در این خصوص این است که مانند دیگر مشاغل پراسترس و زیان آور پس از 20 سال خدمت بازنشسته شوند.

,

 

,

وی "اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری" را دیگر مطالبه عمومی پرستاران عنوان کرد و افزود: در شرایط فعلی سیستم پرداختی در بین گروه‌های درمان ناعادلانه است و موجبات ایجاد شکاف طبقاتی را بین گروه پزشکان و سایر گروه‌های درمان ایجاد کرده‌است.

,

 

,

رئیس نظام پرستاری همدان تشریح کرد: قانون تعرفه‌گذاری خدما پرستاری در سال 86 تصویب و به دولت ابلاغ شده‌است اما در گذر شورای عالی بیمه مسکوت مانده و تلاشی برای اجرای این قانون که روش پرداختی عادلانه در بین گروه پرستاران است صورت نمی‌گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه