اخبار داغ

رئیس شبکه بهداشت و درمان قاین:

فعالیت 170پرستار در بیمارستان شهداء قاین /مستقل شدن دانشکده پزشکی قاین تا پایان سال جاری

فعالیت 170پرستار در بیمارستان شهداء قاین /مستقل شدن دانشکده پزشکی قاین تا پایان سال جاری
رئیس شبکه بهداشت ودرمان قاین گفت:امیدواریم تا پایان سال خبر خوبی برای مستقل شدن دانشکده پزشکی قاین داشته باشیم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم قائن ،حمیدی رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان قاین شامگاه سه شنبه در سومین جلسه کار گروه تخصصی سلامت وامنیت غذایی شهرستان قاین ، اظهار کرد: بیمارستان شهداء قاین یک بیمارستان 120تخته خوابه با 19 رشته تخصصی است که از نظر رشته های تخصصی افزایش چشمگیری داشته است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

وی افزود: درحال حاضر32متخصص در بیمارستان قاین مشغول به فعالیت هستند که نسبت به گذشته تعداد متخصصین به دوبرابر افزایش یافته است .

,

حمیدی ادامه داد : با همه این تعداد متخصصین در رشته های رادیولوژی و اطفال در حال حاضر با کمبود متخصص مواجه هستیم .

,

رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان قاینات با بیان این که 4پزشک عمومی در اورژانس مشغول به فعالیت هستند گفت:در اورژانس بیمارستان نیز 3 پزشک طب اورژانس نیز همکاری می کنند.

,

حمیدی اظهارکرد :320 نیرو شاغل در بیمارستان هستند که از این تعداد 170 نفر پرستار و 150 نفر نیروهای پشتیبانی وخدماتی می باشند .

,

وی به چارت جدید سازمانی بیمارستان اشاره کرد وگفت: در چارت قبلی 178نفر پست داشته ایم که این تعداد در پست جدید 357 نفر است وبازهم این تعداد کافی نیست ونسبت به سایر شهرستانها عقب ماندگی هایی هنوز داریم .

,

حمیدی از افزایش تخت های بیمارستانی خبر داد وگفت: 4 تخت picu ، 8 تخت روان شناسی ،8تخت عفونی و 6 تخت ایزوله  تنفسی نیز در دستور کار وپیشنهاد برای بیمارستان قاین قرار دارد وبایستی فضای مناسب نیز دراین زمینه فراهم شود .

,

رئیس شبکه بهداشت ودرمان قاین از تامین اعتبار برای افزایش تعداد اتاق عمل  های بیمارستان از 3 اتاق  به 5 اتاق عمل خبرداد.

,

حمیدی در بخش دیگری از گزارشات اظهارداشت: 12 مرکز بهداشت روستایی و7 مرکز بهداشت شهری ،54خانه بهداشت، 9 پایگاه سلامت شهری،1 پایگاه سلامت روستایی، در سطح شهرستان داریم که  در یک دوره 3 ماهه 12 مرکز بهداشتی شهرستان قاینات فاقد پزشک بود وبا پیگیری های صورت گرفته در حال حاضر فقط 2 خانه بهداشت شهرستان پزشک عمومی ندارد و به زودی پزشک این دومرکز هم تامین خواهد شد .

,

وی به مراکز آموزشی بهداشتی شهرستان اشاره کرد وگفت: 3 مرکز آموزشی بهیاری، بهورزی ودانشکده پرستاری ومامایی ومجتمع عالی سلامت  در شهرستان فعال هستند.

,

حمیدی  گفت:امیدواریم تا پایان سال خبر خوبی برای مستقل شدن دانشکده پزشکی قاین داشته باشیم .

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته پیشگیری وکنترل بیماری سرطانی اشاره کرد وگفت: شرایط حال حاضر ما درخصوص این بیماری خوب نیست و معمولا بیماران دیر مراجعه می کنند و یا دیر بیماری تشخیص داده می شود .

,

رئیس شبکه بهداشت ودرمان قاین با بیان این که سومین عامل مرگ ومیر در کشور سرطان است گفت: علت مرگ ومیر در شهرستان قاینات  نیز به ترتیب بیماریهای قلب  وعروق ،تروما و سرطان است .

,

وی افزود: در شهرستان قاینات آمار دقیقی از بیماران سرطانی نداریم و در حال حاضر برای حمایت از بیماران سرطانی ،مجوز خیریه حمایت از بیماران سرطانی گرفته  خواهد شد وبا استقرار آن دربیمارستان قاین ،با شناسایی بیماران به صورت رایگان تحت حمایت قرار خواهند گرفت.

,

خسروی رئیس مرکز بهداشت شهرستان قاین نیز به روند رو به بهبود فاضلاب مسکن مهر اشاره کرد وگفت: خوشبختانه جلسات کارگروه سلامت به سمت وسوی بازده  شدن پیش رفته است ونتایج آن اثر بخش بوده است .

,

وی به موضوع کار گروه معضلات اجتماعی در منطقه مسکونی غدیر اشاره کرد وگفت: یکی دیگر از طرح های ما موضوع نیاز سنجی است که نیاز به همکاری دهیاری ها وبخشداریها داریم تا بتوانیم با یک نیاز سنجی دقیق در منطقه مشکلات ودرخواستها را شناسایی کنیم .

,
,
,
,
, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه