اخبار داغ

مدیر شبکه دامپزشکی دهگلان :

واکسیناسیون 86 هزار راس دام به صورت رایگان در مقابله با بیماری تب برفکی

واکسیناسیون 86 هزار راس دام به صورت رایگان در مقابله با بیماری تب برفکی
مدیر شبکه دامپزشکی دهگلان گفت: 86 هزار راس دام در مقابله با تب برفکی واکسیناسیون رایگان میشوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  شهرام کریمی مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان دهگلان در گفتگو با خبرنگار دهگلان شیدا اظهار داشت: با توجه به حمایت های همه جانبه فرمانداری دهگلان در امر واکسیناسیون تب برفکی که از حساسیت خاصی برخوردار است کارهای بسیار خوبی در شهرستان انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهگلان شیدا,




 و ی با اشاره به مقابله با تب برفکی به صورت رایگان  گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، 6 هزار راس دام سنگین و 80 هزار راس دام سبک  به صورت رایگان در شهرستان واکسیناسیون  می شوند.

 

  کریمی افزود: با توجه به اینکه اکثر استانهای دیگر کشور در گیر با این بیماری هستند واکسیناسیون در قالب 5 اکییپ با استفاده از توان بخش خصوص و دولتی صورت می گیرد که بیشتر از 95 درصد در کل شهرستان پوشش داده می شود.


 وی در ادامه اظهار داشت: برای دام سنگین از واکسن وارداتی و برای دام سبک ازبهترین واکسن داخلی استفاده می شود.


کریمی در ادامه گفت: در دو فاز قبلی واکسیناسیون تاکنون 12 هزار و 189 راس دام سنگین و 79 هزارو 834 راس دام سبک به صورت رایگان واکسیناسیون شده اند که در مجموع دام سنگین 3 بار و دام سبک 2 بار واکسیناسیون بر علیه تب برفکی می شوند.


 مدیر شبکه دامپزشکی دهگلان گفت: به مناسبت دهه مبار ک فجر در دو روستای شهرستان سم فلو مترین ضد انگل (کنه) به صورت رایگان) میان دامداران توزیع شود.


کریمی در ادامه افزود: در حال حاضر با توجه به واکسیناسیونی که قبلا در شهرستان صورت گرفته خوشبختانه بیماری تب برفکی مشاهده نشده  و عملا خسارتی که قبلا به به دامدار از این طریق وارد شده کاملا کنترل شده است.  

 


 برنامه های صورت گرفته در دامپزشکی


مدیر شبکه دامپزشکی دهگلان با اشاره به 1600 مورد بازدید دربحث بهداشت عمومی گفت:یکی از برنامه های دردست اقدام جلوگیری از کشتار غیر مجاز  در کل روستاهای شهرستان و برخورد قاطع با  آنان است.


 کریمی درادامه گفت: فرآوردهای خام دامی که مورد استفاده مردم قرار می گیرد باید کاملا بهداشتی و طبق موازین دامپزشکی به مردم عرضه شود.

 

 کشتارگاه صنعتی دام در دهگلان به صرفه نیست


مدیر شبکه دامپزشکی دهگلان با اشاره به  کشتار دام  3 شهرستان قروه، کامیاران و دهگلان در کشتار گاه صنعتی دام سنندج گفت:  کشتار گاه صنعتی دردهگلان به صرفه نیست زیرا تعداد دام دراینجا بسیار پایین بوده وعملا اگر کسی هم سرمایه گزاری کند به 2 الی3 میلیارد تومان نیاز است که بازده سرمایه خیلی ضعیف خواهد بود.


کریمی در ادامه گفت: متاسفانه در داخل روستاهای شهرستان کشتارغیر مجاز داریم که هیچگونه نظارتی نمی شود و زمینه آلودگی محیطی و اشاعه بیماری  را هم به وجود می  آورد.

 

وی خواستار همکاری کامل دامداران در زمان مراجعه اکیپ‌های عملیاتی دامپزشکی برای واکسیناسیون تب برفکی در دام‌ها شد و گفت: اطلاع رسانی به موقع دامداران در زمان بروز و شیوع تب برفکی در دامداری به شبکه دامپزشکی شهرستان برای اقدامات سریع و ضربتی کنترل بیماری ضروری است.

 

 انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  برنامه های صورت گرفته در دامپزشکی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  کشتارگاه صنعتی دام در دهگلان به صرفه نیست,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه