اخبار داغ

سنتی کهن همراه با مزاحمت های دیرینه/ مسئول رسیدگی به سلب آسایش مردم توسط کبوتربازان کیست؟

سنتی کهن همراه با مزاحمت های دیرینه/ مسئول رسیدگی به سلب آسایش مردم توسط کبوتربازان کیست؟
درحالی کبوتربازها با سوت زدن بر روی پشت بام خانه ها و ایجاد سر و صدا باعث سلب آرامش وآسایش از اهالی شده اند که شهروندان از این اقدام آنها به ستوه آمده و خواستار پیگیری مسئولان برای جلوگیری از رواج این امر در شهر هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، مردی میانسال است که همراه پسر نوجوانش صبح و شب بر روی پشت بام مشغول به کبوتر بازی یا به اصطلاح کفتربازی است. حدود 60-50 کبوتر بر روی بام خانه نگهداری می کند خانه ای که همه ساکنان آن آپارتمان نشین بوده و رفتن گاه و بیگاه بالای بام، سوت زدن، سر و صدا و فضولات و آلودگی های این حیوانات در فضای کوچکی که باعث ایجاد مزاحمت برای همسایگان می شود، زمینه نارضایتی اهالی را دو چندان کرده است.
اینها بخشی از سخنان شهروندان در خصوص مشکلاتی است که با آن گریبان گیر هستند و از کبوتربازی همسایه شان به تنگ آمده اند.
همه ما بارها در کوچه و خیابان، کبوتربازانی را دیده‌ایم که با وابسته کردن کبوتر به خود علاوه بر اینکه یک سرگرمی ایجاد کرده اند از این طریق امرار معاش هم می کنند نمونه این مورد در خیابان سعدی زاهدان حدفاصل خیابان های امیرالمومنین(ع) و شهید بهشتی جنب سازمان بازیافت شهرداری(ساختمان شماره دو شهرداری) است که دسته دسته کبوتر فروش در حاشیه این خیابان بساط خود را پهن کرده و مشغول عرضه و فروش انواع کبوتر هستند در میان هیاهوی فروش کبوترها اگر دعوایی هم رخ دهد هیچ کس درامان نیست نه مغازه داری نه شهروندی هرکس در مسیرشان باشد مورد ضرب و شتم آنها قرار می گیرد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,
,
,
,
, ,

فروش کبوترها تنها مختص به این خیابان نمی باشد بلکه در اغلب کوچه خیابان های این شهر به ویژه در مناطق حاشیه شاهد هستیم عده ای بر پشت بام منزل خود آلونکی درست کرده و در آن کبوتر نگهداری می کنند.
نمونه دیگر این مورد در مهرشهر زاهدان است که این اقدام کبوتر باز  (پدر و پسر) باعث ایجاد نارضایتی و گلایه مندی سکنه شده است به گونه ای که آنها خواستار پیگیری مسئولان و جلوگیری از رواج این امر در شهر شده‌اند.  
یکی از شهروندان ساکن در مجتمع ولایت مهرشهر زاهدان در این خصوص بیان کرد: چندین بار به مجتمع کنار خانه مان تذکر داده ایم اما گوش شنوا وجود ندارد.
وی افزود: در بالای پشت بام مجتمع کنار خانه مان یک کبوترباز است که از یک سو آسایش را از ما سلب کرده و از سوی دیگر بهداشت ساکنان را هم به مخاطره انداخته است.
این شهروند زاهدانی از مسئولان ذیربط خواستار آن شد تا با کفتربازانی که برای خانه‏ های مردم مزاحمت ایجاد می‏کنند برخورد کرده و آنها را جمع‏ آوری کنند.
 
,
,
,
,
,
,
,
, ,

یکی دیگر از شهروندان با بیان اینکه کبوتر بازی چیزی جز اتلاف وقت و سلب آسایش از مردم در بر ندارد، افزود: برخی از این کفتربازها علاوه بر ایجاد سروصدا بلکه با پرتاپ سنگ و کلوخ به کبوترهایش موجبات سلب آسایش اهالی شده اند .
 علی ای حال درحالی کبوتربازها با سوت زدن بر روی پشت بام خانه ها و ایجاد سر و صدا باعث سلب آرامش وآسایش از اهالی شده اند که شهروندان از این اقدام آنها به ستوه آمده و خواستار پیگیری مسئولان ذیربط برای جلوگیری از رواج این امر در شهر هستند چرا که از کبوتربازی همسایه های خود کلافه شده اند.
انتهای پیام/
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه