اخبار داغ

در پی بارش برف و سرما

توزیع ۲ تن علوفه در منطقه حفاظت شده درمیان

توزیع ۲ تن علوفه در منطقه حفاظت شده درمیان
سرپرست حفاظت محیط زیست درمیان گفت: با توجه به بارش برف در این شهرستان طی چند روز گذشته، 2 تن علوفه در چند نوبت برای تغذیه وحوش در منطقه حفاظت شده این شهرستان توزیع شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرپرست حفاظت محیط زیست درمیان در گفتگو با وحدت درمیان، گفت: با توجه به بارش برف در این شهرستان طی چند روز گذشته، 2 تن علوفه در چند نوبت برای تغذیه وحوش در منطقه حفاظت شده این شهرستان توزیع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, وحدت درمیان,

وی افزود: با توجه به فصل سرما و ریزش برف و مراتع یخ زده، حیوانات با کمبود علوفه روبه رو می شوند، در این شرایط حیات وحش برای تامین تغذیه به سمت اراضی کشاورزی، باغ ها و حتی منازل انسانی نیز هجوم می آورند که توزیع علوفه در منطقه برای جلوگیری از خسارت وحوش به اراضی کشاورزی مردم انجام شد.

,

وی بیان کرد: محیط بانان شهرستان در حالت آماده باش هستند تا در صورت نیاز، توزیع دانه و علوفه دستی بین وحوش و پرندگان انجام شود و در صورت ادامه برودت و سرما توزیع علوفه در منطقه ادامه دارد.

,

وی اظهار کرد: با توجه به بارش برف و سرما و کمبود غذا در محیط طبیعی، 300 کیلوگرم دان نیز در زیستگاه های پرندگان این شهرستان مرزی توزیع شد.

,

آزموده از شهروندان خواست با توجه به وضعیت خاص جوی و سردی شدید هوا در صورت مشاهده وحوش در حوزه مناطق شهری و روستایی، مورد را به محیط زیست شهرستان گزارش دهند تا نسبت به بازگرداندن آنها به طبیعت اقدام شود.

,

وی با بیان اینکه امسال 15 تن علوفه مورد نیاز حیات وحش منطقه برای استفاده در مواقع ضروری ذخیره سازی شده است، گفت: از محل اعتبار خشکسالی پیگیر خرید و ذخیره سازی 10 تن علوفه دیگر در شهرستان هستیم.

,

منطقه حفاظت شده درمیان در فاصله 15 کیلومتری شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان قرار دارد و دارای جاذبه های طبیعی و زیست محیطی منحصر بفردی است.

,

منطقه یاد شده با مصوبه شماره 284 شورای عالی محیط زیست در 12 بهمن 1386با وسعت 84 هزار و 39 هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است.

,

این منطقه از گذشته های دور به دلیل دارا بودن قابلیت های فراوان بویژه وجود گله های قوچ اوریال و میش مطرح بوده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه