اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

کمبود فضای آموزشی مهم‌ترین مشکل زیرساختی در بحث آموزشی قم است

کمبود فضای آموزشی مهم‌ترین مشکل زیرساختی در بحث آموزشی قم است
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: مهم‌ترین مشکل زیرساختی در بحث آموزشی در قم کمبود فضای آموزشی در این استان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا،  حمیدرضا شیخ الاسلام  در آئین بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش استان قم که صبح امروز در خانه معلم برگزار شد ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت باسعادت حضرت زینب(س) ابراز داشت: طرحی که سال 1372 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید برکات و آثار مفید بسیاری برای آموزش و پرورش و به طور کلی دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت کشور داشته است چرا که بر مبنای این طرح تمامی دستگاه‌ها و مسؤولان استانی همراهی مناسب و باتدبیری نسبت به برنامه‌های آموزشی و تربیتی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   قم فردا، , قم فردا، , قم فردا, قم فردا,

وی افزود: به غیر از تلاش خیران مدرسه‌ساز استان قم که محصول آن احداث 140 مدرسه طی 44 ماه بوده است، 44 پروژه آموزشی و تربیتی در سطح استان و خارج است استان افتتاح شده است.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: آموزش و پرورش قم در بحث آموزشی، تفریحی، ورزشی، رفاهی و خدماتی دارای مشکلات و کمبودهای متعددی است.

,

شیخ‌الاسلام عنوان داشت: در سال تحصیلی جدید حدود 6 هزار و پانصد دانش‌آموز به تعداد دانش‌اموزان قم نسبت به جمعیت دانش‌آموزان در سال گذشته افزوده شده است؛ اگر برای هر مدرسه موجود در قم 300 دانش‌آموز در نظر گرفته شود در هر سال حدود 20 مدرسه کسری وجود دارد.

,

وی اضافه داشت: بر اساس آمار موجود استان قم در سال 1392 در بحث فضای آموزشی سی و دومین استان کشور بود، این یعنی بالاترین تراکم دانش‌آموزی و کمترین فضای آموزشی.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم مطرح داشت: از مجموع 242 هزار دانش‌آموز که در استان قم هستند بیش از 233 هزار دانش‌آموز در شهر قم هستند و تنها نزدیک به 9 هزار دانش‌آموز در مناطق کهک، جعفرآباد و خلجستان هستند؛ شاید استان‌های دیگر آمار تعداد دانش‌آموزانشان بیش از قم باشد ولی بخش قابل توجهی از آنان در مناطق مختلف پراکنده‌اند و در یک شهر متمرکز نیستند.

,

شیخ‌الاسلام ادامه داد: اگر اهتمام شورای آموزش و پرورش قم و تلاش ویژه استاندار قم متوجه فضای آموزشی در پردیسان نمی‌شد اکنون مجبور به سه شیفته کردن مدارس پردیسان بودیم؛ حتی دو سال گذشته تهدید به استفاده از کانکس جهت تأمین فضای آموزشی شدیم ولی بالاخره با کمک خیران مدرسه‌ساز که از نقاط مختلف کشور کمک‌های خود را روانه کردند مشکلات کاهش یافت؛ 36 قطعه زمین کاربری آموزشی در پردیسان تعریف شده است گرچه نیاز به 100 قطعه زمین با کاربری آموزشی در پردیسان است.

,

وی مهم‌ترین مشکل زیرساختی بحث آموزشی در قم را کمبود فضای آموزشی دانست و گفت: امید است با کمک مردم و خیران این مشکل حل شود و مجبور به سه شیفته کردن مدارس نشویم.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: در حال حاضر 23 هزار فرهنگی مشغول به کار و بازنشسته در مجموعه آموزش و پرورش قم هستند که شاید کمتر از یک سوم این جمعیت سایر ارگان‌ها و نهادها نیرو داشته باشند.

,

شیخ‌الاسلام بیان داشت: در قم بیش از 1400 واحد آموزشی وجود دارد گفت: بیش از 140 واحد آموزشی مقاوم‌سازی شده است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/130

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه