اخبار داغ

بازیگر سینما و تلویزیون:

هیچ برنامه ای برای مدیریت سینمایی کشور نداریم/بازیگران سریال یوسف به دلیل باند بازی حاکم در سینما بیکار هستند

هیچ برنامه ای برای مدیریت سینمایی کشور نداریم/بازیگران سریال یوسف به دلیل باند بازی حاکم در سینما بیکار هستند
بازیگر سینما و تلویزیون گفت: ممکن است برخی سواستفاده کرده و در زمینه تولید فیلم های سخیف و محتوای مبتذل موج سواری کنند اما متاسفانه هیچ برنامه ای برای مدیریت سینمایی کشور نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جواد طاهری در گفت و گو با خبرنگار انقلاب نیوز، با اشاره به ایفای نقش در فیلم سایه خورشید اظهار داشت: این فیلم توسط انصاری تولید شده که نقش عبدالرحمان را ایفا کردم و دو سال ازکار گذشته و اینکه این فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد یا نه مشخص نیست.

وی افزود: برخی از فیلم ها در جشنواره فیلم فجر اکران می شود و برخی دیگر به مرحله اکران نمی رسد، نمی توان مطمئن بود که فیلم سایه خورشید در جشنواره فیلم فجر امسال اکران می شود یا خیر، نقش من در این فیلم تاریخی بود و امیدوارم در جشنواره اکران شود و مورد استقبال مخاطبین قرار بگیرد.

بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به پخش برخی از فیلم های مبتذل و اجازه اکران آن گفت: در این زمینه مقصر هنرمندان و جامعه هنری نیست چون مسیری که در مدیریت هنری کشور وجود دارد هدایت گر هنرمندان است.

طاهری ادامه داد: وقتی روی فیلمی به صورت شخصی سرمایه گذاری می شود و حمایتی ازدولت انجام نمی شود، تولید کننده و کارگردان به سمت فیلمی می روند که گیشه دارد، مخاطبین امروز تحت تاثیر فضای مجازی که محتوای سخیف پخش می کند علاقه دارند و سرمایه گذار به این نتیجه می رسد فیلم های مبتذل تولید کند.

بازیگر سریال یوسف تصریح کرد: به فیلم خاصی اشاره نمی کنم اما معتقدم هدایت گر این ماجرا هنرمند نیست چون فیلم های ارزشی هم داشتیم و همان هنرمند در آنها به ایفای نقش پرداخته و دراصل مشکل سیستم مدیریتی است.

بازیگر سینما و تلویزیون اظهار داشت: ممکن است برخی سواستفاده  کرده و در زمینه تولید فیلم های سخیف و محتوای مبتذل موج سواری کنند اما متاسفانه هیچ برنامه ای برای مدیریت سینمایی نداریم، به نظرم وقتی صحبت از مدیریت هنری کشور می کنیم باید برنامه ریزی مدون چند ساله کنیم چون پس از 40 سال از انقلاب  مدیریت واحدی در زمینه تولید فیلم و سریال و آثار هنری نداریم تا از آن پیروی کنیم.

طاهری ادامه داد: اگر الگوی مناسبی برای تولید آثار هنری داشته باشیم پس از چند سال می توان نقاط ضعف آن را پوشش داد و تقویت کرد اما متاسفانه هر مدیر سینمایی که می آید سلیقه ای عمل می کند، در خارج با همه بدی هایی که دارد در زمینه مدیریت سینمایی سیستم مورد توجه است و راه خود را طی می کنند.

وی گفت: باید هرچه زودتر به این نتیجه برسیم که در زمینه تولید آثار هنری و فیلم های سینمایی می خواهیم به کجا برویم و راهکار های رسیدن به آن را شناسایی کرده و بتوانیم بر روی آن تحقیق و بررسی کرده و آسیب های آن را به دست بیاوریم و تلاش کنیم تا جشنواره های مان به سیستم پایداری برسد.

بازیگر سینما و تلویزیون ابراز داشت: واقعا دلم می سوزد و از مسئولان می خواهم به عنوان جز کوچکی از جامعه هنری تا توجهی به تولید محتوای فیلم ها داشته باشند، مقام معظم رهبری دغدغه فرهنگی دارند و معتقد هستند هنرمندان باید در حوزه فرهنگ  و آثار ارزشی فعالیت بیشتری داشته باشند.

بازیگر سریال یوسف افزود: جوانان فعال در زمینه آثار ارزشی در این زمینه ناامید شدند چون باند بازی زیادی وجود دارد، بازیگرانی که در سریال یوسف بازی کردند امروز کجا هستند؟ اگر بازی بلد نبودند چرا این سریال این گونه مورد استقبال قرار گرفت، متاسفانه به آنها توجهی نمی شود چون باند بازی زیادی برای ارائه نقش ها وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه