اخبار داغ

فرماندار بانه:

منابع آبی در بانه کم است/ مشکل کم آبی بانه یک بحران جدی است/فرهنگ مدیریت صحیح مصرف آب در بانه ترویج شود

منابع آبی در بانه کم است/ مشکل کم آبی بانه یک بحران جدی است/فرهنگ مدیریت صحیح مصرف آب در بانه ترویج شود
فرماندار بانه با بیان اینکه منابع ذخیره آب شهرستان بانه معدود است گفت:مشکل کم آبی بانه یک بحران جدی است و می بایست نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف آب در بانه ترویج و نهادینه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرباباخبر؛ دومین نشست شورای حفاظت منابع آب شهرستان بانه امروز با حضور فرماندار؛ رئیس اداره منابع آب؛ مدیران اداره آبفای شهری؛ آبفای روستایی و سایر اعضای این شورا در محل فرمانداری بانه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, باباخبر؛,

محمد فلاحی فرماندار و رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بانه در این نشست با اشاره به منابع محدود آبی در شهرستان بانه و همچنین کاهش نزولات جوی اظهار داشت: موضوع کم آبی در بانه یک معضل و بحران اساسی است که باید جدی گرفته شود .

,

وی افزود: موضوع کم آبی در شهرستان بانه از یک طرف مربوط به معدود بودن منابع آبی و از طرفی دیگر کاه نزولات جوی در سالیان اخیر است بطوریکه این مشکل کم آبی در روستاهای بانه بویپه بخش مرکزی این شهرستان بیشتر است.

,

فرماندار بانه در مرحله اول تامین آب شرب شهری و روستایی را از اولویت های اداره منابع آب این شهرستان عنوان کرد و گفت: در مرحله اول بایستی تامین آب شرب شهری و روستایی مورد توجه ادارات ذی ربط قرار بگیرد در مرحله بعد برای مصارف کشاورزی به آن توجه شود.

,

وی با اشاره به اجرای پروژه خط انتقال اضطراری آب سد عباس آباد به شبکه آب شرب شهری  بانه تصریح کرد: با تکمیل شدن این پروژه و انتقال آب از سد عباس آباد به بانه مشکل کم آبی این شهر تا حد قابل ملاحضه ای برطرف می شود.

,

فلاحی یادآور شد؛ در حال حاضر با توجه به کاهش قابل توجه منبع  آب شیوی ده بانه که تنها منبع تامین آب شرب روستایی این شهرستان است مشکل کم آبی در برخی از روستاهای بخش مرکزی بانه شدیدتر است.

,

این مسئول با اشاره به وضعیت موجود ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب و همکاری مردم در مدیریت مصرف آب را ضروری دانست و از رسانه ها بویژه فضای مجازی در ترویج فرهنگ مصرف آب در بین اقشار مختلف جامعه تاکید کرد.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت و سازهای بی رویه در حریم رودخانه اصلی شهر بانه بر ایجاد حفاظ و ممانعت از ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه اصلی شهر و صیانت از منابع آبی موجود تاکید کرد.

 

,
,
,

رئیس منابع آب بانه: تنها یک هشتم از ذخیره سد بانه آب مانده است

, رئیس منابع آب بانه: تنها یک هشتم از ذخیره سد بانه آب مانده است,


مهندس "انور کریم کانی" امروز در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بانه با اشاره به میزان بارش نزولات جوی در سال جاری اظهار داشت: از ابتدای سال آبی جاری که از ابتدای اول مهر ماه امسال بوده تا کنون 277 میلی متر بارندگی در ایستگاه های هفت گانه شهرستان بانه به ثبت رسیده است.

,
,

وی افزود: بر اساس میزان این بارش، در مقایسه با وضعیت مشابه سال گذشته بیش از 31 درصد افزایش داشتیم اما در دراز مدت با دوازده درصد کاهش مواجه بودیم.

,

رئیس اداره منابع آب بانه تصریح کرد: با توجه به سطحی بودن منابع دخیره ای آب در  بانه فقط بارش برف است که می تواند موجب انباشت و ذخیره آب در منابع ابی این شهرستان شود که متاسفانه امسال برف قابل ملاحضه ای نباریده و بارش ها غالبا بصورت باران بوده است.

,

وی با اشاره به میزان آب موجود در سد بانه تصریح کرد: در حال حاضر فقط 500 هزار متر مکعب از حجم این سد آب وجود دارد که از این میزان هم 200 هزار متر مکعب آن قابل استفاده است.

,

کریم کانی همچنین به حجم آب سد عباس آباد هم اشاره کرد و گفت: در این سد نیز در حال حاضر 2 میلیون و 900 هزار متر مکعب آب موجود است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه