اخبار داغ

سکان آموزشی مدیریت آموزش و پرورش سیریک تعطیل است/ خلاء هشت ماهه مدیری شایسته فرهنگی در سیریک

سکان آموزشی مدیریت آموزش و پرورش سیریک تعطیل است/ خلاء هشت ماهه مدیری شایسته فرهنگی در سیریک
رشد و توسعه هر جامعه ای در گرو پویایی و بالندگی آموزش و پرورش می باشد که شهرستان سیریک با گذشت بیش از هشت ماه از استعفای معاونت قبلی همچنان بی مسئول است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آذینی ، شهرستان سیریک با برخورداری از حدود 141 فضای آموزشی ، 10 هزار دانش آموز و بیش از 800 معلم می باشدکه با گذشت بیش از هشت ماه از استعفای معاون آموزش متاسفانه هنوز نتوانسته  یک شخص با تجربه و کاردان که توانایی لازم اداره معاونت آموزش معرفی و منصوب نکرده که میان بیشترین ضرر متوجه دانش آموزان و بازدهی کیفی آموزشی دانش آموزان شهرستان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذینی ,

آموزش و پرورش یک دستگاه انسان ساز است که در هر جامعه ای وقتی سیستم آموزشی آن پویا و فعال باشد رشد و توسعه آن جامعه شتاب بیشتری خواهد گرفت و موفقیت های درون  آن جامعه  در بخش های مختلف رشد و شتاب بیشتری خواهد گرفت.

,

با توجه به اینکه معاون سابق آموزش و پرورش قبل از شروع فصل بازگشایی مدارس  در سال جاری تحصیلی استعفا داد و همه تصورشان این بود که  تا قبل از سازماندهی نیروها نفری بعدی به عنوان مسئول معاونت منصوب می شود اما از آن استعفا تا کنون بیش از هشت ماه می گذرد و خبری از انتصاب شخصی برای پست معاونت آموزش در شهرستان سیریک نیست.

,

در سال جاری تحصیلی1396-97 در آموزش و پرورش شهرستان بسیاری از جابه جایی ها بعلت عدم داشتن مسئول مستقیم و تخصص و تجربه لازم با مشکلات و نارضایتی های بسیاری از طرف مدیران مدارس ، معلمان ،  شوراهای اسلامی، هئیت امنا، انجمن اولیا و مربیان و والدین به دنبال داشته که با ورود افراد سرشناس و چهرهای سیاسی و معتمدان منطقه رفع شده و در برخی مناطق همچنان ادامه دارد.

,

مردم شهرستان سیریک همچون مسئولان آن انتظار داشتند در جایی که مهد پرورش تعلیم و تربیت و علم آموزی فرزندانشان است و سرنوشت آینده نسل یک جامعه بر عهده دارند انتظار و توقع است آن نهاد به جای پرداختن به حاشیه ها به وظیفه اصلی خود عمل کند و بدور از هر گونه تنش و  توجه به فعالیت های سیاسی و جناح بازی های سیاسی با عمل  به شایسته سالاری افراد و توجه به تجربه ، تخصص، تعهد به منظور رشد و ارتقای کیفیت آموزشی عمل کند که در آموزش و پرورش سیریک خبری از آن نیست.

,

 در سال جاری تحصیلی نارضایتی های بسیاری بعلت های مختلف در بدنه آموزش و پرورش شهرستان سیریک  اتفاق افتاد تا جایی که والدین یک مدرسه بزرگ در اعتراضی عجیب و بی سابقه دانش آموزان خود را از مدرسه بیرون کشیدند و با زدن قفل بر درب حیاط مدرسه از ورود دانش آموزان و معلمان جلوگیری کردند و در تعدادی دیگر از مدارس شهرستان بعلت نارضایتی دانش آموزان خود را را به نشانه اعتراضی از مدرسه بیرون کشیدند و برخی دیگر با تغییر فضای آموزشی فرزندان خود به مناطق دیگری تغییر دادند که همه این فعل  و انفعالات حاکی از سال پر تنش آموزش و پرورش شهرستان سیریک بوده است.

,

لازم به یادآوری است که بعلت عدم داشتن معاونت آموزشی آموزش و پرورش و بی ثبابتی  مدیریت در این اداره بسیاری از مدیران و معلمان کاردان ، با تجربه، دلسوز که به لحاظ آموزشی و مدیریت خوب مورد رضایت اولیای دانش آموزان  بودند بدون توجه به سابقه و نحوی عملکرد آنها  جابه جا و یا در پست های غیر مرتبط و غیر تخصصی به کارگیری شدند.

,

شهرستان سیریک همواره در سطوح مختلف آموزش و پرورش در ادوار و سال های گذشته در رده ها و بخش های مختلف آموزشی، علمی، فرهنگی ، اختراع، خلاقیت، نوآوری، احداث مدارس خیری، جلب مشارکت های مردمی، ورزشی، قرآنی، احکام، معرفی معلمان نمونه در سطح استان و کشور بسیار خوب درخشیده و مورد توجه بوده اما متاسفانه در یکی دو سال اخیر  اوضاع و احوال این دستگاه انسان ساز و بزرگ علمی فرهنگی دست خوش سیاسی کاری و قوم و اقوام گری و باند و باند بازی شده است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه