اخبار داغ

باز آمد بوی ماه فجر؛

نقدی بر وضعیت بزرگداشت دهه فجر در شهرستان جلفا!

نقدی بر وضعیت بزرگداشت دهه فجر در شهرستان جلفا!
ستاد به خواب رفته دهه فجر با همان اعضای ثابت از اول انقلاب، از خواب بیدار شده، گردی از سر و روی می تکانند و برنامه ریزی ها را شروع می‌ کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جلفانیوز، دهه فجر در راه است. رفته رفته مسئولان آستین ها را بالا زده و آماده استفاده از این فرصت مغتنم می شوند؛ آماده برای ارائه گزارش عملکرد به بهانه بزرگداشت دهه فجر!

 ستاد به خواب رفته دهه فجر با همان اعضای ثابت از اول انقلاب، از خواب بیدار شده، گردی از سر و روی می تکانند و برنامه ریزی ها را شروع می‌ کنند.

قلم بر روی کاغذ می نشیند. " بسم الله الرحمن الرحیم" ...

روال مشخص است؛ همچون سالیان گذشته، کلنگ زنی و افتتاح پروژه ها،‌ برگزاری‌ مسابقات ورزشی و..... اهم برنامه های این ستاد برای بزرگداشت دهه فجر‌ خواهد بود.

 جنبش های دانشجویی، تشکل های انقلابی و ... نیز جشن ها را به مناسبت دهه فجر برنامه ریزی می کنند؛ سخنرانی، گروه سرود، پذیرایی...

 سنت ها شکسته نمی شود،‌ طبق روال گذشته بازخوانی گفتمان و آرمان های امام و انقلاب در حاشیه می ‌ماند چرا که می دانند بازخوانی سخنان و نصایح امام در این برهه زمانی مساوی با به خطر‌ افتادن میز‌ مدیریت برخی آقایان است.

 مگر‌ نمی دانید،‌ چند سالی است مسئولان در شهرستان جلفا به لطف منطقه آزاد ارس لوکس سوار شده اند و خوی اشرافی در بسیاری از آنان نهادینه شده است!

دهه فجر یعنی جشن و کلنگ زنی و افتتاح و گزارش عملکرد! وصایای امامِ انقلاب بماند در کتاب ها! اشرافیت کجا بود؟ پابرهنه نداریم! فاصله طبقاتی کیلویی چند؟ صاحب منصبانِ سرخوش از تصاحب میز مدیریتی را چه به فکر‌ آشکار شدن فاصله طبقاتیشان با مردم؟ مهم منفعت و جیب شخصی است و بس!

 روحانیت را هم که نگوییم بهتر؛ تنها اشاره ای کافی است؛ بسیاری به جای آنکه به فکر‌ دنیا و آخرت مومنان باشند درگیر کسب و کار و تجارت و بنگاه داری و مسائل اقتصادی شده اند!

 اما خوب است در این روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اقلا در این مجال برخی سخنان امام (ره) را مروری بکنیم؛

 مملکتی که به فکر‌ زاغه نشینان نباشد، مملکت اسلام نیست.

 روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد،‌ روزی است که باید فاتحه دولت و ملت را خواند.

 هیچ چیز به زشتی دنیا گرایی روحانیت نیست.

 شما (روحانیت) در لباس پیغمبری آبروی کل روحانیت را با یک حرکت اشتباه می برید....

این یادداشت صرفا تلنگری بود بر ستاد بزرگداشت دهه فجر، جنبش های دانشجویی، فعالان فرهنگی، تشکل های انقلابی و... باشد که از فرصت پیش رو برای نشر گفتمان امام و رهبری در جامعه استفاده کرده و چون سال های گذشته بیهوده و بی هدف آن را از دست ندهیم!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جلفانیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

میلاد علیزاده

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه