اخبار داغ

رئیس انجمن موسیقی فارس مطرح کرد؛

هزینه یک میلیاردی جشنواره موسیقی فجر فارس / حضور هفت گروه سنتی در طول جشنواره های فجر شیراز بی سابقه است

هزینه یک میلیاردی جشنواره موسیقی فجر فارس / حضور هفت گروه سنتی در طول جشنواره های فجر شیراز بی سابقه است
رئیس انجمن موسیقی فارس گفت: متاسفانه ما امیدی به بخش های دولتی نداشته و نداریم و این جشنواره حدود یک میلیارد تومان برای انجمن هزینه داشته است و جشنواره موسیقی استان فارس هم حدود دویست و سی میلیون تومان هزینه برده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  موج ما؛ هدایت رضایی رئیس انجمن موسیقی فارس در گفتگو با خبرنگار ما با یادآوری اینکه جشنواره موسیقی فارس را یکماه قبل از چهاردهمین جشنواره فجر برگزار شد، گفت: برگزاری جشنواره موسیقی استان فارس که یک جشنواره کاملا استانی بوده و تمام گروه های موسیقی مقامی، پاپ، ایرانی و... در آن جشنواره حضور داشته اند و جشنواره فجر حامی برای برگزاری آن جشنواره استانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از ,  موج ما؛ , هدایت رضایی رئیس انجمن موسیقی فارس در گفتگو با خبرنگار ما با یادآوری اینکه جشنواره موسیقی فارس را یکماه قبل از چهاردهمین جشنواره فجر برگزار شد، گفت: برگزاری جشنواره موسیقی استان فارس که یک جشنواره کاملا استانی بوده و تمام گروه های موسیقی مقامی، پاپ، ایرانی و... در آن جشنواره حضور داشته اند و جشنواره فجر حامی برای برگزاری آن جشنواره استانی است.,

اسپانسر جشنواره موسیقی فجر بخش خصوصی است

, اسپانسر جشنواره موسیقی فجر بخش خصوصی است,

وی با اشاره به این که هر دو جشنواره با یکماه فاصله زمانی برگزار شد، ابراز داشت: دو رویداد بزرگ برای استان فارس به فاصله زمانی یکماه برگزار شد که متاسفانه بخش های دولتی هیچ گونه کمک مالی نکرده اند و انجمن برای اینکه بتوانیم هزینه های این دو جشنواره را تامین کنیم از بخش خصوصی به عنوان اسپانسر استفاده کرد لذا این دو جشنواره به هم گره خورده است زیرا ما می توانستیم در جشنواره موسیقی فجر بلیط بفروشیم.

,

رئیس انجمن موسیقی فارس در پاسخ به سوال خبرنگا ما مبنی بر فروش بلیط جشنواره فجر گفت: گروه های مختلفی که در سطح کشور شناخته شده هستند در بخش های مختلف موسیقی پاپ، سنتی، ایرانی و موسیقی محلی از تهران دعوت کردیم و همچنین در این دوره از جشنواره موسیقی فجر انجمن توانست ده گروه موسیقی بومی را حمایت کند تا در این جشنواره شرکت کنند و این بی سابقه بوده که ده گروه بومی استانی همزمان با یک جشنواره کشوری برنامه اجرا کنند.

,

رضایی ادامه داد: جشنواره استانی که در استان فارس برگزار شد مورد تایید نظر تمامی کارشناسان موسیقی بود.

,

وی ضمن اشاره به تاریخ شروع جشنواره گفت: شروع جشنواره فجر امسال تقریبا همزمان با شروع جشنواره موسیقی فجر کشور است البته جشنواره موسیقی فجر کشوری از بیستم دیماه شروع شده است، اما جشنواره موسیقی استان از بیست و پنجم دیماه شروع بکار کرده است و تا دوم بهمن ماه ادامه داشت.

,

جشنواره به صورت هماهنگ در سه نقطه شهر برگزار شد

, جشنواره به صورت هماهنگ در سه نقطه شهر برگزار شد,

رئیس انجمن موسیقی فارس با اشاره به اینکه جشنواره موسیقی فجر و موسیقی استان به طور همزمان در سه سالن برگزار شد ابراز داشت: تالار حافظ، تالار احسان و مجموعه خدماتی و رفاهی جهاد دانشگاهی محل برگزاری جشنواره بود که ما برای آنکه جامعه با موسیقی تلفیق شود این جشنواره به صورت هماهنگ در سه نقطه شهر برگزار کردیم.

,

رضایی افزود: روزهای بیست پنج دیماه تا دوم بهمن ماه گروه های پاپ از جمله ماکام بند، سون، مهدی جهانی، رضا یزدانی، شهاب مظفری، امیر عباس گلاب و بابک جهان بخش در تالار حافظ و در موسیقی ایرانی سنتی محمد معتمدی، سالار عقیلی، سینا سرلک، حسین(ایرج) خواجه امیری، علیرضا افتخاری و حجت اشرف زاده که همگی در سالن جهاد دانشگاهی اجرای خود را انجام دادند.

,

وی افزود: حجت اشرف زاده علاوه بر اجرا در سالن جهاد دانشگاهی، یک اجرا هم در سالن احسان برگزار کرد و ده گروه استانی که از گروه هایی کار کودک، مقامی، سنتی و محلی اجرا میکنند تشکیل شده بود و در سالن احسان برنامه خود را اجرا کردند.

,

رضا کوهی شوریجه و هدایت رضایی (1)

, رضا کوهی شوریجه و هدایت رضایی (1),

مسئول جشنواره موسیقی فجر به هدف انجمن موسیقی اشاره کرد و گفت: هدف انجمن موسیقی حمایت از گروه های بومی بوده که این ده گروه، گروه هایی هستند که برگزیده استان فارس بودند و انجمن آنها را در این جشنواره جای داد آنها برنامه اجرا میکنند.

,

وی اظهار داشت: تلاش کردیم که استقبال از کنسرت هایی که عمدتا ایرانی است و خیلی مظلوم واقع شده را با فروش بلیط در کنسرت هایی که استقبال از آنها بیشتر است جبران کنیم تا کمک شود آنها هم اجرا داشته باشند و این کار دقیقا همان کاری است که در جشنواره های کشوری هم انجام می شود.

,

حضور گروه ها بیشتر از سال گذشته است

, حضور گروه ها بیشتر از سال گذشته است,

رضایی گفت: ترکیب بندی گروه ها کاملا رضایت بخش است و حضور گروه های شرکت کننده نسبت به سال گذشته خیلی بیشتر بوده است و حضور هفت گروه سنتی در طول جشنواره های فجر شیراز بی سابقه است.

,

وی افزود: استقبال مردم از این دوره خیلی خوب بوده زیرا آنها دنبال نشاط در جامعه هستند که آنها را خوشحال و شاداب کند و امروز هم این یکی از نیاز های اصلی جامعه ماست تا ناراحتی هایی که در جامعه وجود دارد کمتر شود و ما سعی کنیم که با اجرای اینچنین برنامه های جامعه را به سمت شادی و شادابی حرکت دهیم.

,

گروهایی که تمرین و ملاقات با اساتید موسیقی دارند قطعا موفق اند

, گروهایی که تمرین و ملاقات با اساتید موسیقی دارند قطعا موفق اند,

مسئول جشنواره موسیقی فجر در توصیه ای به گروه های سنتی گفت: رمز موفقیت در تلاش و کوشش و تمرین است و قطعا گروهایی موفق هستند که معمولا تمرین می کنند و اساتید موسیقی بیشتری را ملاقات می کنند و به قول حافظ که گفته است "سعی نابرده در این راه به جایی نرسی مزد اگر می طلبی طاعت استاد ببر" لذا شما اساتید بیشتری را ببینید و با کسانی که تجارب زیاد در موسیقی دارند رابطه داشته باشید.

,

هزینه یک میلیاردی جشنواره موسیقی فجر فارس

, هزینه یک میلیاردی جشنواره موسیقی فجر فارس,

رضایی درباره هزینه های این دو جشنواره تصریح کرد: متاسفانه ما امیدی به بخش های دولتی نداشته و نداریم و این جشنواره حدود یک میلیارد تومان برای انجمن هزینه داشته است و جشنواره موسیقی استان فارس هم حدود دویست و سی میلیون تومان هزینه برده است؛ این درحالی است که حتی یک ریال هم از بخش های دولتی نتوانستیم کسب کنیم و ما به واسطه حمایت های بخش های خصوصی توانستیم این دو جشنواره را برگزار نماییم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه