اخبار داغ

همدان۲۰۱۸، به کجا چنین شتابان؟!

همدان۲۰۱۸، به کجا چنین شتابان؟!
میهمانی و ضیافت های بزرگ همواره آمادگی های شایسته و عظیم می طلبد، بر همین اساس میهمانی بین المللی در یک شهر یا استان هم مستلزم حضور و آمادگی شایسته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،استان همدان در سال ۲۰۱۸ میزبان دو رویداد مهم گردشگری بین المللی است و علاوه بر میزبانی اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیایی در تیرماه۹۷، اجلاس دوره ای سازمان جهانی گردشگری UNWTO نیز در آبان ماه همین سال در همدان برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

از چندی پیش مدیران استانی مرتبط با این رویداد، به ویژه مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از آغاز روند برنامه ریزی در برپایی هرچه بهتر این میزبانی خبر دادند تا جایی که اعلام کردند برای پوشش تبلیغات رسانه ای از ظرفیت شبکه های بین المللی نیز بهره خواهند برد.

,

 

,

یکی دیگر از ظرفیت های تبلیغاتی که اداره کل میراث فرهنگی استان همدان اذعان داشته از آن در راستای معرفی میزبانی همدان در این رویداد بین المللی بهره مند خواهد شد حضور مؤثر در نمایشگاه گردشگری کشور بوده است.

,

 

,

سوم تا ششم بهمن ماه فرصتی است که برای حضور در نمایشگاه گردشگری برای همه استان ها فراهم آمده و این فرصت می تواند شرایط مطلوبی را در معرفی ظرفیت های گردشگری و جلب نگاههای مردمی و جذب حمایت های مسؤولین کشور فراهم آورد.

,

 

,

اما همدان در چه قد و قامتی در این نمایشگاه حضور یافته است؟ سوالی است که این روزها پاسخ آن را می توان در "شبکه تلویزیونی پویا" مشاهده کرد.

,

 

,

روز گذشته در نخستین روز نمایشگاه گردشگری شاهد آن بودیم که استان همدان در غرفه ۲هزار متری که برای حضور مؤثر و معرفی ظرفیت های گردشگری استان در نظر گرفته شده "کودک شو" جذابی را به نمایش گذاشت.

,

 

,

خوب وقتی مسؤولین میراث فرهنگی همدان از شعار "کودک و خانواده" برای حضور در این نمایشگاه بهره مند شده اند شاید چنین رویکردی دور از انتظار نبود و جذابیت کار تا حدی بالا رفته که "مل مل" شخصیت عروسکی محبوب کودکان، مبلّغ ظرفیت های گردشگری همدان شده است.

,

در واقع این طور که به نظر می رسد مسؤولین محترم میراث فرهنگی استان همدان تلاش می کنند تا مخاطبان این نمایشگاه را از سنین پایین برای پذیرش شرایط مطلوب گردشگری همدان آماده کنند.

,

 

,

البته این رویکرد چند سالی زمان می برد تا همه سنین و اقشار مردم را درگیر کند و شاید عمر ما به ملاحظه بازخوردهای این رویکرد در مخاطبان اصلی و گردشگران داخلی و خارجی کفاف ندهد.

,

 

,

اما شاید هم سرفصل تازه ای در برنامه ریزی ها گشوده شده که قرار است نام آن، "گردشگری کودکانه" یا "کودک و گردشگری" باشد که هرچه هست آشنایی کودکان با مفهوم "همدان۲۰۱۸، پایتخت گردشگری آسیا" قطعا در دستور کار قرار می گیرد.

,

 

,

بنابراین چندان هم جای نگرانی نیست، چراکه می توان امیدوار بود لااقل بودجه های ریز و درشتی که برای مهمترین رویداد گردشگری سال در نظر گرفته شده منجر به فرهنگسازی در کودکان و فرزندانمان خواهد شد.

,

 

,

لیکن آنچه کمی اسباب نگرانی شده این است که این برنامه ریزی ها و اقدامات در راستای معرفی ظرفیت های گردشگری همدان کمی زود و بسیار هدفمند است به حدی که وقتی با مقایسه ای کوچک با موقعیت های مشابه انجم می دهیم می بینیم همدان در این موضوع از ظرفیت های کشور هم جلو افتاده و کمی بیم ناهماهنگی وجود دارد.

,

 

,

به عنوان مثال تبریز که در همین سال۲۰۱۸ پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی جهان شناخته شده است از یکی دو سال قبل این آمادگی را در ظرفیت های گردشگری ایجاد کرده تا جایی که حتی المان هایی هم با عنوان تبریز۲۰۱۸ در جای جای شهر دیده می شد.

,

 

,

البته همدان در این موضوع با محدودیت زمان مواجه بود اما در همین زمان اندک هم به حدی هدفمندی برنامه ریزی ها و تخصیص اعتبارات، مخاطبان را شگفت زده کرده که باید نگران آن بود که مبادا توقعات جهانی با این میزبانی همدانی ها به قله انتظارات عروج کند.

,

 

,

اینجاست که باید خداقوتی شایسته به مسؤولین این استان گفت و در عین حال متذکر شد این همه عجله و تلاش مدبّرانه ما را شرمنده شما می کند.... آخر به کجا چنین شتابان؟!

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه