اخبار داغ

فراموش‌شدگانی که از ابتدایی‌ترین نیازهای زندگی محرومند/ منطقه‌ای در آمل که نیازمند توجه ویژه مسئولان است

فراموش‌شدگانی که از ابتدایی‌ترین نیازهای زندگی محرومند/ منطقه‌ای در آمل که نیازمند توجه ویژه مسئولان است
وقتی در جامعه‌ای شما ابتدایی‌ترین نیازهای زندگی را نداشته باشید حرف از تعالی و رشد و توسعه و فرهنگ جایگاهی نخواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر هراز، مناطق رضوان 38 و امت‌آباد از سکونت‌گاه‌های غیررسمی آمل به‌شمار می‌روند که به‌دلیل مشکلات اجتماعی و فرهنگی که از سال‌های گذشته گریبان‌گیر این دو مکان شده بود، در سال‌های اخیر مورد توجه دستگاه‌های اجرایی و امنیتی قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر هراز,

مسئولان شهرستان آمل با حضور در این منطقه و بازدید میدانی از شرایط زندگی اهالی، برای چگونگی رفع معضلات و مشکلات این منطقه هم‌فکری کردند.

مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آمل در بازدید از رضوان 38 با اشاره به اینکه سپاه یک سال است که برای پیگیری امور رضوان 38 در جهت ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی دفتری در این کوچه آماده کرد، یادآور شد: اجاره یک سال آن هم پرداخت شد و قرار بود با همکاری شهرداری تجهیز شود که پس از ورود درخواست‌ها به روال اداری به مرحله عمل نرسید.

علی اسماعیلی با بیان اینکه تا زمانی‌که زیرساخت درست نباشد امور فرهنگی پاسخ نمی‌دهد، گفت: در ذو سال اخیر برنامه‌های متنوع فرهنگی توسط سپاه در اینجا برگزار شد اما وقتی ساکنین این کوچه حمام، سرویس بهداشتی و خانه برای خواب راحت ندارند کار فرهنگی بی‌تاثیر است.
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

این مسئول با بیان اینکه باید برای رفاه حداقلی برآورد هزینه و امکانات شود، خاطرنشان کرد: پنج خانه در این کوچه از خطر قرمز گذشته و وضعیت زندگی در آنجا اسفناک است.

اسماعیلی با بیان اینکه پنج چاه فاضلاب و 6 حمام در حال حاضر در این کوچه نیاز است، اظهار کرد: دو خانه مخروبه در این کوچه است که باید تخریب شود و همچنین احداث زمین ورزشی موقت در این کوچه باید پیگیری شود که امورات قانونی آن طی شده و در مراحل آخر است.

مسئول فرهنگی سپاه شهرستان آمل با بیان اینکه به صورت ماهانه چندین بازدید از رضوان 38 و امت‌آباد انجام می‌شود اما تغییری در وضعیتش صورت نگرفته است، گفت: از سال 95 تا 96 تنها آسفالت این کوچه انجام شده است و دیگر هیچ اقدام زیرساختی در این دو منطقه صورت نگرفته است.

فرشید لیتکوهی، عضور شورای شهر آمل در این بازید با اشاره به وضعیت نامطلوب منطقه رضوان 38، متذکر شد: در سلسله مراتب‌های نیاز، ابتدایی‌ترین نیاز برای زندگی کردن، خوردن و پوشیدن است اما همین حداقل‌ها برای زندگی کردن در اینجا وجود ندارد.

,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

وی با اعلام اینکه اگر بازدید کردیم و مشکلات را دیدیم و کاری نکردیم، باید به حال خودمان تاسف بخوریم، افزود: مشکلات شهر را می‌دانیم و برای همه‌مان روشن است که اگر مدیریت در هزینه شود، می‌شود حداقل اتفاقات را برای اینجا رقم زد.

لیتکوهی با بیان اینکه بحران‌ها و خط قرمز‌ها در این کوچه باید بررسی شود، اظهار کرد: برای برنامه‌ریزی نیاز به جمع‌آوری اطلاعات و شناخت است و اطلاعات با حضور در منطقه و بازرسی خانه‌به‌خانه به‌عمل می‌آید.

حسین احسانی معاون فرمانداری ویژه شهرستان آمل با بیان اینکه در این جلسه اقدام تاثیرگذاری در این منطقه مشاهده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: به جز آسفالت در این کوچه اقدام مفیدی انجام نشد و باید از این پس هفته به هفته ادارات ذی‌ربط با تشکیل جلسه به‌دنبال حل مشکل رضوان 38 باشند.

,
,
,
,
,

 

,

, ,


وی با بیان اینکه تجربه امت آباد ما را در رضوان 38 یاری می‌کند، گفت: وقتی در جامعه‌ای شما ابتدایی‌ترین نیازهای زندگی را نداشته باشید حرف از تعالی و رشد و توسعه و فرهنگ جایگاهی نخواهد داشت.

این مسئول با اشاره به تاکید فرماندار در خصوص رضوان 38، یادآور شد: از این پس هر اداره‌ای که در خصوص آبادی این کوچه کم‌کاری کند تذکر جدی خواهد گرفت.

احسانی با بیان اینکه در دل شهر آمل با گذشتن 40 سال از انقلاب وجود چنین مکانی زیبنده نیست، اظهار کرد: الحاق این مردم به‌جامعه و سایر شهروندان از اهداف مهم باید به شمار برود.

,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

وی با قدردانی از عملکرد سپاه در خصوص رضوان 38، گفت: باید کمیته‌ها و دستگاه‌های اجرایی به‌صورت هفتگی جلسه برگزار کنند و نتیجه آن باید هفته به هفته رصد شود.

معاون فرماندار ویژه آمل تاکید کرد: مشکلات باید جز‌به‌جز بررسی و حل شود و تمامی دستگاه‌ها تا 15 بهمن فرصت دارند تا برنامه‌های خود را اعلام کنند که چه برنامه‌هایی برای رضوان 38 دارند.

احسانی در پایان با بیان اینکه مجمع خیرین در خصوص رضوان 38 ورود پیدا کنند، گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند و باید مردم و خیرین آملی با هم به سراغ حل مشکلات این کوچه بروند.

,
,
,
,
,

 

,

, ,

 

,
آسیب‌‌پذیری مناطق محروم در هر شهری به‌دلیل نبود رفاه حداقلی، فقر فرهنگی و اقتصادی بالا است و اهالی آن برای امرار معاش خود به ناچار، شغل‌های نامشروع و نامتعارف روی می‌آورند که خود فساد را در آن منطقه افزایش داده و آن محدوده را منبع آسبب‌های اجتماعی و پخش مواد مخدر می‌کند.

کارشناسان معتقدند برای اصلاح این مناطق باید ابتدا فقر اقتصادی و کمبود رفاه را در مناطق محروم و آسیب دیده کنترل و رفع کرد تا پس از آن با اقدامات به‌موقع اورژانس اجتماعی و برنامه خوب فرهنگی آسیب‌های منطقه ریشه‌کن شود.
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه