اخبار داغ

کارشناس گیاه پزشکی مطرح کرد؛

گونه های گیاهی زینتی آسیبی جدی برای سیستم شهری/ فضای سبز بندرعباس بازیچه بی صبری مسئولان است

گونه های گیاهی زینتی آسیبی جدی برای سیستم شهری/ فضای سبز بندرعباس بازیچه بی صبری مسئولان است
کارشناس و پرورش دهنده گیاهان زینتی، عنوان کرد: مسئولان فضای سبز بندرعباس تنها خواستار تغییر سریع چهره شهر هستند که این امر با انتخاب گیاهان ناسازگار هزینه های بسیاری در بر دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛صلاح الدین جلالی، کارشناس و تولید کننده گل و گیاه در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به فعالیت شش ساله در این عرصه، اظهار کرد: در ابتدای ورود به بازار کار شغل فروشندگی را انتخاب کردم اما به آن هیچ علاقه ای نداشتم و چندی بعد تصمیم گرفتم در شغلی فعالیت کنم که مربوط به تحصیلاتم یعنی گیاه پزشکی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

این تولید کننده گل و گیاه با تاکید بر اینکه کار را بدون سرمایه مالی آغاز کرده است، تصریح کرد: تنها سرمایه ای که داشتم دانش و اعتماد افراد بود و برای شروع قلمه ها را از دوستان و آشنایان می گرفتم و برای تهیه گلدان از کاغذ باطله استفاده می کردم؛ بعد از چهار ماه موفق شدم گل کاغذی رنگی به اهواز صادر کنم.

,

جلالی گفت: در حال حاضر دارای چندین مجموعه تولید گل و گیاه گرمسیری هستم  که بیش از این در استان نبوده، همچنین در این مجموع گیاهان وارداتی بسیاری که با اقلیم هرمزگان سازگار شده نیز وجود دارد.

,

وی با اشاره به میزان تولید سالانه این مرکز پرورش گل و گیاه زینتی، بیان کرد: سالانه یک میلیون نشاء گیاه زینتی و 100 هزار نهال در این مجموعه تولید می شود.

,

این کارشناس با تاکید بر اشتغال زایی پرورش گیاه، تصریح کرد: در این مجموعه پنج نفر به صورت مستقیم مشغول به کارند که علاوه بر آن در طول سال کارگران فصلی نیز  مشغول به فعالیت می شوند.

,

, ,

جلالی با تاکید بر خالی بودن جای مرکز گیاه شناسی در استان، اظهار کرد: در زمینه فضای سبز شهر هزینه های زیادی شده و این اقدامات به صورت متمرکز روی خریداری نخل و کنوکارپوس است چرا که این گیاه را با هرس کردن به اشکال مختلف به نمایش می گذارند، این در حالی است که ریشه های قوی این گیاه می تواند سیستم فاضلاب را نیز مختل کند.

,

وی افزود: جایگاه نخل و کنوکارپوس تزئین خیابان ها نیست و با هزینه ای که صرف خرید این درختان و زیبا سازی موقتی شهر می شود می توان گیاه شناسی مجهزی را در استان راه اندازی کرد و برنامه ای بلند مدت برای زیباسازی شهر در نظر گرفت.

,

این کارشناس با اشاره به اقلیم ویژه هرمزگان، بیان کرد: نمی توان برای آب و هوای هرمزگان معادلی در دنیا معرفی کرد و این استان در هر فصل ویژگی یک شرایط آب و هوایی چون مدیترانه ای یا گرم و استوایی را دارا می باشد و این موضوع موجب شده تا برخی گیاهان بازده مناسبی در این محیط نداشته باشند اما نکته مثبت آن سازگاری بسیاری از گونه های مختلف جهان با این منطقه است.

,

جلالی عنوان کرد: نبود ثبات و پایداری در رویکردهای مسئولان، توسعه فضای سبز را آزار می دهد و تا چندی پیش با وجود تولید کنندگان بومی، گیاهان فصلی مورد نیاز فضای سبز از استان دیگری وارد می شد و ما برای اثبات خود، تلاش زیادی کردیم.

,

وی خاطرنشان کرد: مدیران فضای سبز استان متخصص و دارای آگاهی کافی نسبت به گیاهان هستند اما مدیران بالا دست آنان تنها خواستار تغییر سریع چهره شهر هستند و آنان نیز چاره ای جز انتخاب گیاهان ناسازگار با شرایط اقلیمی ندارند که این امر هزینه های بسیاری را در بر دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه