اخبار داغ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مرحوم آیت الله صادقی در هر دو وجه «علم و عمل» زبانزد و الگوی دینداری بود

مرحوم آیت الله صادقی در هر دو وجه «علم و عمل» زبانزد و الگوی دینداری بود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به همایش بزرگداشت آیت الله صادقی در اصفهان، گفت: آن مرحوم، در آمیختن علم و تقوا در کنار ممارست و ژرف کاری آیات قرآن و روایات معصومین برای حفظ و اشاعه آموزه های دینی و تقویت مکتب تشیع منشأ برکات فراوانی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مباحث، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی که توسط مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در همایش بزرگداشت آیت الله حاج سید محمدعلی صادقی، رئیس سابق حوزه علمیه اصفهان قرائت شد آورده است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مباحث,

آسمان پر تلالو علم و دیانت در ایران اسلامی سرشار از اخترهای تابناکی است که با انوار خویش جانهای جویای فضیلت را به مسیر سعادت رهنمون می سازد.
در این میان دیار فرهنگ مدار اصفهان گوهرهای ارزشمندی را پرورش داده که شیفتگان حقیقت از وجود ذی قیمتشان متنعم گشته اند، بی تردید مرحوم آیت الله سید محمدعلی صادقی در زمره این ستارگان درخشان است که در هر دو وجه علم و عمل زبانزد و الگوی دینداری بوده است.
در بخش دیگر این پیام آمده است: آن شخصیت بزرگوار در آمیختن علم و تقوا در کنار ممارست و ژرف کاری آیات قرآن و روایات معصومین برای حفظ و اشاعه آموزه های دینی و تقویت مکتب تشیع منشا برکات فراوانی شدند.
فقه و اصولی که پس از تدریس مقدمات در مدرسه صدر به نجف اشرف مهاجرت و در جوار نورانی امیرالمومنین از فیض وجودی علمای بزرگ بالاخص آیت الله سیدمحمدعلی فانی بهره مند شد و پس از بازگشت به اصفهان تدریس در مدرسه صدر را آغاز کرد که بیش از دو دهه تشنگان فضل را از چشمه جوشان علم خویش سیراب و شاگردان بسیاری را تربیت کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه پیام خود نوشت: آیت الله سید محمدعلی صادقی در عمر پربار خویش تالیفات ارزشمندی را نیز به یادگار گذاتشند که برای رهپویان علم هدایتگر است، نقطه والای شخصیت ایشان عمل اخلاقی در رسیدگی به امور مسلمین و دستگیری از مستمندان بود بگونه ای که در تسکین آلام زبانزد و الگویی برای جویندگان معرفت بود.
صالحی همچنین نوشته است: این عالم متقی رسالت علمی خویش را در حوزه علمیه اصفهان که از دیرباز بستر رشد علوم اسلامی بوده ایفا و در رسالت عملی به توفیقات سترگی دست یافتند، جامعه امروز که با مخاطرات عدیده ای مواجه است نیازمند بهره مندی حداکثری از چهره بزرگانی است که در مسیر چهره رحمانی اسلام کوشیدند از این منظر معرفی ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله صادقی بسیار ارجمند است.

,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه