اخبار داغ

شهردار دهگلان :

تغییر کاربری فضای سبز در دهگلان ظلم بزرگی در حق مردم است /مخفی کاری در شهر داری قابل قبول نیست

تغییر کاربری فضای سبز در دهگلان ظلم بزرگی در حق مردم است /مخفی کاری در شهر داری قابل قبول نیست
شهردار جدید دهگلان گفت: تغییرات کاربری فضای سبز در سنوات گذشته ظلم بزرگی در حق مردم شهر دهگلان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ارسلان طهماسبی شهردار جدید دهگلان در گفتگو با دهگلان شیدا ،با اشاره به مشکلات عدیده در شهر دهگلان عدم وجود شهربازی مناسب و استاندار در دهگلان را مشکل مالکیت عنوان کرد.




طهماسبی افزود: زمین در نظر گرفته شده برای شهربازی 7 هزار متر است که 3 هزار متر آن مشخص و4 هزار متر آن مشکل مالکیت دارد که قبلا شهرداری  41 قعطه زمین به مالکین معاوضه داده است.


 وی در ادامه گفت:  اینکار باید به زودی به نتیجه برسد و اگر توافق با مالک  در این راستا صورت نگیرد قرداد با مالکین را فسخ و اقدام به تهیه زمین مناسب نموده و شهر بازی که از ضروریات این شهر است در اولین فرصت احداث خواهد شد.


شهر دار دهگلان افزود: یکی از سیاستهای ما در این راستا تعریف بسته ای سرمایه گذاری است که برای سرمایه گذار قرار داد چند ساله  با سرمایه گذار داخلی برای ایجاد  شهر بازی سر پوشیده منقعد شود و اگر سرمایه گذار داخلی نبود حتما با سرمایه گذار خارج از شهرستان منعقد خواهد شد زیرا برای شهر نیاز و لازم است.

 

 درصدد احداث پارک خطی در خیابان ساحلی هستیم


 شهر دار دهگلان با اشاره به پروژه خیابان ساحلی که به مدت 10 ساله به صورت نیمه کاره رها شده است اظهار داشت: اعتباری برای آن تخصیص نیافته است و این پروژه با عرض 100 متر  و طول 800 متر این قابلیت را دارد که پار ک خطی در انجا شکل گیرد.


 
 وی در ادامه گفت: با توجه به قرار گرفتن پروژه خیابان ساحلی در محدوده شهر، نزدیکی به شریانهای اصلی و دسترسی مناسب به آن، نبود فضای سبز درآن مسیر وجود دو پل تارخی و قرار گرفتن کانون اصلی شهر در این مسیر جدا پیگیرسرو سامان دادن وضعیت این پروژه هستیم.


شهردار دهگلان با تاکید بر احداث خیابان 32 متری در ضلع شرقی شهر دهگلان گفت: این پرژوه از برنامه های در دست اقدام شهر داری جهت کاستن ترافیک و تصادفات و کاهش گرد و خاک در بلوار نماز و شهرک امین آباد است که با ایجاد مسیر 32 متری مشکلات داخل شهری حل خواهد شد.


طهماسبی در ادامه گفت: برای اینکار درمرحله اول سعی خواهیم کرد که توافق مالک جلب شود  و در حال پیگیری برای توافق با مالکان این مسیر هستیم و  در مرحله دوم اگر مالکان توافق نکنند با حکم قضایی شروع  بکار خواهیم کرد و ملک مالک طبق نظریه کارشناس خسارت به  آنان پرداخت خواهد شد.


  اکثر مکانهای فضای سبز دهگلان تغییر کاربری داده شده اند که این ظلم است


 شهرداردهگلان با اشاره به کمبود سرانه فضای سبز در این شهر گفت: متاسفانه اکثر  لکه های فضای سبز در سنوات گذشته تغییر کاربری شده اند که این ظلم بزرگی در حق شهروندان دهگلان است.


 
وی ضمن اشاره به تعیین مکان فضای سبز در بلوار کشاورز (پایین  جاده ) گفت: کار آبرسانی و جدول کشی آن انجام شده  و پیگیری سرو سامان دادن آن هستیم.


طهماسبی در ادامه گفت: فضای سبز شهرک شافعیه مشکل مالکیت دارد و زمینها توسط مالک به کسانی دیگر واگذار شده است اما هرجای که برای مکان فضای سبز تعیین شده و مشکل حقوقی و مالکیت نداشته باشد فورا برای احداث آن اقدام خواهد شد.

 

 مسیر انحرافی برای جلوگیری از سیلاب احتمالی بیمارستان دهگلان در حطیه کار شهرداری نیست

 

 شهردار دهگلان در جواب خبرنگار ما  که آیا شهر داری اقدام به  احداث تونل انحرافی برای جلوگیری از سیلاب احتمالی به بیمارستان خواهد کرد گفت: طرح مطالعاتی احداث بیمارستان در این مسیر از اول کار اشتباهی بوده  و ایجاد تونل انحرافی از حطیه کاری شهر داری خارج است  و اینکار با دخالت مستقیم وزارت بهداشت و بهداشت باید صورت گیرد.


 کسانی که اقدام به تخلیه نخاله در حریم شهر نمایند به شدت برخورد خواهد شد.


 شهر داردهگلان در ادامه با اشاره به تخلیه نخاله های ساختمانی که چهر ه بسیار زشتی به حریم شهر بخشیده  گفت: جلسه ای با حضور نیرو ی انتظامی برای رانندگان حمل نخاله در شهر برگزار می شود اگر راننده ای  اقدام به تخلیه نخاله در حریم شهر، جاده ویا زمین کشاورزی نمود در مرحله اول تذکر ودر مرحله دوم جریمه و باشدت با او برخورد قانونی خواهد شد.


وی در جواب خبرنگار  ما که آیا نخاله های حریم جاده آرامستان  تخلیه می شود گفت: در شروع فصل کاری در طی یک هفته تمام نخاله های حریم شهر دهگلان  تخلیه خواهد شد و حدود یک هکتار و نیم زمین برای تخلیه نخاله ساختمانی در روستای تلوار تعیین و جا نمایی شده است.

 

  برنامه شهر داری


طهماسبی ضمن اشاره به برنامه شهر داری گفت: برای اقدام هر برنامه ای در شهرداری  بحث شناسایی در اولویت کاری است که باید درانجام پروژه ها  اول مطالعات صورت و مشکلات و تبعات ان بررسی شود.


 
طهماسبی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبر دربحث اقتصاد مقاومتی گفت:شهرداری در این زمینه توجه ویژه داشته و دارد و در بحث تولید مصالح  و مواد ما درصدد خط تولید و جذب افرادی که  تخصص داشه باشند هستیم.


وی با اشاره به فعال نمودن چندین بنگاه اقتصادی با وجود کارخانه آسفالت شهرداری گفت: شهرداری قادر است در صورت خرید تجهیرات و تشکیل اکیپ  آسفالت  کار آسفالت معابر و خیابان شهر را انجام دهد و دیگر به پیمانکار واگذار نشود.


 وی افزود: در بحث دستگاه پرس جدول که از جاهای دیگرتهیه می شود و با هزینه بالا  کار انجام می شود  شهرداری با تهیه دستگاه مخصوص می تواند کار را انجام داده و هم ایجاد اشتغال کند.


وی در بحث ارزیابی و نظارت گفت: باید شفاف سازی در شهر داری وجود داشته باشد و هیچگونه مخفی کاری قابل قبول نیست و برای جلو گیری از کم شدن خطا و تخلفات اداری اتوماسیون اداری راه اندازی خواهد شد.

 

طهماسبی گفت: برای اطلاع رسانی و شفاف سازی به مردم تا دوماه آینده سایتی طراحی می شود که که نظرات و گزارشات مردم سطح شهر منتشر خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه شهرداری نهادی مردمی است خواستار کمک و حمایت مردم با شهرداری شد و گفت: مردم می توانند مشکلات در رابطه باشهر و شهر داری را اطلاع دهند تا برای رفع آن اقدام  شود و در مدیریت شهر جهت خدمات بیشتر به مردم شهر با شهرداری در ارتباط باشند.

 

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهگلان شیدا ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  درصدد احداث پارک خطی در خیابان ساحلی هستیم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,   اکثر مکانهای فضای سبز دهگلان تغییر کاربری داده شده اند که این ظلم است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  مسیر انحرافی برای جلوگیری از سیلاب احتمالی بیمارستان دهگلان در حطیه کار شهرداری نیست,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,   برنامه شهر داری,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه