اخبار داغ

پژوهشگر علوم اسلامی

حضرت زینب (س) نماد عفت و حیا در تاریخ اسلام هستند/ شهدای مدافع حرم مجدداً حادثه کربلا را احیا کردند

حضرت زینب (س)  نماد عفت و حیا در تاریخ اسلام هستند/ شهدای مدافع حرم مجدداً حادثه کربلا را احیا کردند
حجت‌الاسلام محمود هادی، با اشاره به اینکه قیام کربلا احیاگر تشیع بود، گفت: اگر حضرت زینب کبری (س) نبود، از قیام کربلا اثری در تاریخ به‌جای نمانده بود و این قیام در معنای اعم خود، احیاگر عبودیت و بندگی خداوند متعال است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمود هادی در گفت‌وگو با خبرنگار تبریزبیدار، با اشاره به جایگاه رفیع حضرت زینب کبری (س) در تاریخ تشیع و اسلام، اظهار داشت: اگر قیام ابی‌عبدالله الحسین (ع) که همان تجلی عبودیت و بندگی خداوند متعال است، نبود، یزید و یزیدیان قصد داشتند تا بندگی خداوند متعال و دین اسلام را به قهقرا برده تا دوران جاهلیت تکرار شود، احیاگر و تداوم قیام سیدالشهدا (ع) نیز وجود مبارک حضرت زینب کبری (س) است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,


وی با اشاره به اینکه قیام کربلا احیاگر تشیع بود، افزود: اگر حضرت زینب کبری (س) نبود، از قیام کربلا اثری در تاریخ به‌جای نمانده بود، و اگر با دقت به این مسئله نگاه کنیم، می‌بینیم که این قیام در معنای اعم خود، احیاگر عبودیت و بندگی خداوند متعال است.

حضرت زینب کبری (س)، الگویی برای همه مردم است
 پژوهشگر علوم اسلامی، با اشاره به اینکه حضرت زینب کبری (س)، اسوه و الگویی برای همه مردم است، گفت: اولین درسی که می‌توان از ایشان آموخت، موضوع عبودیت و بندگی خداوند متعال است و تاریخ نیز نشان داده است که پس از روز عاشورا و در مسیر کربلا تا شام ایشان حتماً نماز شب را ادا می‌کرد.

 وی افزود: واکنش ایشان به سخنان ابن زیاد در کوفه و اهل‌بیت سیدالشهدا (ع) نیز درسی از بندگی ایشان بود که فرمودند «ما رایت الا جمیلا»؛ این اوج بندگی حضرت زینب کبری (س) است که همه سختی‌ها و ناملایمات در روز عاشورا درراه خدا و معامله با پروردگار متعال بوده است.

حجت‌الاسلام هادی، با اشاره به اینکه دومین درس از مکتب زینبی، عفت و حیا است، گفت: ایشان همانند مادر بزرگوارشان، نماد و مظهر عفت، حیا و حجاب در تاریخ اسلام هستند و پس از حادثه کربلا و انتقال اسرا به شام، این عفت و حجاب ایشان را در مجلس یزید و رسوایی یزیدیان می‌توان به‌وضوح دید. 

وی افزود: متأسفانه در جامعه ما بر اثر دسیسه‌ها و شیطنت‌های داخلی و خارجی، از منظر حجاب و عفاف خدشه واردشده است، دشمن نیز به این مسئله اذعان دارد که بنیان خانواده را از بین خواهد برد و این هدف نیز از طریق آسیب دیدن مادر خانواده تسهیل می‌شود. 

این خطیب تبریزی، با اشاره به تشکیل گردان‌های دفاع از حرم در زینبیه سوریه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س)، یادآور شد: حقیقتاً شهدای مدافع حرم مجدداً حادثه کربلا را احیا کردند و این هشدار را به ما دادند که اگر هوشیار نبوده و بصیرتمان را از دست دهیم، کربلا تکرار شدنی است.

وی ادامه داد: مدافعان حرم، هرکدام الگوی جامعه ما بوده و همان سربازان کربلایی و سپاهیان حسینی هستند که همچون صدر اسلام علی‌رغم قلَت عددی خود و کثرت دشمنان، در مقابل یزیدیان زمان ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام هادی خاطرنشان کرد: اگر در سال ۶۱ هجری، جبهه حق امام حسین (ع) و یاران و همراهان ایشان بود، امروز جبهه حق، جبهه شیعیان به رهبری ایران اسلامی و مؤمنین حاضر در کشورهای عراق، لبنان، سوریه، یمن و ... هستند که در مقابل یزیدیان زمان، آمریکا، رژیم صهیونیستی و تکفیری‌ها ایستاده‌اند.

وی افزود: مدافعان حرم نشان دادند که این دلیرمردان هنوز در جبهه حق ایستاده‌اند و اجازه نخواهند داد تا این جبهه آسیب ببیند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه