اخبار داغ

توزیع بیش از ۳۰۰۰ بسته لوازم تحریر بین مناطق محروم / توزیع ۲۰۰ جهیزیه بین زوج های جوان هم استانی تا پایان سال

توزیع بیش از ۳۰۰۰  بسته لوازم تحریر بین مناطق محروم / توزیع ۲۰۰ جهیزیه بین زوج های جوان هم استانی تا پایان سال
صبح روز شنبه سوم بهمن ماه جشن ازدواج آسان برای 17 زوج جوان بسیجی به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویر احمد برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهارفصل؛ جشن ازدواج آسان برای 17 زوج جوان بسیجی به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویر احمد با حضور برخی مسئولین و خانواده های زوج های جوان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهارفصل,

 

,

سرهنگ رنجبر رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویر احمد به ارائه گزارشی از برخی عملکرد این سازمان در سال 96 پرداخت و گفت: تهیه 20 جهیزیه برای زوج های جوان بسیجی که این زوج ها از شهرستان های مختلف استان هستند و جهیزیه ها کامل و به صورت رایگان توسط قرارگاه خاتم و  قرب کوثر تامین اعتبار شد.

,

, ,

وی افزود:  توزیع بیش از 3000 بسته لوازم تحریر بین مناطق محروم و کم برخوردار و توزیع 150 بسته معیشتی بین نیازمندان و برپا کردن موکب جهادگران حسینی در شهر یاسوج همراه با خدمات رسانی به بیش از 30000 نفر از جمله این اقدامات بوده است.

,

 

,

سرهنگ رنجبر تصریح کرد:  تهیه دو سری مجله "منهای نفت" که در بحث اقتصاد مقاومتی و تولید بیش از 5 مستند از اقدامات بسیج سازندگی با همکاری روابط عمومی و فضای مجازی، بسیج رسانه یکی دیگر از اقدامات ما بوده است .

,

 

,

وی افزود:اعزام بیش از 150 تیم بهداشتی و درمانی برای خدمات رسانی رایگان به مناطق محروم را داشته ایم که با همکاری بسیج جامع پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت و حضور فعال اطلاع رسانی در فضای مجازی، صدا و سیما و سایت های نوشتاری و برپایی برنامه کلبه شادی در مناطق زلزله زده کرمانشاه را داشتیم که برنامه بسیار خوبی بود و چندین مرحله  در صدا و سیمای کرمانشاه پخش شد.

,

 

,

مسئول بسیج سازندگی تصریح کرد: و برگزاری جشن شب یلدا در مناطق زلزله زده که هر روستایی که تحت پوشش استان ما بود را دعوت کردیم و در این جشن با همکاری هلال احمر شرکت کردند و برگزاری جشن ازدواج یک زوج جوان شهرستان سرپل ذهاب را داشتیم که این زوج جوان مذهبشان شیعه نبود و به حمد الله به مذهب شیعه تشرف پیدا کردند که به عنوان نماینده سپاه استان حضور پیدا کردیم و همکاری ویژه ای را با آنها داشتیم. هماهنگی و انعقاد موافقت نامه ای را داریم که 200 جهیزیه را در بین زوج های جوان تمامی نقاط استان تا آخر امسال خواهیم داشت.

,

 

,

در ادامه صفدر پناهی مسئول شورای سیاست گزاری ائمه جمعه استان بیان کرد: بحث ازدواجی که در اسلام است گاها می بینیم که در سایر ادیان به این زیبایی به آن نپرداخته اند ولی در اسلام ترویج زیادی دارد و واجب می داند هرکس ازدواج کند نصف دینش را بدست آورده و هرکس بخواهد دو زوج را به هم برساند هم خیلی ثواب می برد.

,

, ,

وی افزود : زن و مرد مکمل یکدیگرهستند و این باعث آرامش  میشود وقتی انسان میرود به سمت ازدواج آرامشی به آنها دست خواهد داد و لذا تنهایی منفور و ازدواج بسیار خوب و زیباست و زوج های جوان قبل از ازدواج نگاه کوچه  بازاری نسبت به موضوع ازدواج نداشته باشند دنبال شهرت و ... نباشند و عاقلانه انتخاب و وقتی به هم رسیدن  عاشقانه زندگی کنند.

,

 

,

پناهی بیان کرد: همسر داری یک حرفه است و باید در جامعه ما این را به عنوان یک حرفه بدانیم و زمان عقد دوران خوبی برای شناخت است و این باید بر اساس عقل باشد نه اینکه از روی ظاهر و درگیر مسائل احساسی شوند و از خیلی مسائل مهم دیگر غافل بمانند وبعضی از زوج ها قبل از ازدواج عاشقانه رفتار می کنند و در دوران زندگی می خواهند عاقلانه زندگی کنند که این باعث خیلی مشکلات میشود و بعد از اینکه آتش عشق فروکش کرد می بینند مشکلاتی و جود دارد.

,

 

,

وی افزود: ما باید به دستورات اسلام اهمیت دهیم . اسلام بیان کرده است که وقتی انسان راهی ندارد و ممکن است به گناه کشیده شود باید ازدواج کند و با ازدواج انسان میتواند پاکدامن بماند و ازدواج تکمیل دین است و باعث افزایش نسل می شود.

,

 

,

پیامبر می فرمایند: ازدواج سنت من است و هر کس از سنتم روی‌‌گردان باشد، از من نیست. ولی با این وجود بعضی ها برای ازدواج جوانان مشکل تراشی می کنند و می گویند جوان کار ندارد ماشین ندارد خانه ندارد و این ازدواج را سخت می کند.

,

 

,

پناهی در ادامه برای اختلافات زوج ها توصیه هایی را به آنها پیشنهاد داد که در طی زندگی از این توصیه ها استفاده کنند و کمتر شاهد بعضی مشکلات باشند.

,

 

,

در پایان این جشن هدایایی توسط مسئولین سپاه و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان و روحانیت حاظر درجلسه به زوج های جوان اهدا شد ودر نهایت برای صرف ناهار به رستوران لاله رفتند.  

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه