اخبار داغ

در گفتگوی دانا با عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شد؛

تشریح جلسه نمایندگان مجلس با رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد برای کنترل بازار ارز/ سیف: تا دو روز آینده نرخ ارز را در کشور کاهش می دهیم

تشریح جلسه نمایندگان مجلس با رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد برای کنترل بازار ارز/ سیف: تا دو روز آینده نرخ ارز را در کشور کاهش می دهیم
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص افزایش نرخ ارز در کشور و دلایل این امر اظهارداشت: طی چند روز اخیر شاهد افزایش قیمت دلار در کشور بودیم که اگر نگاهی به نمودار نرخ ارز در کشور بیاندازیم این امر در بهمن ماه هر سال اتفاق می افتد و دولت باید این موضوع را تحت کنترل خود قرار دهد.
[

احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص افزایش نرخ ارز در کشور و دلایل این امر اظهارداشت: طی چند روز اخیر شاهد افزایش قیمت دلار در کشور بودیم که اگر نگاهی به نمودار نرخ ارز در کشور بیاندازیم این امر در بهمن ماه هر سال اتفاق می افتد و دولت باید این موضوع را تحت کنترل خود قرار دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی با اشاره به جلسه نمایندگان مردم با رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد در این باره بیان کرد: به دلیل بحرانی شدن نرخ ارز در کشور که موجب واکنش تمام کارشناسان و نمایندگان شد مجلسه جلسه ای را با حضور رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد در این باره تشکیل داد تا در این خصوص بحث و گفت‌وگو صورت پذیرد.

,

 

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس کل بانک مرکزی قول کاهش نرخ ارز در روز های آتی را به مردم داد گفت: در جلسه ای که با رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد داشتیم بنابراین شد تا رئیس بانک مرکزی نرخ ارز در کشور را کاهش دهد و ثبات به بازار ارز بازگردد؛ چرا که تنها مرجع رسمی عرضه دلار در کشور بانک مرکزی است و تنها این نهاد می تواند نرخ ارز در کشور را کنترل نماید.

,

 

,

انارکی محمدی با اشاره به این موضوع که آیا دولت برای جبران کسری بودجه اقدام به این امر کرده است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: اینکه کنترل و افزایش و کاهش نرخ ارز در کشور به دست دولت و بانک مرکزی انجام می شود شکی در آن نیست ولی برخی از کارشناسان معقتدند دولت برای جبران کسری بودجه خود در ماه های اخر سال اقدام به افزایش نرخ ارز در کشور می نماید.

,

 

,

وی افزود: دولت تنها مرجعی است که می تواند اقدام به عرضه ارز در کشور نماید و باید نسبت به این امر پاسخگو باشد و کنترل نرخ ارز در بازار را در دست خود قرار دهد؛ چرا که افزایش نرخ ارز در کشور موجب افزایش قیمت سایر خدمات و کالاها در کشور می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه