اخبار داغ

فعالیت گسترده کارگاه بازیافت زباله در شرق هرمزگان+تصویر

فعالیت  گسترده کارگاه بازیافت زباله در شرق هرمزگان+تصویر
فعالیت گارگاه بازیافت مواد ضایعاتی در شهرستان میناب زمینه اشتغالزایی بیش از 30 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم نموده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میناب جنوب، رشد روز افزودن آمار جمعیتی وگسترش شهرنشینی دفع مواد زائد تبدیل به یکی از مشکلات اساسی انسانها شده و به دلیل پیچیدگی وتنوع فعالیت های روز مره انسان دیگر نمی توان فقط به فکر دفع زباله بود بلکه پردازش و بازیافت از ارکان مهم مدیریت مواد زائد جامد بوده که بدون شک ازنقش مهمی نیز درچرخه اقتصادی برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب,

از آنجایی که دفع زباله و دور ریختن در طبیعت برای محیط زیست بسیار خطرناک و باعث فرسایش خاک، آلودگی هوا، زشت شدن مناظر طبیعی و همین طور نامناسب کردن محیط برای حیات وحش می‌شوند اهمیت و جمع آوری مواد زائد در مبدا تولید و احیاناٌ بازیافت در همان محل از اهمیت ویژه ای بر خوردار است.

,

کارگاه  بازیافت مواد ضایعاتی در روستای میرآباد از توابع بخش مرکزی شهرستان میناب شدیم یکی از مراکز صادرات و واردات انواع مواد ضایعاتی در شرق هرمزگان است که در آن انواع مواد ضایعاتی خریداری می شود ، در این کارگاه بیش از 30 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

,

, ,

تامین مخارج زندگی با خرید و فروش مواد ضایعاتی

, تامین مخارج زندگی با خرید و فروش مواد ضایعاتی,

یکی از شهروندان مینابی که سالها در زمینه خرید و فروش مواد ضایعاتی فعالیت دارد در گفتگویی اظهار کرد: امروزه کسی دیگر ظروف پلاستیکی و آهن آلات غیر مصرفی منزل در سطل های زباله نمی ریزند و ما هم مجبور هستیم از آنها خریداری کنیم و با قیمتی بالاتر از قیمت خرید به کارگاه بازیافت زباله بفروشیم.

,

وی افزود: خیلی از افراد برای اینکه تامین مخارج زندگی خود را تامین کنند به این شغل روی آورده اند، برخی این شغل عیب می دانند و شبانه با کیسه های پلاستیکی در سطل های زباله برای جستجوی هدف در تلاش هستند و گاهی هم با موتور سیکلت و خودرو ظروف پلاستیکی و آهن آلات بصورت دوره گردی خریداری می کنند.

,

این شهروند میناب گفت: خیلی از افراد ما را به دید یک فرد معتاد و بزهکار نگاه می کنند در صورتیکه ما از همین راه نان خانواده خود را تامین می کنیم.

,

, ,

افغانی ها کار را از دست ما گرفته اند

, افغانی ها کار را از دست ما گرفته اند,

یک راننده وانت بار که سالها در زمینه خرید و فروش ضایعات زباله در این شهرستان فعالیت دارد، اظهار کرد: من از شغل و کار خودم راضی هستم و لحظه ای از این کار خسته نشده ام.

,

وی افزود: هر کاری سختی خودش دارد و این کار نیز سخت و دشوار است و به سبب سود خوبی که از طریق خرید و فروش ضایعات نصیب فرد می شود تا کنون تعداد زیادی از افراد بومی و افغانی به این شغل روی آورده اند.

,

این شهروند مینابی گفت: در هر کاری که یک بومی وارد می شود افراد مهاجر و غیر ایرانی نیز آن کار را دنبال می کنند و مانع بزرگی بر سر راه ما شده اندچرا که اهمیت این کار را درک کرده اند و می دانند از این راه می توان پول دار شد.

,

 

,

, ,

میانگین ماهیانه صادرات 40 تنی ضایعات زباله از میناب

, میانگین ماهیانه صادرات 40 تنی ضایعات زباله از میناب,

این کارگاه های بازیافت ضایعات زباله در روستای میرآباد میناب توسط یکی از ساکنین بومی منطقه مدیریت می شود و شاید کمتر مسئولی از روند فعالیت این کارگاه با خبر باشد.

,

نکات حائز اهمیت این کارگاه های ضایعاتی کار شستشوی بطری های نوشابه با آب داغ و بعد از عبور کردن از فیلتر های مشخص اقدام به خورد کردن و خشک نمودن  پلاستیک ها بوسیله دستگاه  و بسته بندی نمودن در کیسه های نایلونی بعنوان مواد اولیه ساخت لوازم پلاستیکی به تهران و قوطی و آهن الات نیز بعد از پرس و بسته بندی به شرکت های استان یزد و اصفهان صادر می شود.

,

کارگاه بازیافت و صادرات مواد ضایعاتی در شهرستان میناب با خرید مواد ضایعاتی به میانگین ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلو متوسط روزانه و صادراتی بالای بیش از  40  تن در ماه بعنوان قطب صادرات مواد اولیه تولید آهن ،کارتون و پلاستیک کشور تبدیل شده است.

,

این کارگاه در روستای میراباد در 4 کیلومتری مرکز شهرستان میناب قرار دارد.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه