اخبار داغ

آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه:

نشر شایعه ، تهمت و دروغ در فضای مجازی از مصادیق مردم آزاری است

نشر شایعه ، تهمت و دروغ در فضای مجازی از مصادیق مردم آزاری است
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به واردات کالای قاچاق و جلوگیری از تولیدات داخلی از نوع مردم آزاری است، گفت: نشر شایعه ، تهمت و دروغ در فضای مجازی از مصادیق مردم آزاری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا،  آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت اسلام به مردم آزاری، اظهار داشت: مردم آزاری از گناهانی است که دارای عذابی شدید درقیامت می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی ادامه داد: برخی در فضای مجازی به اشخاص دیگر توهین، دروغ، تهمت و هتک حرمت می کنند و این یک نوع مردم آزاری است.

,

این مرجع تقلید با اشاره به برخی شایعات دروغین، گفت: پخش شایعات دروغین  نوع دیگری از مردم آزاری می باشد که دراین خصوص رسانه های خارجی اتاق ویژه شایعه را راه اندازی کرده اند.

,

وی اضافه کرد:کسانی که در داخل کشور هستند نباید این شایعات را نقل کنند و به وسیله آن مردم را آزار دهند.

,

این استاد برجسته حوزه با اشاره به مسئله قاچاق، ابراز داشت: ورود کالای قاچاق که موجب جلوگیری از تولیدات داخلی می شود نوع دیگر از مردم آزاری است.

,

وی بیان داشت: دامن زدن به سنگین کردن تشریفات عقد نکاح، مهریه‌ها و ... نیز مردم‌آزاری محسوب می‌شود.

,

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به آلوده کردن محیط زیست از دیگر مردم آزاری هاست، خاطرنشان کرد: محیط زیست تنها برای نسل موجود نیست و آیندگان نیز سهم دارند، باید سهم آیندگان را در محیط زیست حفظ کنیم.

,

وی افزود: نباید مسیر تردد مردم را با موانعی بست چرا که این عمل نوع دیگری از مردم آزاری است.

,

این مرجع تقلید با بیان اینکه آخرین شاخه مردم آزاری این است که مساجد نباید مزاحم همسایگان شوند، گفت: اگر همسایگان مسجد اذیت شوند مردم آزاری است بنابراین برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که مزاحمت نداشته باشد.

,

وی با اشاره به اهمیت رسیدگی به مسئله فضای مجازی گفت: مدارک زیادی درباره فضای مجازی آورده‌اند که سیاست‌مداران اروپایی و آمریکایی بیان کردند که بدون شک در اغتشاشات اخیر فضای مجازی تلگرام اثر مهمی داشت.

,

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه اضافه کرد: ما نیز در داخل به اجماع رسیدیم که فضای مجازی یکی از عوامل مهم بوده و از طریق آن پیام می‌فرستادند و تحریک می‌کردند؛ برخی اوقات از چندین شهر در یک ساعت یک صدا بلند شد.

,

وی تاکید کرد: باید به فکر فضای مجازی سالم باشیم چرا که شنیده شده برخی مسئولان هنوز مقاومت می کنند و می گویند که باید فضای مجازی وجود داشته باشد در حالی که این افکار دیگر همگانی شده که فضای مجازی ماری در آستین و بلایی فراگیر است.

,

این مرجع تقلید در ادامه گفت:مسئولین باید به فکر ایجاد فضای مجازی سالم باشند تا کسب و کار و برنامه های علمی هم به این سمت برود.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه