اخبار داغ

رییس اداره ورزش و جوانان کاشمر:

طرح اصلاح ساختار قامتی زنان روستایی در کاشمر اجرا می‌شود

طرح اصلاح ساختار قامتی زنان روستایی در کاشمر اجرا می‌شود
رییس اداره ورزش و جوانان کاشمر از اجرایی شدن طرح علمی اصلاح ساختار قامتی زنان روستایی در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شایگان در گفتگو با کاشمربصیر اظهار داشت: طرح اصلاح ساختار قامتی زنان روستایی برای بانوان سنین ۱۵ تا ۳۵ سال در نظر گرفته شده است و در همین راستا بررسی وضعیت ساختار قامتی زنان روستایی و اصلاح ناهنجاری‌های اسکلتی با توسعه علمی ورزش شهرستان توسط اداره ورزش و جوانان پیگیری می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

وی ادامه داد: طرح توانمندسازی و سنجش ساختار قامتی که به صورت رایگان برای بانوان روستایی و حاشیه‌نشین  در کشور آغاز شده است از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در شهرستان کاشمر نیز این طرح به صورت الگو ابتدا در روستای فرح آباد بخش مرکزی شهرستان با همکاری دهیاری، بخشداری و امور ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان اجرا خواهد شد.

,

رییس اداره ورزش و جوانان کاشمر خاطرنشان کرد:  باید توجه زیادی به اجرای این طرح  در حوزه  بانوان داشته باشیم و لازم است رؤسای هیأت‌های ورزشی شهرستان‌ها به ویژه در بحث ورزش همگانی برای این طرح برنامه داشته باشند و از این طرح علمی در شهرستان حمایت کنند تا بتوانیم برای اولین بار در شهرستان اقدام ارزشمندی را برای بانوان اجرایی کنیم.

,

شایگان افزود: هر چند برداشتن گام اول برای اجرای این طرح مشکل خواهد بود اما برنامه ما این است که با جدیت به کار خود ادامه دهیم چرا که با این طرح قطعاً کمک خوبی برای بانوان حاشیه‌نشین و روستاهای محروم انجام خواهد شد و لذا امیدوار هستیم در مراحل بعد بودجه و اعتبارات بیشتری برای این طرح فراهم شود.

,

وی اظهار داشت: ساختار قامتی یکی از مهم‌ترین موضوع‌ها در ورزش و سلامت است چون ناهنجاری‌های ساختار قامتی علاوه بر این که سلامت جسمانی فرد را تحت تأثیر قرار داده، بر عملکرد ورزشی افراد نیز تأثیر زیادی دارد لذا وجود ناهنجاری در قامت موجب بروز بیماری‌ها و جلوگیری از زندگی سالم می‌شود.

,

رییس اداره ورزش و جوانان کاشمر در توضیح بیشتر در رابطه با این موضوع گفت: به عنوان نمونه وقتی صحبت از درد مفاصل می‌شود، شاید اصلاً وضعیت صحیح بدن و ناهنجاری قامتی به ذهن ما خطور نکند، اما عدم قرار گرفتن اسکلت ساختار قامتی بدن در وضعیت‌های صحیح آن موجب بروز ناهنجاری قامتی و ایجاد درد در مفاصل می‌شود و از طرفی داشتن ساختار قامتی مناسب موجب بهبود اجرای حرکتی افراد در ورزش خواهد بود.

,

شایگان در پایان یادآور شد: برای سنجش ساختار قامت افراد روش‌های میدانی زیادی وجود دارد، ولی اکثر این روش‌ها از دقت مناسب برخوردار نبوده و یا روش‌های سنجش پیچیده‌ای دارند در حالی که دستگاه آنالیز ساختار قامتی جهت سنجش و ارزیابی انحرافات اسکلتی بدن از جمله شانه‌ها، گردن، لوردوزیس، انحرافات پا و… ساخته شده است که به کمک ابزار و دستگاه های سنجش، می‌توان با تشخیص صحیح، درمان مناسب را انتخاب کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه