اخبار داغ

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس نهم:

چرا سرمایههای قابل تزریق به صنعت، پاداش میلیاردی برای برخی افراد میشود؟

چرا سرمایههای قابل تزریق به صنعت، پاداش میلیاردی برای برخی افراد میشود؟
دبیراول کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: چرا سرمایه ای که باید برای رونق تولید و حل مشکلات به صنعت کشور تزریق شود، به یکی از اعضای بازنشسته بانک مرکزی به عنوان پاداش یک میلیارد تومانی اهدا می شود؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار نسل فردا؛ در خصوص اوضاع صنعت استان مرکزی گفت: اوضاع صنعت در استان مرکزی همانند صنعت سایر استان‌ها وضعیت خوبی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل فردا,

وی افزود: شهرک‌های صنعتی استان به شهرک ارواح تبدیل شده است و ۲۶۰۰ واحد صنعتی استان مرکزی با کمتر از ۵۰ درصد از ظرفیت‌های خود در راستای تولید فعالیت دارند.

,

آصفری اظهار کرد: اغلب کارخانجات استان به انبار و سوله‌هایی بلااستفاده تبدیل‌شده و بر روی دستگاه‌های گران‌قیمتی که می‌توانند کشور را از واردات بی‌رویه بی‌نیاز کنند، گرد و خاک نشسته است.

,

نماینده سابق مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از کارخانجات در پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز خود مانده‌اند، پرداخت حقوق کارگران که جای خود دارد. این کارخانجات با حقوق عقب‌افتاده‌ کارگری مواجه‌ بوده و برخی از کارگران در همین استان مرکزی ۱۰ ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

,

, ,

نه چرخ زندگی مردم می چرخد نه چرخ سانتریفیوژها/هپکو و واگن پارس تبدیل به انبار و سوله شده اند

, نه چرخ زندگی مردم می چرخد نه چرخ سانتریفیوژها/هپکو و واگن پارس تبدیل به انبار و سوله شده اند, نه چرخ زندگی مردم می چرخد نه چرخ سانتریفیوژها/هپکو و واگن پارس تبدیل به انبار و سوله شده اند,

آصفری با اشاره به وعده‌های انتخاباتی قبل از انتخابات دولت و روند عملی کردن آن‌ها اظهار کرد: دولت قبل از انتخابات وعده‌هایی از قبیل ایجاد اشتغال، رونق تولید و رونق سفره‌ مردم داد. قبل از برجام نیز گفتند هم چرخ سانتریفیوژها خواهد چرخید و هم چرخ زندگی مردم.

,

دبیراول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم اضافه کرد: اما امروز مشاهده می‌کنیم که هیچ‌کدام از وعده‌های انتخاباتی دولت محقق نشده است؛ نه چرخ سانتریفیوژ می‌چرخد و نه چرخ زندگی مردم. خط تولید کارخانه‌های مطرح کشور نظیر واگن پارس استان مرکزی، با کمتر از ۳۰ درصد در حال فعالیت بوده و هپکو نیز به انبار و سوله‌ای برای نگهداری ابزارآلات تبدیل شده است.

,

نگاه وارداتی دولت صنعت کشور را فلج کرده است

, نگاه وارداتی دولت صنعت کشور را فلج کرده است, نگاه وارداتی دولت صنعت کشور را فلج کرده است,

نماینده سابق مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، دولت را مقصر رکود تولید در کشور دانست و گفت: دولت برنامه و تدبیری برای تولید و اشتغال ندارد، و نگاه وارداتی دولت به کشورهای دیگر، صنعت کشور را فلج کرده است. چرا باید موادی مانند رب گوجه‌فرنگی و مربا وارد شود و به خاطر این اجناس مبالغ هنگفت ارز از کشور خارج شود؟

,

آصفری افزود: دولت همت و برنامه‌ مدونی ندارد و تسهیلات لازم را در اختیار کارخانه‌ها قرار نمی‌دهد. در واقع اقتصاد مقاومتی که بارها توسط مقام معظم رهبری گوشزد شده، از سوی دولت‌مردان فقط روی کاغذ است.

,

نجومی بگیران همچنان در حمایت دولت هستند

, نجومی بگیران همچنان در حمایت دولت هستند, نجومی بگیران همچنان در حمایت دولت هستند,

وی با اشاره به حقوق‌های نجومی اظهار کرد: چرا باید یکی از اعضای بازنشسته بانک مرکزی، ۱ میلیارد تومان پاداش بگیرد و یک هفته بعد از بازنشستگی نیز عضو هیئت‌مدیره یکی از مجموعه‌های دولتی شود؟ در حالی که اگر این پول‌ها به صنعت و تولید کشور تزریق شود، قطعاً بسیاری از مشکلات نیز حل خواهد شد.

,

نگاه همه مسئولان به رونق تولید داخلی باشد/ واردات به حداقل برسد

, نگاه همه مسئولان به رونق تولید داخلی باشد/ واردات به حداقل برسد, نگاه همه مسئولان به رونق تولید داخلی باشد/ واردات به حداقل برسد,

دبیراول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم راهکار برون‌رفت از فضای رکود رونق کشور را برنامه‌ریزی و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: دولت باید برنامه مناسبی داشته باشد، در حالی که مسئولان در کشور برنامه‌ مدونی در این راستا ندارند. نگاه همه‌ مسئولان باید به تولیدات و کارخانه‌های داخلی باشد و واردات به حداقل ممکن برسد.

,

سه قوه باید با همکاری و اتحاد، مشکلات مردم را حل کنند

, سه قوه باید با همکاری و اتحاد، مشکلات مردم را حل کنند, سه قوه باید با همکاری و اتحاد، مشکلات مردم را حل کنند,

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر دولت، سایر قوا نیز باید با اتحاد و همبستگی در حل مشکلات کشور سهیم شوند. مجلس با وضع قوانینی در راستای حمایت از تولیدات داخلی و قوه‌ قضاییه برای برخورد قاطع با مفسدین بزرگ اقتصادی، رانت‌خواران و نجومی بگیرانی که خون مردم را در شیشه کرده‌اند، می‌توانند مشکلات کشور را حل‌وفصل کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه