اخبار داغ

تقدیم به رئیس‌جمهوری که نمی‌داند کدام خودرو هیبریدی است!/ افزایش قیمت هیبریدی‌ها جیب چه کسانی را پر می‌کند؟

تقدیم به رئیس‌جمهوری که نمی‌داند کدام خودرو هیبریدی است!/ افزایش قیمت هیبریدی‌ها جیب چه کسانی را پر می‌کند؟
آقای روحانی از رسانه ملی به مردم قول دادید اگر اطلاعات غلط دریافت کردید، حتما سود بازرگانی خودروهای هیبریدی را اصلاح می‌کنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خودروهای هیبریدی وارداتی در کنار موتور بنزینی یک موتور برقی دارند که به اصطلاح دوگانه سوز (هیبریدی) خطاب می‌شوند. بدون مقدمه برای درک اینکه آیا کسی آدرس اشتباه به آقای روحانی داده یا خیر به سراغ امضای معاون اول رئیس جمهور پای برگه افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی می‌رویم. معاون اول رئیس جمهور پس از یک دوره چند ماهه قطعی سامانه ثبت سفارش و در حالی که صدای اعتراضات نمایندگان مجلس هم برای تعیین تکلیف ماجرا به گوش می‌رسید از نظام جدید تعرفه‌ای رونمایی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,
 
,
 
,
 
,
 
, ,
,
, , , ,
 
,
 
,
 
,

 

,

 در تصویب نامه هیئت وزیران، تعرفه واردات خودروهای هیبریدی از 4 درصد به 45 درصد افزایش پیدا کرده است که رسانه‌ها از آن به افزایش بیش از 1000 درصدی تعرفه واردات خودروهای هیبریدی یاد می‌کنند. این نامه نشان می‌دهد معاون اول رئیس جمهور کاملا به موضوع افزایش فضایی تعرفه واردات خوروهای هیبریدی آگاه بوده و آن را برای اجرا به پیشنهاد وزارت صنعت به عنوان تصویب نامه، ابلاغ کرده است.

,

 

,

تعرفه‌های جدید با توجه به گمانه زنی‌های رسانه‌ها، فاصله قیمتی ایجاد شده بین نمایندگی‌ها و بازار آزاد را پوشش داد. شگردی که در مردم ایران با آن غریبه نیستند. اما درباره تعرفه جدید واردات خودروهای هیبریدی همه حسابی غافل‌گیر شدند! طوری که حتی دلالان هم فکرش را نمی‌کردند قیمت‌ها تا به این حد رشد کند و از دسترس مردم خارج شود. ابتدا ترفندی برای وارد کردن شوک به بازار پیدا می‌کنیم و سپس با طرح این پرسش از مردم که چرا باید سوداگران ودلالان این عدد حاشیه بازار را در کیسه خود ببینند هزینه زندگی مردم را افزایش می‌دهیم.

,

 

,

پارسایی عضو کمیسیون اصل نود مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: دست هایی پشت پرده وجود دارد که ورود و استفاده از خودروهای هیبریدی را سد کرده‌اند. بنده به یقین رسیدم دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد که مانع از واردات خودروهای هیبریدی و ایمن به کشور می‌شود و منافع اقلیتی به خطر می‌افتد. شما می‌بینید که واردات خودرو‌ها را هم انحصاری کردند، در چند ماه گذشته شاهد افزایش سرسام‌آور در قیمت خودروهای خارجی بودیم که جدیدا اثر خود را بر خودروهای داخلی هم گذاشت.

,

 

,

وزارت صنعت آگاهانه تعرفه خودروهای هیبریدی را بالا برد/ چه کسی آدرس غلط به رئیس جمهور داده؟

, وزارت صنعت آگاهانه تعرفه خودروهای هیبریدی را بالا برد/ چه کسی آدرس غلط به رئیس جمهور داده؟,

 

,

وی افزود: ما نه تنها در تولید خودرو انحصار داریم بلکه در واردات آن هم انحصاری به وجود آوردند. احساس می‌کنم در صنعت خودروسازی حق الناس می‌شود یعنی نه تنها حق مردم را از لحاظ گران فروشی تضییع می‌کنیم بلکه جان آن‌ها را نیز از نظر سلامتی تهدید می‌کنیم.

,

 

,

چرا اطلاعات غلط به رئیس جمهور داده‌اند؟

,

آقای رئیس جمهور، صنعت خودروسازی در داخل کشور نه تنها برنامه‌ای برای تولید خودرو و موتورسیکلت‌های برقی ندارد، بلکه از نظر مصرف بهینه سوخت به قولی فسیلی هم هنوز جا برای کار بسیار است. همچنان جاده مخصوصی‌ها در خطوط تولیدشان میزبان موتورهای پرمصرف و کم بازده هستند. آقای روحانی از رسانه ملی به مردم قول دادید اگر اطلاعات غلط دریافت کردید، حتما سود بازرگانی خودروهای هیبریدی را اصلاح می‌کنید. پشت دروازه‌های بسته و محدود شده گمرک، تکنولوژی روز دنیا برای واردات خودروهای هیبرید و برقی وجود دارد که می‌تواند سرآغاز کنار گذاشتن تولید خودروهای 30 سال پیش بنزینی با آلایندگی زیاد باشند. خودرو و خودروسازانی که نفس کلانشهرها را به شماره انداخته‌اند و با خیال راحت از انحصار بازار خودرو در ایران دود می‌کنند!

,

 

,

هیوندای سوناتا، تویوتا پریوس، تویوتا CH-R، تویوتا کمری، کیا اپتیما، لکسوس CT200H و در سطح بالاتر لکسوس NX و بی ام و I8  از جدیدترین تکنولوژی خودروهای هیبرید در دنیا بهره می‌برند که وارد ایران نیز شده‌اند. جالب است بعضی از این مدل‌ها نظیر کمری، پریوس و سوناتا در تاکسیرانی نیز مورد استفاده قرار گرفته‌اند که با گذشت بعضاً 150 هزار کیلومتر از کارکردشان تعریف و تمجید عوامل تاکسیرانی را به دنبال دارند. کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی، صدای کم پیشرانه و شارژ باتری به وسیله موتور بنزینی از مهم‌ترین ویژگی‌های خودروهای هیبریدی است. کمپانی‌های بزرگی مشغول ساخت خودروهای برقی و هیبریدی در دنیا هستند. از طرفی پژوهشگران و محققان برجسته‌ای در راستای ساخت و تولید خودرو و موتورسیکلت‌های برقی در کشور داریم و با وجود برگزاری این همه همایش و سمینار بعید است مشکلی از بابت نیروی انسانی خلاق و دانش فنی در داخل وجود داشته باشد.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه