اخبار داغ

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی مطرح کرد؛

سخنان رئیس جمهور با صحبت های مسئولین مسکن مهر تناقض دارد/ اعتراف رئیس جمهور به لاینحل ماندن مشکلات بانکی پس از برجام

سخنان رئیس جمهور با صحبت های مسئولین مسکن مهر تناقض دارد/ اعتراف رئیس جمهور به لاینحل ماندن مشکلات بانکی پس از برجام
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: به نظر می رسد سخنان رئیس جمهور در رابطه با مسکن با سخنانی که مسئولین مسکن مهر چند ماه پیش گفته بودند، تناقض دارد؛ مسئولین گفته بودند مسکن مهر حداقل دوسال دیگر طول می کشد اما رئیس جمهور تاکید کردند تا پایان امسال پرونده مسکن مهر بسته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی در گفتگو با راه آرمان در خصوص صحبت های اخیر رئیس جمهور در صداوسیما گفت: سخنان رئیس جمهور برخلاف صحبت های گذشته حاشیه ساز نبود و می توان گفت به گونه ای مطرح شد که کمتر موجب تشویش افکار عمومی و اصطکاک های بعدی سیاسی در جامعه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: این گفتگو از لحاظ نوع سوالات و طرح موضوعات نیز تفاوت هایی با گذشته داشت؛ خبرنگار متفاوت بود و همچنین به نظر می رسد که سوالات هم علیرغم اینکه انتظار می رفت چالشی تر باشد اما مقداری محافظه کارانه تر و تا اندازه ای حساب شده تر بود.

,

انتظار می رفت رئیس جمهور درخصوص مسائل معیشتی و اقتصاد مطالبی مطرح کند

, انتظار می رفت رئیس جمهور درخصوص مسائل معیشتی و اقتصاد مطالبی مطرح کند,

وی ادامه داد: درواقع شاید بتوان گفت در حد محدودی سوالات با چالش همراه بود اما در مجموع سعه صدر آقای روحانی در پاسخگویی افزایش پیدا کرده بود و صحبت ها از وزانت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار بود اما توقعی که در مردم وجود داشت این بود که بعد از مدت ها انتظار، رئیس جمهور در خصوص مسائل معیشتی واقتصاد، بی نتیجه بودن برجام و حوادث اخیر که ناشی از فشارهای وارده بر مردم بود، مطالبی مطرح کند که به نظر می رسد دراین زمینه ورودی پیدا نکرد.

,

ترقی بیان کرد: آقای روحانی قول های جدیدی برای فعالیت های دولت مطرح کرد که به نظر می رسد به لحاظ عملی قول های جدیدی است که در جامعه زیاد امیدزا نیست؛ در رابطه با مسکن هم به نظر می رسد سخنان رئیس جمهور با سخنانی که مسئولین مسکن مهر چند ماه پیش گفته بودند، تناقض دارد؛ مسئولین گفته بودند مسکن مهر حداقل دوسال دیگر طول می کشد اما رئیس جمهور تاکید کردند تا پایان امسال پرونده مسکن مهر بسته شود.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی اظهارداشت: طرح مسکن اجتماعی قبلا توسط دولت در دوره قبل مطرح شده بود اما بعد از 4 سال خبری نشد؛ حال طرح جدید مطرح کردند که  نمی دانیم تحقق عملی آن چقدر امکان پذیر است چون بسته شدن پرونده مسکن مهر هم شاید به این سرعت امکان پذیر نباشد.

,

مردم خوزستان رضایت لازم از اقدامات دولت در بحث ریزگردها را ندارند

, مردم خوزستان رضایت لازم از اقدامات دولت در بحث ریزگردها را ندارند,

وی با اشاره به صحبت های رئیس جمهور در خصوص مشکل ریزگردها عنوان کرد: آقای روحانی در بحث ریزگرد ها امیدواری دادند که گام هایی برداشته شده مانند کاشت نهال اما علیرغم این مسائل گمان نمی رود که به این زودی مشکل ریزگرد ها مخصوصا در خوزستان برطرف شده باشد؛ مردم خوزستان هم در واکنش هایی که نسبت به این مصاحبه نشان دادند معلوم بود که رضایت لازم از اقدامات دولت را دراین زمینه ندارند.

,

ترقی درخصوص افزایش قیمت دلار ابراز کرد: دراین زمینه هم رئیس جمهور صحبت های سیف را مطرح کرد که این افزایش قیمت زودگذر است و ادامه نخواهد داشت؛ با توجه به اینکه دولت میزان درآمد ارزی اش بیشتر از هزینه اش هست و این امیدواری بود که به مردم داده شد تا سرمایه گذاری بی جهت روی دلار و خرید وفروش آن نکنند وممکن است تاثیری در کاهش قیمت دلار داشته باشد اما هنوز اثر ملموسی را مشاهده نکردیم.

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تشریح کرد: اعتراف رئیس جمهور در خصوص اینکه با گذشت دوسال از برجام، هنوز مشکل تبادلات و معاملات بانکی خارج از کشور حل نشده، قابل توجه بود که به نظر می رسد رئیس جمهور برای اولین بار این اعتراف را نسبت به برجام داشت ومطرح کرد که این مسئله حل نشده درحالیکه در گذشته نوع صحبت های دولت این بود که مسئله بانک ها را حل کردند یا در حال حل است.

,

مردم انتظار دارند رئیس جمهور مردمی تر باشد/ امیدواریم دولت در پایان سال گزارش قابل قبولی از اقدامات درراستای شعار سال ارائه دهد

, مردم انتظار دارند رئیس جمهور مردمی تر باشد/ امیدواریم دولت در پایان سال گزارش قابل قبولی از اقدامات درراستای شعار سال ارائه دهد,

وی با اشاره به موضوع حضور رئیس جمهور دربین مردم زلزله زده کرمانشاه اذعان داشت: درخصوص حضور در بین مردم و زلزله زده ها سوالاتی شد که آقای روحانی توضیحاتی که داد و فیلم های آن پخش شد که تاحدودی ابهامات در ذهن ها برطرف شد اما هنوز هم توقع مردم این است که رئیس جمهور مردمی تر در بین مردم حضور داشته باشد و موانع ارتباط بین مردم و رئیس جمهور کاهش یابد.

,

ترقی گفت: همچنین رئیس جمهور در سخنان خود به مردم قول داد شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور بهتر شود و زیرسایه رهنمودهای رهبری مشکلات را حل کنند؛ امیدواریم در پایان امسال که شعار آن اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال بوده، دولت بتواند گزارش قابل قبولی به جامعه و مردم در خصوص اقداماتی که در راستای تحقق این شعار انجام شده، ارائه دهد تا کارنامه اش قابل ارزیابی باشد.

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: درخصوص فیلترینگ وشعار اینکه دستمان به فیلتر نمی رود، رئیس جمهور اعتراف کرد گاهی ناچارند برای امنیت کشور از این ابزار مثل همه کشورهای دیگر استفاده کنند و نباید حرفی زده شود که بعد نتوان عمل کرد؛ طبیعتا باید هم فیلترینگ را برای حفظ امنیت کشور و مصالح بالاتر داشته باشیم و هم فضا را برای استفاده مطلوب ودرست جامعه و مردم از فضای مجازی فراهم کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه