اخبار داغ

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

ویژگی های نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی/ مخاطب قرار دادن جوانان و انتقال فرهنگ اسلام دلیل گسترش یافتن این نامه بود

ویژگی های نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی/ مخاطب قرار دادن جوانان و انتقال فرهنگ اسلام دلیل گسترش یافتن این نامه بود
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رهبر با عظمت جامعه اسلامی با جوانان اقصی نقاط کشورهای دیگر ارتباط برقرار می کند و طبیعی است که یکی از دلایل گسترش یافتن نامه همین بود که جوانان را مورد خطاب قرار داده وفرهنگ را منتقل کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری ناب نیوز؛ در دی ماه سال 93 بود که نشریه فرانسوی شارلی ابدو پس از انتشار تصویری موهن از پیامبر گرامی اسلام (ص)، مورد هدف حمله تروریستی قرار گرفت؛ این حادثه موجی از اسلام هراسی وتفکرات ضداسلام را اروپا به وجود آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری ناب نیوز,

مدتی بعد از این حوادث تروریستی، رهبر معظم انقلاب نامه ای خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نوشته و طی آن با اشاره به تصویرسازی غلط قدرت های جهان از اسلام و سیاه نمایی گسترده علیه دین مبین اسلام، بر لزوم شناخت مستقیم و بی واسطه از این دین تاکید کردند.

,

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با پایگاه خبری ناب نیوز این نامه را نامه ای استثنایی دانست و درخصوص ویژگی های آن گفت: علیرغم تلاش دشمنان برای جلوگیری از نشر و رسیدن این نامه به جوانان اروپایی و آمریکایی، اما خداوند خواست که منتشر شود و بالاخره از طریق فضای مجازی و با تلاش خالصانه برخی افراد به بسیاری از جوانان وکشورهای مختلف جهان رسید.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: اولین ویژگی برجسته این نامه که همان روش قرآن کریم است و دعوت پیامبر هم با این ویژگی آغاز شد، دعوت جوانان به اندیشیدن و براساس فکر و اندیشه تصمیم گرفتن و قضاوت کردن است.

,

وی خاطرنشان کرد: یکی از توطئه های دشمنان حق این است که ذهن و فکر مخاطبین را آنقدر درگیر مسائل دیگر می کنند که از اندیشیدن باز مانده و سپس مطالب نادرست خود را القا می کنند؛ درست نقطه مقابل آن، فرهنگ اسلام است که زمینه را برای اینکه خود افراد آگاهانه و براساس فکر و اندیشه حقیقتی را بپذیرند و تصمیم گیری کنند، پیش می رود.

,

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با اشاره به اینکه قرآن مکرر می فرماید در خصوص پیامبر و تلاش برای راه خدا فکر واندیشه کنید، عنوان کرد: این ویژگی برجسته قرآن و فرهنگ اسلام است که مقام معظم رهبری در نامه این را متذکر شدند که از آنچه رسانه های غربی می گویند خود را فارغ کرده و خود با تحقیق و جستجو حقایق را به دست آورید.

,

وی اظهار داشت: دومین ویژگی نامه رهبر انقلاب، تاکید بر دریافت حقایق از منابع اصیل اسلامی بود؛ یکی دیگر از توطئه های دشمن این است که نمی گذارد مخاطبین حقایق را به طور مستقیم از متون و منابع اصلی دریافت کنند و حقایق را دگرگون کرده و با تبلیغات فراوان به خورد مخاطبین جامعه می دهند که جامعه اگر مشتاق آشنایی و آگاهی از حقیقت است، آنگونه که هست به دستشان نرسد.

,

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: رهبری فرمودند که این امور را از منابع اصیل اسلامی دریافت کنید و به اسلامی که آنها ارائه می دهند و با اهداف خود تحریف کرده اند، اعتنا نکنید؛ امام راحل نیز هشدار دادند که ما اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی داریم که مواظب باشید اسلام آمریکایی در جامعه القا نشود.

,

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با اشاره به سومین ویژگی نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی بیان کرد: رهبر در این نامه جوانان را موردخطاب قرار دادند در حالیکه جا داشت افراد و مراجع دیگر مورد خطاب قرار گیرند؛ این امر نشان اعتنای ویژه به جوانان است که برای مخاطبین جوان بسیار اهمیت دارد که بدانند رهبر یک جامعه اسلامی مستقیم با آنها سخن می گوید.

,

وی اذعان داشت: از سوی دیگر در همین نامه بخشی از فرهنگ و آموزه های اسلامی منعکس شد یعنی همین نامه برای جوانان مورد خطاب، نوعی معرفی اسلام بود که منطق اسلام، منطق عقلانی و به دست آوردن حقایق از منابع اصلی است؛ اینکه رهبر با عظمت جامعه اسلامی با جوانان اقصی نقاط کشورهای دیگر ارتباط برقرار می کند و طبیعی است که یکی از دلایل گسترش یافتن نامه همین بود که جوانان را مورد خطاب قرار داده وفرهنگ را منتقل کرد.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: قطعا بااین نامه در زندگی این جوانان تغییری رخ داده و می فهمند باید در همه شئون زندگی براساس اندیشه و فکر عمل کنند و بدانند تبلیغات دشمنان اسلام با اغراض سوء صورت می گیرد و کافیست با یک مراجعه مستقیم بفهمند این تبلیغات گسترده برای این است که آنها به حقیقت نرسند.

,

وی با تاکید بر اینکه این نامه اعتماد آنها را از تبلیغات دشمن سلب کرده و به نظام جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب جلب می کند، ابراز کرد: این ویژگی های نامه مقام معظم رهبری است که مطمئنا تحولی ایجاد می کند به ویژه که معظم له می توانستند خطاب را عمومی قرار دهند اما قشر تاثیرگذار جوان را انتخاب کرده که سرنوشت و آینده کشورها را رقم می زند.

,

 حجت الاسلام والمسلمین رجبی خاطرنشان کرد: ان شالله در پرتو این توجه، آینده کشورهای غربی هم تحت تاثیر تعالیم اسلامی قرار گیرد و تحولی در کل جهان در جهت احیای مکتب اهل بیت رخ دهد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه