اخبار داغ

مدیر بیمارستان شفا کرمان:

حمایت دولت و مجلس از طرح تحول سلامت با تامین اعتبار در سال 97/کاش من هم یک پرستار بودم

حمایت دولت و مجلس از طرح تحول سلامت با تامین اعتبار در سال 97/کاش من هم یک پرستار بودم
مدیر بیمارستان شفا کرمان گفت:با ایجاد "طرح تحول سلامت" خدمات ویژه ای برای اقشار مختلف علی الخصوص قشر کم درآمد در برداشت امید که با حمایت دولت و مجلس اعتبار این طرح در سال 97 بال دیده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین مصدقی مدیر بیمارستان شفا در گفتگو با راه آرمان، ضمن گرامیداشت ولادت حضزت زینب (س) و روز پرستار ، اظهار داشت: مصائبی که حضرت زینب (س) در آن زمان بر دوش داشت همانند مصائب و مشکلاتی است که امروزه کلیه پرستاران ما برعهده دارند تا اینکه بتوانند آرامشی باشند بر قلب های بیماران چه فقیر و چه ثروتمند که نیاز به درمان دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  راه آرمان,

وی به سابقه کاری خود به عنوان یک پزشک اشاره کرد و گفت: نزدیک به 22 سال سابقه کار دارم  هم در مناطق محروم  و هم  دیگر مناطق  کار کرده ام و با مسائل ومشکلات مردم و بیماران روبرو بوده ام و در حال حاضر هم نزدیک به 4 سال است که در بیمارستان شفا مشغول به کار هستم.

,

مدیر بیمارستان شفا کرمان افزود: مصائبی که این پرستاران تحمل می کنند در بین مشاغل، سخت تر از حرفه پرستاری نیست، طبق روایات یک ساعت پرستاری، ثواب 70 سال عبادت را دارد وقتی به این روایت رجوع می کنیم زیاد به مادیات توجه نمی کنیم و تنها به معنویت آن توجه داریم و خیلی کسان هستند که از معنویت سرشار هستند ولی فرصت یک ساعت خدمت را ندارند و من پزشک هم به عنوان یک مدیر می گویم ای کاش من هم پرستار بودم.

,

مصدقی به مشکلات این حرفه اشاره کرد و بیان داشت: درست است مشکلات مالی وجود دارد مقایسه شعلی که بکنید هر ارگانی کارش تمام می شود ولی شغل پرستاری با مشکلات زیادی روبروست  اگر بیمارش خدای ناکرده فوت نماید گرچه خواست پرودگار بوده و عمرش همین قدر ، ولی تاثیر منفی زیادی می تواند روی روحیه پرستار داشته باشد زیرا او زمان زیادی  برای بیمارش صرف کرده حتی زمانی که خود او نیز بیمار بوده و نیاز به درمان داشته ولی هرگز از بیمار خود فاصله نگرفته است تا بتواند نتیجه بهبودی او را با چشم خود ببیند ولی وقتی بیمارش فوت می کند نه تنها جسم که روح و روان و حتی خانواده اش را نیز درگیر می نماید.

,

وی عنوان کرد: اگر شب گذرتان به بیمارستان بیفتد رنگ پریدگی او را به خوبی مشاهده میکنید او حتی حاضر نیست ساعاتی را به خودش فکر کند و استراحت نماید.

,

مدیر بیمارستان شفا کرمان اذعان داشت: خدمات و رنج هایی که آنان تحمل می کنند بارها به خود گفته ام که کاش من هم یک پرستار بودم، خوشا به حالشان که هم در این دنیا و هم در آخرت ره توشه ای دارند.

,

مصدقی تصریح کرد: در کنار سختی کاری که آنها دارند معنویتی وجود دارد که با هیچ مادیاتی نمی توان آن را مقایسه کرد ولی به هر حال باید حق و حقوق آنان پرداخت شود و این می تواند تاثیر خوبی در روحیه پرستاران داشته باشد

,

وی به "طرح تحول سلامت" اشاره کرد و  اذعان داشت: طرحی تحت عنوان "طرح تحول سلامت" که  شامل خدمات ویزه ای برای تمامی اقشار مردم داشت، توسط وزارت خانه و مجلس اجرا شد  البته باید با پشتوانه مالی بیشتری از طرف مجلس باشد تا طرح به سمتی نرود که از خدماتش کمتر شود و از نمایندگان مجلس می خواهیم بودجه تامین اعتبار درمانی را بالاتر از الان ببینند.

,

مدیر بیمارستان شفا کرمان به معوقات پرستاران اشاره کرد و گفت:  سید حسن هاشمی قاضی زاده وزیر بهداشت اخیرا قول هایی داده است و بنا شده که معوقات این قشر زحمت کش تا یایان امسال پرداخت شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه