اخبار داغ

گزارشی از حرکت بانوان در مسیر اشتغالزایی؛

خودکفایی بانوی بسیجی با تسهیلات بسیج سازندگی/مشاغل خانگی ابزاری کارآمد برای تحقق اقتصاد مقاومتی

خودکفایی بانوی بسیجی با تسهیلات بسیج سازندگی/مشاغل خانگی ابزاری کارآمد برای تحقق اقتصاد مقاومتی
زن را می توان رکن مولد اقتصاد خانواده و جامعه دانست، رکنی که علاوه بر مدیریت فضای خانه و تربیت فرزندان، می تواند به صورت مستقیم وارد فضای جامعه شود و به پیشرفت اقتصادی جامعه کمک کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پایگاه خبری لادیز؛اقتصاد مقاومتی چشم‌اندازی کلان در جریان اقتصاد ایران اسلامی است و اقدامی بلندمدت را در راستای این چشم‌انداز شامل می‌شود،رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر ضرورت دستیابی به اقتصاد مقاومتی تاکید فرموده اند و بسیاری از صاحب نظران و اقتصاد دانان نیز معتقدند که بن مایه های اقتصاد مقاومتی از دل رفتارهای اقتصادی مردم بیرون می آید و ما برای اصلاح وضعیت اقتصادی خود باید ابتدا به دنبال تصحیح فرهنگ اقتصادی در جامعه باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لادیز,

اقتصاد مقاومتی، اقتصادی مردمی است و با مجاهدت و اراده مردم در ارتباط می باشد. کوشش ها و شیوه فعالیت اقتصادی مردم و الگوی سبک زندگی آنان در تحقق مقاومت اقتصادی نقش زیادی دارد. بسط معنویات و آموزه های دینی در اجتماع که به مسائل و احکام اقتصادی مربوط می شوند، در شیوه الگوی قناعت پیشگی و ساده زیستی تاثیر وافری دارد.

,

روح خودباوری و خودکفایی یک اصل است که با تقویت آن و شناخت ظرفیت های ناشناخته می توانیم به سمت توسعه گام برداریم. آمارهای رسمی منتشر شده در سالهای اخیر از حضور چشمگیر زنان و دختران در عرصه های اجتماعی و دانشگاهی خبر می دهند که این امر به نوبه خود باعث افزایش نیروی کار زنان در جامعه شده است. تجربه ثابت کرده که زنان در کنار انجام مسئولیت های خانه و امور خانواده با یک برنامه ریزی اصولی قادرند در فعالیت های خارج از خانه نیز موفق عمل نمایند که این حاکی از رشد روحیه خودباوری در میان زنان جامعه است.

,

نرگس حدادی یکی از بانوان بسیجی شهرستان میرجاوه است که تلاش کرده تا با هنر دستان خود گامی مثبت در جهت تحقق اقتصادمقاومتی بردارد.

,

وی در این باره می گوید: خیاطی تنها منبع درآمدم برای تامین مخارج خانواده بود تصمیم گرفتم برای گسترش کار و  خوکفایی و درآمدزایی وام بگیرم و یکی از دوستانم تسهیلات بسیج سازندگی را به من پیشنهاد کرد.

,

وی ادامه داد: پس از مراجعه به بسیج سازندگی سپاه میرجاوه توانستم از تسهیلات 5 میلیون تومانی اقتصادمقاومتی استفاده کنم و این مبلغ راب رای خرید چرخ خیاطی و گسترش کارم به کار بستم.

,

این بانوی بسیجی رسیدن به خودکفایی و درآمدزایی را بسیار شیرین توصیف کرد و گفت: اکنون که با هنر دستانم می توانم امرار معاش کنم دغدغه ای برای تامین خانواده ام ندارم و بانوان می توانند با هنرهای دستی و با کمک تسهیلات بسیج سازندگی به درآمدزایی برسند.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه