اخبار داغ

مبارزه با قاچاق از موبایل تا محصولات بهداشتی؛

بعد از طرح ریجستری وزارت ارتباطات، نوبت به وزارت بهداشت رسید/ سامانه کنترل اصالت فرآورده های سلامت محور راه اندازی شد

بعد از طرح ریجستری وزارت ارتباطات، نوبت به وزارت بهداشت رسید/ سامانه کنترل اصالت فرآورده های سلامت محور راه اندازی شد
قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: سامانه کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت‌محور یک ضرورت در راستای مبارزه با قاچاق محصولات سلامت از جمله داروها، مکمل‌های غذایی، لوازم‌آرایشی-بهداشتی و تجهیزات پزشکی به شمار می‌رود.
[

ایرج حریرچی قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  در خصوص سامانه کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت‌محور  اظهار داشت: سامانه کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت‌محور یک ضرورت در راستای مبارزه با قاچاق محصولات سلامت از جمله داروها، مکمل‌های غذایی، لوازم‌آرایشی-بهداشتی و تجهیزات پزشکی به شمار می‌رود که بایستی حتما در آینده نزدیک با جدیت بیشتری پیگیری گردد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه افزود: اجناس قاچاق و تقلبی در حوزه محصولات سلامت‎‌محور علاوه بر اثرات سوء‌اقتصادی، با جان و سلامت مردم سر و کار دارد و به همین جهت اهمیت اقدامات مبارزه با قاچاق در این عرصه دوچندان می‌شود. 
,
 
,
به گزارش خبرگزاری دانا، سازمان غذا و دارو، سامانه مرکزی ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت را در سال 92 راه‌اندازی کرده است که به‌وسیله آن به‌تمامی فرآورده‌های سلامت‌محور نظیر دارو، تجهیزات پزشکی، غذا، لوازم‌آرایشی و بهداشتی و مکمل‌های غذایی، شناسه رهگیری و شناسه اصالت تخصیص داده می‌شود و این اطلاعات بر روی برچسب اصالت که بر روی کالا الصاق می‌شود، منتشر می‌گردد. 
,
 
,
در حقیقت بر اساس  این طرح برای هر بسته کالا، شناسنامه‌ای الکترونیک تهیه شده است تا در هر زمان و مکانی، به‌وسیله یکی از روش‌های تلفن همراه، اینترنت، پیامک و تلفن، قابلیت استعلام اصالت آن از سوی مصرف‌کننده وجود داشته باشد.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/ 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه