اخبار داغ

تغذیه بازار ارز با دلار مداخله‌ای ۴۵۵۳ تومانی

تغذیه بازار ارز با دلار مداخله‌ای ۴۵۵۳ تومانی
در معاملات امروز بازار ارز، صرافی‌های میدان و خیابان فردوسی ارز مداخله‌ای بانک مرکزی را به قیمت 4553 تومان می‌فروختند و در صورت اتمام سهمیه، عرضه‌‌ای خارج از سهمیه نمی‌کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز در بازار ارز، تقاضای دلار در صرافی‌ها با ارز بانک مرکزی و نرخ 4553 تومان تامین شد و صرافی‌هایی که ارز بانک مرکزی را دریافت نکردند و یا سهمیه‌شان به اتمام رسیده بود، دلاری برای فروش نداشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در واقع اگر دلاری توسط صرافی‌ها عرضه می‌شد، ارز بانک مرکزی بود و اگر سهمیه صرافی به اتمام رسیده بود، پاسخ صرافی به متقاضی «دلار نداریم» بود.

,

طبق روال معمول باز هم در جلوی درب صرافی‌های عرضه کننده ارز بانک مرکزی، ازدحام شکل گرفته و افراد در انتظار رسیدن نوبت بودند. 

,

یکی از صرافی‌ها سهمیه هر متقاضی را 1000 دلار در نظر گرفته بود اما عرضه کننده دیگر، فقط به بابت مسافرت ارز مداخله‌ای پرداخت می‌کرد، این در حالی بود که گویا این سهمیه بندی برای صرافی‌ها الزامی نیست، چرا که یکی دیگر از صرافان سهمیه 50 هزار دلاری خود را تا سقف‌ 3000 هزار دلار فروخته بود. 

,

این صرافی در همین خصوص به خبرنگار ما گفت: من به کسانی که به تازگی ارز فروخته‌ام، ارز مداخله‌ای نمی‌فروشم زیرا اگر این محدودیت را نگذارم همه دلالان به یکباره به مغازه هجوم می‌آورند،همه سهمیه را می‌خرند و در بین خود معامله می‌کنند. 

,

امروز عرضه ارز مداخله‌ای بانک مرکزی از قبل از ظهر شروع شده بود و اغلب صرافی‌ها در ساعات دیگر ارز مداخله‌ای ندارند،بنابراین قبل از ظهر زمان مناسب‌تری برای خرید ارز مداخله‌ای است. 

,

امروز صرافی‌ها یورو یوان عرضه می‌کردند و برخلاف روز‌های قبل کمبودی در بازار احساس نمی‌شد. بهایفروش هر یورو 5690 تا 5700 تومان بود. 

,

با وجود عرضه ارز مداخله‌ای اما دلالان پاساژ افشار همچنان با نرخ‌های 4600 و 4610 تومان به معامله می‌پرداختند، البته نوسان در معاملات دلالان جنب پاساژ افشار بسیار زیاد است و معمولا در طول روز‌هایی که بازار با التهاب مواجه است، این نوسان بیشتر هم می‌شود.

,

با این وجود بهای دلار فردایی هم نسبت به روز گذشته حدود 15 تومان کاهش نشان می داد.

,

فارس

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه