اخبار داغ

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده:

سرطان دستگاه گوارشی و سینه شایع ترین سرطان در لنده/خرید۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی تجهیزات پزشکی برای درمانگاه های لنده

سرطان دستگاه گوارشی و سینه شایع ترین سرطان در لنده/خرید۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی تجهیزات پزشکی برای درمانگاه های لنده
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده گفت: در شهرستان لنده بعد از بیماری های قلبی و عروقی، سرطان دستگاه گوارشی و سینه شایع ترین علت مرگ و میر در لنده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، امراله خانی در نشست با اصحاب رسانه، ضمن اشاره به برنامه های هفته ملی سرطان در شهرستان لنده گفت: امروزه اگر نگاهی کوتاه به علل و عوامل مرگ و میر در جامعه داشته باشیم به خوبی خواهیم دید که اولین عامل مرگ و میر حوادث و سوانح جاده ای، دومی بیماری های قلبی و عروقی و سومین نیز بیماری سرطان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرلنده,

 

,

وی افزود: در شهرستان لنده اولین عامل مرگ و میر بیماری های قلبی و عروقی و دومین عامل نیز سرطان به خصوص سرطان دستگاه گوارشی و سینه شایع ترین است.

,

 

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده تصریح کرد: در شش ماهه امسال بیش از 27نفر بیمار سرطانی در این شهرستان شناسائی شدند که متاسفانه تا کنون 3نفر از آنان فوت کردند که میانگین سنی افرادی شناسای شده بین 30تا 60سال هستند.

,

 

,

وی تاکیدکرد: درسه ماهه گذشته به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی تجهیزات پزشکی نیز دو دستگاه نوارقلب، اتوگلاو ، نبولایزر، سایکش، فور، الکترولیت، سنجش مواد مخدر، انکوباکتر، تخت بستری، ست عاملENT زایمان، کپسول اکسیژن ، مانومتر به ارزش یک میلیارد و 600میلیون ریال خردیداری و به درمانگاه های شهری و روستایی واگذار شده است.

,

 

,

خانی اظهارکرد: در دهه مبارک فجر نیز یک باب خانه بهداشت روستایی با همکاری بانک انصار و بسیج سازندگی سپاه فتح استان در روستای ایدنک افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه