اخبار داغ

فرماندار تربت جام:

کشاورزان صادرات را اولویت بدانند تا استقلال کشور حفظ شود

کشاورزان صادرات را اولویت بدانند تا استقلال کشور حفظ شود
فرماندار تربت جام گفت: اولویت بخش کشاورزی صادرات محصولات باشد تا رونق بیشتر به این عرصه وارد شود و دولت واردات را تقلیل می دهد تا کشور مستقل بماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جام روز؛ مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام ظهر امروز در جلسه تجلیل از برترین های عرصه کشاورزی و دامپروری که در سالن شهدای جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد با اشاره به مهمترین اهداف بخش کشاورزی گفت: مهمترین اهداف در بخش کشاورزی را می توان ساماندهی تولیدات، علمی کار کردن، استفاده از تکنولوژی های نوین، کاهش ضایعات و بالا بردن بهروری است که باید دنبال ایجاد و بدست آوردنش باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جام روز,

حمیدی با اشاره به رتبه کشاورزی تربت جام در استان خراسان رضوی افزود: کشاورزی تربت جام مقام اول تا چهارم در تولید را دارد اما شاهدیم محصول روی دست کشاورز می ماند و بازار فروش و فرآوری نداریم.

,

وی ادامه داد: نگاه دولت بر توسعه کشاورزی می باشد و محصول خربزه که بیشترین میزان تولید را دارد 30 درصد فرآوری صورت می گیرد و صنعت فرآوری حلقه مفقود این منطقه است

,

فرماندار تربت جام با اشاره به ورود تکنولوژی به عرصه کشاورزی عنوان داشت: قرن 21 دوره پیشرفت و توسعه علم می باشد که لازم است کشاورزان و  مدیران در همه عرصه ها به توسعه و تکنولوژی توجه عمیق داشته باشند.

,

حمیدی خاطر نشان کرد: اجرای صحیح و توجه به اقتصاد مقاومتی الویت اول حاکمیت و نظام است که لازم است همراه با افزایش بهروری و به رعایت معیارهای تولید همراه با کیفیت توجه شود.

,

وی با اشاره به منابع آبی منطقه بیان کرد: منابع آبی شهزستان با مشکل مواجه هست و نمی توانیم از این موضوع گذر کنیم زیرا دولت و مردم ضرر می کنند باید تمرکز بیشتری به نحوه استفاده از منابع آب داشته باشیم و بهینه استفاده کنیم.

,

فرماندار تربت جام با اشاره به اولویت بخش کشاورزی و کشور ابراز داشت: اولویت بخش کشاورزی صادرات محصولات است تا رونق بیشتر به این عرصه وارد شود و واردات را تقلیل دهیم تا کشور مستقل بماند.

,

حمیدی با اشاره به تسهیلات دولت برای رونق اقتصادی یاد آور شد: صندوق توسعه ملی برای طرح های کشاورزی و دیگر بخش های اقتصادی تسهیلات در نظر گرفته است که فعالین اقتصادی می توانند از این فرصت استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه