اخبار داغ

حفاری در عمق ۴ متری یک روستا؛

ناکامی جویندگان اشیای عتیقه در موچنان چناران

ناکامی جویندگان اشیای عتیقه در موچنان چناران
جویندگان اشیاء عتیقه موچنان شهرستان چناران که اقدام به حفاری در عمق ۴ متری زمین کرده بودند، با هوشیاری روستاییان، به اهداف شومشان نرسیدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای چناران، محمد طاهریان‌مقدم در جمع خبرنگاران از جلوگیری حفاری غیرمجاز در روستای موچنان شهرستان چناران خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای چناران,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چناران اظهار داشت: از طریق معتمدین روستای موچنان اطلاع یافتیم که قاچاقچیانی باهدف کشف اشیای عتیقه، اقدام به حفاری غیرمجاز در اطراف این روستا کرده‌اند.

,

وی ادامه داد: با اعزام نیروهای یگان ویژه این اداره، مشخص شد قاچاقچیان چاهی به عمق 4 متر را کنده و روی آن را پوشیده و از محل متواری شده‌اند.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چناران بابیان اینکه اقدامات لازم برای شناسایی این قاچاقچیان ادامه دارد، گفت: به دلیل گستردگی شهرستان، حفاری غیرمجاز زیاد است و این حفاری‌ها در فصل زمستان به دلیل رفت‌وآمد کمتر مردم در بیابان‌ها و مراکز تاریخی، بیشتر می‌شود به همین جهت ما گشت‌های خود را برای نظارت بیشتر، تقویت کرده‌ایم.

,

طاهریان از توافق با شهرداری چناران در ایجاد پایگاه اطلاع‌رسانی این شهرستان خبر داد و بیان داشت: در ورودی چناران 400 متر زمین توسط شهرداری در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفته است که ما به‌زودی ساخت‌وساز آن را برای ایجاد پایگاه اطلاع‌رسانی آغاز می‌کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه