اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

متاسفانه ادارات نگاه آماری به جرائم دارند/ باید برای کاهش طلاق تلاش جدی کنیم

متاسفانه ادارات نگاه آماری به جرائم دارند/ باید برای کاهش طلاق تلاش جدی کنیم
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: تاسفانه بسیاری از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی به اصل پیشگیری نگاه آماری دارند که همین امر ما را از هدف اصلی دور می‌کند و باعث می‌شود تحقق این امر به کندی اتفاق بیافتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ حجت الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان قزوین صبح امروز(چهارشنبه) در دیدار با سردار شاهرخی، فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) قزوین اظهار کرد: دستگاه قضایی به عنوان پرچمدار تحقق عدالت در جامعه وظیفه احقاق حق مردم فارغ از هر نگاه سیاسی و اجتماعی را برعهده دارد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: کاهش آسیب‌های اجتماعی و لزوم مشارکت تمام دستگاه‌ها در این امر از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری بوده و به همین دلیل دستگاه قضایی استان کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی را اولویت اول خود قرار داده است. 

این مسئول با اشاره به اهمیت امر پیشگیری عنوان کرد: در قانون وظیفه پیشگیری از وقوع جرائم بر عهده قوه قضاییه است؛ اما تحقق این امر مهم بدون مشارکت سایر دستگاه‌ها با توجه به حجم کار دستگاه قضایی امکان پذیر نیست و لازم است با توجه به تاکید رهبر فرزانه انقلاب همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، نهادها و حتی جامعه جهت تحقق این اصل مهم به کمک دستگاه قضایی بیایند. 

قدرتی ادامه دادد: پیشگیری در دستگاه قضایی هم با صدور احکام اتفاق می‌افتد و هم برنامه‌های متعددی در سطح جامعه از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری انجام می‌گیرد که در کاهش بسیاری از جرائم تاثیرات مثبتی داشته است؛ اما با توجه به تعدد خدماتی که دستگاه قضایی به جامعه ارائه می‌دهد رسیدن به هدف اصلی پیشگیری نیاز به حضور میدانی همه دستگاه‌ها دارد. 

رییس کل دادگستری استان قزوین ضمن گلایه از بسیاری از دستگاه‌ها افزود: متاسفانه بسیاری از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی به اصل پیشگیری نگاه آماری دارند که همین امر ما را از هدف اصلی دور می‌کند و باعث می‌شود تحقق این امر به کندی اتفاق بیافتد.

حدود چهار هزار زندانی در استان داریم
وی اضافه کرد: لازم است که سازمان‌ها این نگاه آماری در امر پیشگیری از جرائم و آسیب‌ها را کمرنگ کنند و تمام تلاش خود را جهت رسیدن به هدف اصلی پیشگیری معطوف کنند. 

این مسئول با اشاره به موثر بودن سپاه و بسیج در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: ما امروزه شاهد این هستیم که کمترین آسیب‌های اجتماعی در بین پرسنل و خانواده بزرگ سپاه و بسیج وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به حضور پررنگ این مجموعه در لایه‌های مختلف جامعه قطعا می‌تواند در امر پیشگیری از جرائم و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک بزرگی را به دستگاه قضایی کند و با همکاری متقابل می‌توان بسیاری از آسیب‌ها را در جامعه به حداقل رساند. 

این مقام قضایی با اشاره به افزایش آمار طلاق در سال‌های گذشته بیان کرد: باید تمام تلاش خود را برای کاهش آمار طلاق در استان انجام دهیم که قطعا تلاش خانواده‌ها در این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و بدون شک کاهش آمار طلاق باعث کاهش بسیاری از جرائم و آسیب‌ها و همچنین کاهش جمعیت کیفری زندان می‌شود. 

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان عنوان کرد: هم اکنون حدود چهار هزار زندانی در استان داریم که این حجم از زندانی برای استان خوشایند نیست و ضمن اینکه دستگاه قضایی با کسانی که امنیت و آرامش جامعه را برهم می‌زنند بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد کرد؛ اما در بسیاری از جرایم به دنبال احکام جایگزین حبس که بعد تربیتی آن برای مجرم بیشتر باشد هستیم که همین امر در سال‌های آینده موجب کاهش آمار جمعیت کیفری زندان خواهد شد.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
, حدود چهار هزار زندانی در استان داریم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه